/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
følelser - øv, det er svært..
Fra : Lucy84
Vist : 574 gange
20 point
Dato : 12-06-05 22:40

Hej, jeg er en 20-årig studerende, som har et problem med fyre. Egentlig er det ikke dem der er problemet, men mig selv. Jeg snakker egentlig ganske godt med dem, men når de kommer for tæt på, trækker jeg mig tilbage. Jeg kan sagtens give et kram, og har heller ikke noget imod at få et - men når det bliver for personligt står jeg af.
Jeg har haft et par kærester, men det har ikke kørt. Vi holdt meget af hinanden, men det intime.. tja.. det var ikke noget at råbe hurra for. På en måde vil jeg gerne at han holder om mig, men samtidig går jeg totalt i panik indvendigt og gør ingenting - som om jeg noget forlader min krop, og jeg kan hverken sige til eller fra.
Udadtil er jeg glad, smilende, udadvendt og let at snakke med - og det er nok derfor jeg næsten kan vælge og vrage mellem drenge, selvom jeg ikke ligner en model. Og det irriterer mig, for jeg vil egentlig godt have en kæreste.
Synes også det er fedt med drengevenner, men hver gang falder de for mig - og så går det i kage
Hvad skal jeg gøre?!

Hilsen Lucy

Kommentar
Fra : Lucy84

Dato : 12-06-05 22:47

Jeg er godt klar over, at jeg skubber mine følelser til side, men jeg kan ikke gøre noget ved det. Hver gang en fyr kommer for tæt på "fryser" jeg. Har tænkt at gå til psyk. men kan ikke tage mig sammen. Har også prøvet at tage til lægen i anden sammenhæng, med tanken også at komme ind på dette - men det lykkes ikke! Får det aldrig gjort..

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 30 point
Dato : 12-06-05 22:54

Hejsa
For din egen sklyd skal du søge hjælp, Kandu er ikke stedet at få hjælp til følelserne. Der er mange svar der er helt hen i vejeret og mange råd der er mere skadelige end gavnlige.
Jeg vil råde dig til at ringe til en psykolog og finde ud af om det er en du føler du kan være fortrolig med. Hvis det er kan du bestille en tid og se om det er et emne i sammen kan få prikket hul på.
Du skal have ros for at du tidligt i livet går i gang med at løse det lille problem, der er mange både mænd og kvinder der vil misunde dig at du allerede i unga alder tager fat på det. Mange mennesker ødelægger ders parforhold ved at starte forhold med "psykologisk problemer" - livet leves sjovere når man har styr på hvad man føler.
Gå efter en løsning - de penge du giver ud på at finde svar på dette er givet godt ud.
Held og lykke
Benjamin

PS. har selv spildt en del år på at klare ærterne selv....

Kommentar
Fra : Zarzu

Dato : 12-06-05 23:06

Jeg har selv haft det problem. Med hjælp fra en dejlig dreng er jeg nu ved at få styr på det. Han konfrontere mig med det og har været rigtig sød til give mig plads. Men man bliver nødt til at snakke om det, acceptere det og komme vidre. Der skal være tid og plads til at du bliver fortrolig med dine følelser og behov.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-05 23:40

Lucy84 - jeg vil umiddelbart sige at du skal have hjælp fra rette sted - benjamin.hansens indlæg - men sådan lidt på sidelinien - det er slet ikke så unormalt og kan gå over den dag manden i dit liv dukker op -mange går og har det som dig men fortæller det bare ikke

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 13-06-05 00:11

Du har taget det første skridt.........du har skrevet om det her. Godt gået. Nu har du formuleret dit problem-(på en flot måde), og så er det slet ikke så svært neste gang.

Om det så bliver overfor den næste "kæreste" eller hos lægen, det ved du nok selv inderste inde hvor dit behov ligger.

Drenge kan have frygtelig travlt med at "nå til punktet", og vi piger vil jo så gerne have lidt ømhed, romantik og tryghed- inden vi når dertil. Har de fyre du har haft kontakt med haft denne forståelse?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-06-05 00:27

Måske skulle du næste gang du er i situationen, enten bare tvinge dig selv ud i det skrid for skridt, og analaysere dine følelser undervejs, for at prøve at gennemskue dig selv.

Hvis du ikke tør det, kunne du vende det om, og sige det hele ligeud til den næste dreng, du havner i situationen med.
Fortæl ham hvordan du har det, og sig til ham at han skal tale med dig om det.

Ofte er tingene ikke så slemme når man er i det, som når man forestiller sig det.

Jeg ville også prøve noget NLP.
Det er genialt til at ændre negativt adfærd til positivt adfærd, og til at finde ind til årsagen af problemet.
Og det uden at det behøver at tage evigheder som hos en psykolog, der ofte får dig til at vade rundt i problemet.
Her tager man simpelthen fat, og prøver at ændre livsopfattelsen, og intentionen bag adfærdet.
Har hørt om flere der kun skulle til 1 session for at få bugt med deres problem.
Det handler blot om at ændre sit indre billede/opfattelse af livet. Og ofte er det en lille detalje der er nøglen til hele problemet.
Og det er her de er gode til finde den detalje.

1 gang må du kunne tage dig sammen til. om ikke andet så bare tag derhen og hør hvad de kan tilbyde.

Og kan du alligevel ikke det så prøv i det mindste at teste dig selv her:

http://www.vadum.dk/Guide/#

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-06-05 00:28

Prøv "ressource-udvikling" først.

Godkendelse af svar
Fra : Lucy84

Dato : 13-06-05 05:36

Tak Benjamin - samt jer andre, der har prøvet at give mig svar. Tror nu nok at Benjamins er det mest konstruktive, selvom det også er det jeg helst vil undgå. De andre forslag jeg fik er lettere at gå til, og afprøvede det faktisk får ca. et år tilbage, dog uden held. Og har også overvejet om det overhovedet ville være der, hvis jeg fandt Mr. Right, eller om det ville gå i sig selv. Synes dog også at det er ricikabelt, for måske bliver han også bare smidt væk, hvis jeg bare lader tingene stå til. Men jeg må jo nok prøve at tage mig sammen til at gå til den der psyk. igen. Men tak for hjælpen Benjamin - tak..