/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp og opdateringer??
Fra : cbsjanten
Vist : 456 gange
2 point
Dato : 12-06-05 14:50

jeg vil gerne høre jeres mening og at opdaterer winxp fordi at når jeg opdaterer syntes jeg min comp kommer til at køre dårliger/langsommerer jeg syntes at min køre bedst bare med sp1 og ikke merer
hvordan er det med jeres pc ´er ???
jeg ved godt at der er noget sikkerhed i at opdaterer men personligt har jeg ikke haft nogle uheld af nogen art har self fw og av på

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-05 15:02

Når du opdaterer til SP2 får du også opdateret den indbyggede firewall og den er ikke kompatibel med alle andre på markedet selv om Microsoft påstår, at det er det modsatte. Du kunne prøve at deaktivere den indbyggede firewall efter opdateringen og se om det er det der sløver maskinen for ellers er SP2 da et fremskridt med popup blocker osv.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 15:02

Du kan have ret i at jo mere der blive "bliver fyldt" på jo langsommere kører systemet. Det kommer og an på din pc, om den er kraftig nok til Xp.
Persolig mærker jeg intet til "langsommere" pc.

Har du tjekket for spyware o.lign. Der er meget der kan løbe i vejen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-05 15:03

Ingen problemer med SP2 - så mange andre problemer - men de har nok ikke noget med SP2 at gøre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 15:06

Alle opdateringer er næsten nødvendige, pga der er nogle rundt om i verden der ikke kan lade være med at lave alt muligt lort. Hvis de kke fandtes ville vi alle sidde med en hurtig pc.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 12-06-05 15:59

Om kort tid kan du ikke opdrive en WindowsXP uden SP2.
De, der har problemer med SP2 er som regel dem, der har en PC med hardware, som er et par år gammelt.

Jeg har repareret mange PC'er og hvis man opgraderer bios, firmware og drivere, kan man i de fleste tilfælde komme et godt skridt i retning af at få SP2 til at køre. De fleste hardwareproducenter laver drivere, der kører med SP2, men det hjælper jo ikke dem der har en driver-cd liggende som er et par år gammel.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 16:05

Prøv at gå ind på: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Download programmet HijackThis og kør det. Så får du en HijackThis fil. Kopier indholdet og indlæg den i et Kandu-spørgsmål til Arlet. Han er flink til at svare. Han kan udfra indholdet fortælle dig hvilke ting der ligger som bør fjernes samt hvordan du gør det. Det tror jeg vil være en stor hjælp for dig. Som andre også har sagt, er Sp2 en god ting, men det kan være at du trænger til en oprydning, og det kan HijackThis og Arlet hjælpe med. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 12-06-05 16:23

Gør som : arne.jakobsen siger comp. skal vær clean (spy ware & virus) inst. SP2 helst fra cd-rom uden net (stikket ud) og opdatere med windows opdate

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-06-05 16:25

Lige i min ånd

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 12-06-05 18:34

ok her er så lidt mere info jeg har ikke spyware på min comp 100% da jeg bruger flerre programmer spybot adaware og lign.
min maskine er en amd 3200+ m 1024 gb ddr ram pc 3200 så den kan køre alt det jeg har at byde den men det jeg vil frem til er at de gang jeg har opdateret win så bliver den sløv selvom jeg self køre oprydninger og defrag
derfor holder jeg mig til min xp med sp1 indbygget på skiven
jeg har ikke noget at bruge sp2 i da min egen popkiller tager alt der kommer og fw har jeg jo ingen grund til 2
altså det er ikkke spyware der min comp det er opdateringer der gør det for der er ingen processer der ikke skal være der
ville bare høre om der er andre der kender til det i øvrig er det træls at der er programmer der ikke kan fungerer med sp2 uden alle mulige patches o.lign

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-06-05 19:06

Nu er der en hel masse mere end popup blokkeren, men det gik jeg da ud fra at du er klar over. SP2 indeholder funktionsopdateringer som ikke kan fås på anden måde, men du kan jo bare lade være hvis du ikke kan lide den, men tænk lige over det med firewall konflikt.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 12-06-05 19:22

ja jeg lader også være ville bare gerne høre om der var andre der havde sammen problem med sp2 derfor spørgsmålet men den skulle måske have lagt i smalltalk

men også fordi der konstant bliver sagt husk at opdaterer din win herind
men måske er det bare mig der er sær

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 2 point
Dato : 12-06-05 19:37

Jeg tror da ikke, at det er en særhed, men der er jo nok en grund til, at du oplever problemer.
Som andre har skrevet så er SP2 snart ved at være standard så du skull emåske prøve både oprydning og gennemgang af dine programmmer.
Hvis man oplever problemer med en installation eller opdatering kan det skyldes, at man har aktive programmer under installationen og det kunne typisk være Antivirus og firewall, men også diverse andre sikkerhedsprogrammer som måtte starte sammen med Windows.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 13-06-05 17:13

Problemer med installation og brug af SP2 er løst forlængst, home banking logon og andre programmer som ikke var kompatible kør også. www.spywarefri bemærker også hvis man ikke har det, hvis de skal hjælp med Hijackthis log på grund af spyware.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-06-05 17:50

Måske er din komputer langsom netop fordi du ikke har opdateret med SP2 - har du tænkt på det ?????

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 14-06-05 00:05

hehe nej refi det har jeg ikke men min comp er heller ikke langsom men det blev den da jeg opdaterer med sp2 for længe siden
har formateret siden
det jeg egentlig ville med dette spørgsmål var at høre andres mening om sp2 og den er jo overvejende god herind på kandu men ikke blandt de mennesker jeg kender i irl
men måske jeg vover at prøve sp2 igen men lige nu køre det som det skal

men det var lige netop de ting Coliniiii nævner jeg var bange for at sidde med igen

men jeg lukker tråden og tak for alle svarene

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 14-06-05 09:44

Tak for svaret BjarneD.