/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
Markedsføring på gaden
Fra : SiaIce
Vist : 5215 gange
20 point
Dato : 12-06-05 14:04

jeg overvejer at markedsfører mit firma på gaden....
altså foreksempel at tage en dag på strøget og dele flyers og reklamegaver ud.
er der noget sted man skal søge om lov til den slags eller kan man bare stille sig
op og gå i gang? på forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 14:10

Du skal have tilladelse fra den lokale politimester.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 14:58

Citat
Du skal have tilladelse fra den lokale politimester

Nå..... lidt dokumentation og henvisning til relevant lovgivning eller vedtægt.... eller er det bare din egen regel???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-06-05 15:00

Har du ikke selv et svar Klumme? Nåh nej, det har du jo kun yderst sjældent. Lad nu spørgeren om at vurdere de indkomne kommentarer. Det er han langt bedre til end du.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 15:04

Næææ det har jeg ikke lillearne, men jeg interesserer mig for sp, og da det er en videndatabase ønsker jeg at vide om det er noget du har fundet på - det er jo før set - Jeg kan ikke bruge dit "svar" til noget. Kan du ikke dokumentere din påstand??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 15:04

Man må da godt gå en tur op og ned af Strøget og dele flyers ud.

Det skal man da ikke spørge politiet om.

Der er jo ikke tale om salg.

Det vrimler med "flyersuddelere" året rundt. Selv politiet tager imod "flyers".

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 15:05

Ans. Det dokumentere lillearne om lidt LOOL

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 12-06-05 16:20

Det kan næppe skade at ringe og spørge det stedlige politi.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 16:20

Når nu der kræves dukumentation for almen viden,Så kan man da foreslå spørgeren at ringe til politiet, de har sikkert et svar som både klumme og spørgeren kan være tjent med

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 18:34

Nå for søren Valde. Er det almenviden....??

Nu ved jeg jo heller ikke så meget, og derfor ville det være rart om een der har så meget forstand og så kategorisk kan udtale sig om det, lige gad finde det sted i loven / politivedtægten, hvor det ståe, så man kunne kigge nærmere på det.

Det må jo være nemt at finde for en jurakyndig hvor det står, at det ikke er tilladt offentligt at dele flyers ud i erhvervsøjemed

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 19:09

Citat
arne.jakobsen Dato : 12-06-05 15:35

dova - Har du set denne tråd? Jeg tror at du kan komme med en god kommentar:

http://www.kandu.dk/dk/spg/68748

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 19:57

Nå for pokker - Det nye slyngvenindepar LOOOL -Tror lige at lillearne skal spørge Dova først

Hvor fanden blir den dokumentation af... tågehorn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 20:08

http://www.kandu.dk/dk/spg/68751

SiaIce

Så længe du bare deler flyers og evt. en lille reklamegave ud, så sker der ikke noget.

Noget andet ville være, hvis du satte dig på Strøget og solgte dine varer. Det må du ikke uden tilladelse.

Men venter spændt på om arne.jakobsen har fået dova til at finde en afgørelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 20:11

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 20:20

Hvorfor dog al den mistillid til det danske politi????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 20:23

Valde...... vågn lige op.

Der er ikke tale om mistillid til politiet, men til en svarer der bare slynger et udokumenteret svar ud. På opfordring kan vedkommende efterfølgende end ikke dokumentere sin påstand.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 20:40

De fleste på kandu kan da læse og forstå et så enkelt råd, uden at skulle have npgen dokumentation, for at politiet giver den korekte oplysning

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 20:49
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 20:51

Valdeeeeeeee hallllllååååååå

Politiet har ikke givet nogen rådgivning i denne tråd.

Nååååå jo Kandupolitiet LOOOL...... men den tæller ikke med LOOOOL

Forøvrigt er AJ's indlæg ikke et råd, men et konkret (forkert) svar på et konkret spørgsmål

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 20:55

Klumme! Hvor gammel er du egentlig???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 20:56

Flot Valde, men hvad skal den bruges til???

Hvis du er enig med AJ, så find hvor det står, at det ikke uden den lokale politimesters tilladelse er tilladt i erhvervsøjemed at uddele flyers på offentligt tilgængelig steder.

Det kan jo være at AJ har ret........ man kan aldrig vide, men jeg vil gerne se det dokumenteret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 21:01

HE HE Valde..
Gl. nok til at tvivle de rigtige steder. men kan ikke se at det i denn tråd har noget med alder at gøre.

Enhver skal være naturlig skeptisk overfor et udsagn af den karakter som AJ fremfører i denne tråd.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 21:11

Jammen det står jo i politivedtægten, og den er forskellig fra politikreds til politikreds! Det var derfor jeg rådede til at spørge politiet - - og det er der da kun dig der tror på man kan komme galt afsted med.
Hvorfor laver du sådan et postyr, når du selv hælder til den anskuelse at Arne nok har ret. Det var derfor jeg spurgte hvor gammel er du egentlig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 21:14

Hvor i "politivedtægten" står det, at man ikke på offentlig vej må uddele flyers?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 21:27

Jeg hælder ikke til en anskuelse, men giver ham en chance for at bevise sin påstand .

Valde tage dig nu lige sammen... Jeg har på intet tidspunkt nævnt, at man kunne komme galt afsted.

Tråden handler om uddeling af flyers på Strøget. Jeg tillader mig at formode at det er Strøget i København, og derfor er AJ's svar ikke korrekt.

Han siger klokkerent, at man SKAL have tilladelse fra den lokale politimester. Det passer ikke - Og så kan der vist ikke koges mere på en pølsepind.

Som Ans skriver..... Vis hvor i politivedtægten eller andre offentligt regulerende skriftsteder det står, at AJ's påstand er korrekt.

Allerbedst var det jo, om han slv forsvarede sit indlæg, i stedet for som sædvanlig at trække følehornene til sig, når han bliver taget i en af sine maaaaange fodfejl, og råbe om hjælp, i dette tilfælde hos Dova

Jeg afventer en dokumentation for, at det ikke uden den lokale politimesters tilladelse er tilladt i erhvervsøjemed at uddele flyers på f.eks Strøget i København.

Valde.... lad være at bruge den med alderen.. den er så typisk for folk der selv er oppe i årene. Billigt og useriøst

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 21:40

Det er da ikke useriøst i den her sammenhæng, der er ikke blevet spurgt om strøget i København, Kan du iørigt dokumentere at det er tilladt der Det rigtige svar er selvfølgeligt "ring og spørg det lokale politi, Det var det jeg foreslok og det jeg sigen har forsøgt at forsvare mod dine barnlige angreb. Arne Jakobsen kom først med et næsten enslydende svar, Det skal du da ikke angribe mig for. Jeg forstår heller ikke hvorfor du venter at han kommer på banen fordi du angriber mig?
Jeg satte godtnok et ? til slut, men jeg har ikke tænkt mig at underholde dig mere denne gang, sov nu godt!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 21:44

Prøv lige at læse tråden igennem en gang mere - som om du aldrig havde hørt om de personer før! Du vil ikke kunne undgå at undres over ham der kalder sig Klumme

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 21:45

Prøv lige at læse tråden igennem en gang mere - som om du aldrig havde hørt om de personer før! Du vil ikke kunne undgå at undres over ham der kalder sig Klumme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 21:52

valde

Du må også sove godt

Håber, at du vågner frisk og udhvilet i morgen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-05 22:08

valde.

Du minder så meget om en anden bruger på kandu

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-06-05 22:37

Kan du ikke læse Valde??

Du siger: "Spørg politiet.
AJ siger: Man skal ha tilladelse fra den lokale sheriff

Er det svært at se forskel på disse udsagn.....?? for dig er det åbenbart.

Og så lige den med at jeg skal bevise at man ikke skal ha' en tilladelse..... Sig mig har du drukket Valde.

Nå..... Valde du keder mig egentlig, så jeg vil smutte, men som Ans nævner det, bare lige undre mig over dette sammenfald af lighed mellem dig og an anden Kandubruger LOOOL . Herregud og jøsses. Det går da bare ned og ned og ned ad bakke for Kandu.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 23:34

ans
Der er da ingen der har sagt at det står i politivedtægten, Jeg har kun sagt at spøgeren kan ringe til politiet og få at vide om han/hun må, synes du ikke det er reelt nok??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-06-05 23:45

Klumme hvor har du dog ret. det går virkelig ned ad bakke med kandu, Hvem er det der ligner mig??
Jeg ved godt hvem du ligner, når du nu synes vi skal diskutere på den måde.
Jo jeg kan godt se forskellen på mit og Arne Jakobsens råd: men det var jo mig du faldt over, Jeg forstår stadigvæk ikke hvad du og ans har imod politiet, og en opringning til politiet og spørge, om hvad der er tilladt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 00:01

valde.

Det er så op til dig selv at finde ud af hvad Klumme og undertegnede har imod politiet.

Til orientering har jeg intet imod politiet, når det vedrører uddeling af flyers på Strøget

Citat
Hvem er det der ligner mig??

det citat kom ikke fra Klumme, men fra mig

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 00:04

Der er noget her i denne tråd, der kan få tankerne hen på far og søn

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 13-06-05 08:07

Der er noget her i denne tråd, der kan få tankerne hen på chikane.............

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 10:02

ans!

Hvor er du dog kær!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 10:07

ans!
Du siger at dig og Klumme ikke har moget imod politiet! Ok så kan det jo kun være mig i har noget imod, Fair nok, bare i holder jer til kendsgerningerne, og ikke digter andet ind i dem.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-05 11:36

Der blev spurgt specifikt til eksempelvis "Strøget" - her er "Politivedtægten for København" §12
Stk. 2 siger klart, at det må spørgeren ikke, da det "alene sker som reklame for erhvervsinteresser"

Citat
§ 12.
På eller ud til gader eller andre steder, hvortil der er almindelig adgang, må opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling, forhandling eller uddeling af skrifter eller billeder ikke finde sted, når det er egnet til at forstyrre den offentlige orden, eller når plakaterne, skrifterne eller billederne er af fornærmelig karakter. Det samme gælder opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling eller uddeling afskrifter eller billeder, når plakaterne, skrifterne eller billederne er af anstødelig karakter.

Stk. 2.
Uddeling af skrifter eller billeder på de i stk. i nævnte steder, der alene sker som reklame for erhvervsinteresser, er forbudt. Politiet kan forbyde ombæring af plakater, der alene sker i sådant øjemed.

http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/loveogrettigheder/kredsens_vedtaegt/

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 13:08

Flot berpox.

Den paragraf i politivedtægten kendte jeg godt, men øvelsen gik på at få AJ til at dokumentere at hans indlæg

Citat
Du skal have tilladelse fra den lokale politimester

kunne/ville få en politimester ved en ansøgning til at dispensere fra politivedtægten, blot fordi en erhvervsdrivende ønsker at reklamere for sit firma og sine produkter.

Nej vel, og derfor er AJ's "svar" noget forblommet ævl.

Men men..... politivedtægt eller ej, så kan det undre, at der ofte på befærdede strøg i København færdes personer der omdeler både flyers og alt muligt andet skrammel, uden at dette anfægter politiet på nogen måde. Kunne tyde på, at man ser gennem fingre med det, sålænge der ikke direkte foreligger en politianmeldelse.

Valde...
Jeg ved ikke hvad det er du indtager, men der er hverken hoved eller hale på det du skriver, så det undlader jeg at kommentere yderligere

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-05 13:26

Der er stillet et spørgsmål, og jeg har svaret "SiaIce" på bedst mulige vis, på en måde som ikke kræver en opringning til den lokale politimester.

Så Klumme - hold dig til trådens emne. Dokumentér at AJ's påstand er forkert, eller undlad at kommentere, blot for at kommentere AJ's indlæg.

EOD

mvh berpox

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 13:29

berpox! flot Hvofor kom du ikke i aftes da klumme og ans påstod det modsatte, uden at der var hverken hoved eller sund fornuft i det

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-05 13:36

Tja, valde - jeg har jo et liv ved siden af Kandu

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 13:36

Berpox

Du har netop dokumenteret at AJ's påstand er noget ævl. Men det havde været sjovt (her er sgu så kedeligt) hvis AJ selv var kommet med en dokumentation for sit crap
(hvilket han jo så ikke ville være i stand til LOOOL)

Lad mig lige slå det helt fast berpox......Jeg bruger tråden som jeg finder for godt. Det har hverken du eller andre brugere indflydelse på. Så kan du EOD'eee lige så meget du vil

Og kære Valde..... du tåger bare videre LOOOL

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 13-06-05 14:22

Orker næsten ikke at blande mig i jeres interne diskution...
Det er altså forbudt at reklamerer på strøget og dele flyers ud....
men det ser man jo mange folk der gør næsten hele tiden... hmmm
Tror jeg kontakter pilitiet og spørger dem om det er tilladt eller ej eller
om man kan få en tilladelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 14:29

Det kan jeg godt forstå SiaIce.

