/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hus
Fra : susmer
Vist : 531 gange
90 point
Dato : 12-06-05 22:07

Står her og skal flytte og ville lige høre om der var nogen der vidste hvad man skal tage højde for og hvordan man gør???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 22:10

Hvad mener du ???????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 22:11

Hvor skal du flytte fra og til?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 22:13

Du skal tilmelde dig hos folkeregisteret i den nye kommune.
Du kan få en flyttemappe på posthuset - der står alt du skal huske.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 12-06-05 22:15

Hej

Hvis det er en lejlighed du skal flytte til, så vil jeg sige DOKUMENTER ALT.

Tag billeder af lejligheden, både video og kamera. Desuden skal du sørge for at få alt på skrift og jeg mener ALT, ikke noget med mundtlige aftaler, de holder ikke i længden.

mvh
Anette

Kommentar
Fra : susmer

Dato : 12-06-05 22:15

Det er et meget gammelt hus, som bliver udlejet som lejerbolig. Det er gamle slidte træ gulve, som jeg vil male over med grå farve, da lejer kontrakten udløber primo september 2006 kan det ikke betale sig at nedslibe dem. Så skal derfor male, men ved ikke hvad jeg skal tage højde for inden og hvad sådan noget skal behandles med.

Kommentar
Fra : susmer

Dato : 12-06-05 22:17

det er mig der har glemt at fortælle problemet. Problemet er gulvet som skal males i de nye hus. Beklager min "lille" fejl

Kommentar
Fra : sjubbi

Dato : 12-06-05 22:21

Hej

Aller først skal du vel have ejerens tilladelse til at male gulvet, og få denne tilladelse på skrift, da han ellers kan forlange gulvet ført tilbage til sin oprindelige stand ved fraflytning september 2006.

mvh Sjubbi

Kommentar
Fra : susmer

Dato : 12-06-05 22:23

Hej Sjubbi...

Huset står og skal rives ned der, så har fuld tiladelse...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 22:28

susmer

Det første du skal tage højde for, det er, at du har en lejekontrakt.

Har du tilladelse til at male gulvene?

Husk lige på, at du skal aflevere det lejede i samme stand, som da du modtog det.

Hvis du vil male ubehandlede gulve, kommer du til at betale for nedslibning af gulvene, når du fraflytter.

Kommentar
Fra : susmer

Dato : 12-06-05 22:31

ans

Dette er ikke noget problem da jeg har fuld tilladelse til at male gulvene, men skal bare vide hvad udgifterne er og hvordan/ hvad man gør....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-05 22:50

Det er aldrig optimalt at male trægulve. Det er ikke særligt holdbart, og i håbet om at malingen skal holde, skal du alligevel slibe gulvene, og så kan du ligeså godt slibe og give noget lak.

Et andet forslag, hvis gulvene er meget grimme, er at købe noget meget billigt gulvtæppe at lægge på, måske bare noget af det billige der kaldes værelsestæppe, og ofte fås ned til 30-40 kroner pr kvadrtmeter.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 90 point
Dato : 13-06-05 10:55

Hvis de er helt ubehandlede er dette ikke et problem, så er det bare at male dem. Det pændeste resultat bliver hvis du maler disse gulve med en malerulle. disse kan du få med teleskob skaft så du ikke behøver at bukke dig ned. Men hvis disse gulve er lakerede er man nødt til at fjerne lakken da dette ellers vil forhindre malingen i at binde sig godt.
Og så er det bare at gå ind i en rigtig maleforretning og få en rigtig god og slidstærk maling. Husk at fortælle hvad denne skal bruges til.
Ved ikke hvad det vil koste - men det er nok overkommeligt hvis man gerne vil have noget pænt at kigge på :)

Mvh Bublebee

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-06-05 10:57

hvis guleven ikker er behandlede og lakerede er det bare at rense/vaske gulvet i en god trærens først og så vaske af med vand og lade tørre inden der males.

Gulvtæpper er ikke altid at anbefale, for de samler støv og hvis man har dyr eller allergi er det rigtig dumt.

Godkendelse af svar
Fra : susmer

Dato : 13-06-05 12:49

Tak for svaret bublebee.
det var nemlig lige præcis det jeg ville vide, så skal bare lige undersøge om gulvet er lakeret....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-06-05 12:59

nemlig susmer - rigtig god fornøjelse