/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
429-ActiveX component can't create objec~
Fra : souidr
Vist : 506 gange
75 point
Dato : 13-06-05 15:12

En tidl. kollega udviklede et VB app. der holder øje med en oracle database (polling) og når et dokument er registrert arkiveret i basen, kopier den dokumentet til et lokal mappe og sender en mail til en eller flere bruger. Applikationen virkede på hans test/udvikling server. Men da det blev implementeret på prod.servere (efter at han forladt firmaet og F.disket test/udv. serveren i vrede) får vi den fejlmeddelse "429-ActiveX component can't create object"
Hvad kan/skal man gøre for at "reparere" så den fungere også på prod servere. Vi er i bessidelse af af sourcekoden, prod serveren er udenfor firewallen og bruger en IIS server som mail relay

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-06-05 15:19

Prøv at installere MDAC 2.8 på serveren.

Kommentar
Fra : souidr

Dato : 13-06-05 15:33

Det har vi prøvet, også med Outlook. Dog uden at konfigurer en bruger

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-06-05 15:39

Prøv at bygge en dev server op, og få komponenten til at fungere dér. Så har i bedre mulighed for at installere/afinstallere ting og i har 100% kontrol med hvad der er gjort.
Hvis i installerer Visual Basic på maskinen kan i debugge jer igennem komponenten og finde linien der skaber fejlen - så skulle det være noget lettere at rette den.

Hvis i vil prøve videre med MDAC på prod, så se om der er nogen råd i kan bruge fra denne side: http://support.prtracker.com/pr1071.html

Annuller spørgsmålet
Fra : souidr

Dato : 26-04-06 15:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål