/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Told ved internethandel
Fra : gaja2408
Vist : 918 gange
300 point
Dato : 12-06-05 15:21

Jeg har fundet nogle engelske og amerikanske hjemmesider hvor jeg gerne vil bestille nogle varer fra.
Mit spørgsmål går så på om jeg skal betale told når jeg henter pakken på posthuset??
Nogle der har erfaringer med dette?? eller blot ved hvordan jeg finder ud af det??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-06-05 15:22
Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-05 15:31

Som hovedregel er der told på varer fra ikke-EUlande, men så er der nogen undtagelser med varer der er fritaget.
For at være sikker, er det bedst at spørge ved Told & Skat.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-05 15:38

Du skal også huske at tillæge de 25 % moms, evt. punktafgift oveni (mener det er omkring 4½ %).
Og moms og punktafgift bliver beregnet af både købsprisen og forsendelse.
Alt i alt kan man risikere at der skal lægges 46 % oveni købsprisen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 15:46

alt afhængig af hvad du vil købe og til hvilken værdi.

Køber selv kontaktlinser i USA og der er aldrig tilskrevet noget.
De bliver leveret direkte i min postkasse til en pris 65% under danske priser og er nøjagtige det samme fabrikat.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 15:48

Det kommer vel an på om det bliver opdaget.
(der skrev jeg vel ikke )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 15:50

Småpakker kan være heldige at ryge igennem - men hvis du bestiller større ting er de sikkert sendt som værdipakker - og så ryger de garanteret i "kløerne på Told og Skat.

Hvilken form for varer er det ?

Kommentar
Fra : gaja2408

Dato : 12-06-05 15:53

Til Fijala- Måske bliver jeg ikke opdaget men har ikke noget billede af hvor meget told og skat gør i dette??

Til Dova:Hvis nu jeg holder mig til den engelske side skulle jeg vel slippe for tolden- og så er det momsen der skal betales hvis de "napper" min pakke, eller er det forkert opfattet??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-05 15:53

Tjae, hvem husker ikke den historie fra Rene ord for pengene, om en person der ville spare 200 på et par cowboybukser, ved at købe dem i USA.......de endte med at være næsten 200 dyrere end det de kostede her i DK

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 15:58

Derudover kommer så problemet med om varerne overhovedet er tilladt i DK - hvis ikke så ser du dem aldrig, men får lov at betale.

Kommentar
Fra : gaja2408

Dato : 12-06-05 15:59

Til Refi- det er engelsk side som sælger kosmetik,shampoo og ligende.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 16:00

Der er kun en ting at sige: PRØV DET

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 16:01

Kom med et link.

Kommentar
Fra : gaja2408

Dato : 12-06-05 16:03
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 16:05

Kosmetik !!!!!!!

Helt sikkert afgift på.

Men som allerede sagt - der er jo kun at prøve - så kan man glæde sig eller græde bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 16:12

Det kan godt være du er heldig, for varerne bliver tilsyneladende sendt via England der åbenbart står for importen til EU.
Så sansynligvis kun moms - og er du heldig - ingenting.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 16:14

Prøv at bestille en enkelt ting, og som refi og jeg tidligere har sagt så kommer det an på en prøve.

Er der forøvrigt nogle der mangler billige kontaktlinser

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 16:14

Prøv at bestille en enkelt ting, og som refi og jeg tidligere har sagt så kommer det an på en prøve.

Er der forøvrigt nogle der mangler billige kontaktlinser så stil et nyt spørgsmål

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 12-06-05 16:15

Det er hvad de selv skriver

Delivery
Lookfantastic.com delivers to destinations inside and outside the UK.
For more information about our deliver charges please click here.
Delivery outside the EU may be subject to local import taxes, which are your responsibility when they apply. Unfortunately we cannot advise you what these charges will be and Lookfantastic.com is not responsible for them.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 12-06-05 19:17

Hej

Jeg købte for et år siden en bluse i USA og det blev en meget dyr fornøjelse. Før jeg kunne modtage pakken fra Fedex, så skulle jeg betale told og moms af varen. Mener det var 25% i moms og ca. 14% i told. Det blev ihvertfald med fragt og det hele dobbelt så dyrt som hvad blusen kostede. Derfor handel altid inden for EU´s grænse. Der kommer ikke ekstra oveni.
PS. de opdager altid at det er noget der skal betales moms/told af med mindre du kan få firmaet til at få pakken til at ligne en fødselsdagsgave fra en privat bekendt. Surt men sandt.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-06-05 19:47

Jeg købte et ur på ebay og blev enig med sælgeren at han skulle sende og skrive at det var en gave. Den blev taget i tolden ogjeg måtte betale 4000 kr i told og afgifter.
alimak

Kommentar
Fra : 200752

Dato : 12-06-05 21:19

Jeg køber vin i Frankrig får det sendt med fragtmand, betaler vin + fragt ingen told ingen moms.
Da det er til eget forbrug er det lovligt når jeg kun køber 90 l (120 flasker) af gangen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-06-05 23:09

Kosmetik, shampoo o.l. der skal du være opmærksom på, om det evt. indeholder nogen stoffer der ikke er lovlige at bruge i den slags produkter her i landet. Det er for øvrigt også noget af det der er ekstra afgifter på.
For så bliver det konfiskeret og dine penge er tabt.

mvh dova

Kommentar
Fra : gaja2408

Dato : 18-06-05 14:03

Hejsa

Ja så har jeg forsøgt mig med internethandel fra en engelsk hjemmeside. Bestilte creme, gele og hårlak. Hentede min pakke på posthuset i dag uden at skulle betale ekstra. Dejligt at spare så mange penge. Jeg er ikke helt klar på om jeg har været heldig eller reglerne er sådan.
Men ihvertfald... tak for alle jeres fine svar.

Hej fra Gaja

Godkendelse af svar
Fra : gaja2408

Dato : 18-06-05 14:04

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-05 14:08

Selv tak