Men at kontakte politiet er nok formålsløst, da de vil henholde sig til politivedtægten. Jeg ville bare gøre som du har tænkt dig. .... dele det ud. Hvis du blir antastet, så undskylder du og smutter. I værste fald får du en bøde, men det kan jo være en billig reklame omkostning LOOL.

Der er ret mange der gør som du vil, og der sker åbenbart ikke noget ved det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 14:31

Nu har jeg gjort arbejdet for SiaIce

Jeg har talt med Københavns Politi.

SiaIce du må godt dele flyers ud på Strøget.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 14:34

Ans Du er go LOOOOOL

KMPLAG.... er det ikke sådan Creamygirl siger........

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 14:34

SiaIce

Jeg har talt med "tilladelsesafdelingen" du skal ikke ansøge om at dele dine flyers ud.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 14:35

Og til lillearne LOOOL Politimesteren i København er en politidirektør ... så ved du osse det... nu LOOOL

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 14:45

Klumme!
Dig der går så meget op i gukumentation. Du må kunne dukumentere at de der uddeler reklamer mv, ikke har en tilladelse/dispensatiom - ikke sandt??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 14:46

Klumme

Det der med at KMPLAG skal du passe på med. Man kan blive hudløs.

SiaIce

Det er seriøst, du må godt dele flyers ud på Strøget.

Det er kun hvis dine flyers kan virke anstødende, som f.eks. du vil starte en organisation eller lignende der vil foretage et attentat mod en person, forening eller lignende.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 14:49

så må du ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 14:50

Ans.

[citat]
......vil starte en organisation eller lignende der vil foretage et attentat mod en person
[/citat

Fristende LOOL Måske ikke lige attentat, men noget der ligner.

Jeg passer på mine lårbasser. Hver gang dette monster er på banen, giver det anledning til hæmningsløst klaskepålårafgrin LOOOL

Og søde Valde LOOOL Jeg gukumenterer ikke noget som helst på opfordring LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 14:52

Shit LOOOL der gik kage i citatat, LOOOL men Ans fatter nok den dybere mening alligevel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 14:54

Good Bajrut..... LOOL Jeg skal ude med nogle flyers LOOOL

Lillearne du søger bare......... LOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 15:00

Klumme

Er forstået

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 15:11

Den der politidirektør - går han/hun så i futsko efter fyraften, vi må kende alle detaljer ikke???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 15:23

Har Ans virkelig ringet til politiet og spurgt?? den tanke syntes hun jo var aldeles vanvittig i aftes!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 15:31

Gå nu ind og sov til middag Valde......ældre kan godt blive lidt vrøvlede hvis de ikke får deres hvile

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 15:40

Politidirektøren er det nu en han eller hun

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 16:56

Klumme!
Hvad med unge, nytter det slet ikke ligemeget hvor tit de hviler???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 16:59

Citat
jeg overvejer at markedsfører mit firma på gaden....
altså foreksempel at tage en dag på strøget og dele flyers og reklamegaver ud.
er der noget sted man skal søge om lov til den slags eller kan man bare stille sig
op og gå i gang? på forhånd tak for hjælpen.

Citat
arne.jakobsen Dato : 12-06-05 14:10

Du skal have tilladelse fra den lokale politimester.

Jeg har fra starten af, da dette spørgsmål blev stillet sagt, at man ikke skulle have tilladelse af politiet til at uddele flyers på Strøget.

I tilfældet her, skal SiaIce ikke ansøge om nogen som helst tilladelse. SiaIce vil gøre ommærksom på sin forretning/firma og der ingen, der kan forhindre SiaIce i at uddele flyers på Strøget.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 17:00

Ans! fandt du så ud af om han var en hun, Eller er hun en han???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 17:15

Hvem?

Hvis du mener politidirektøren, så ved jeg det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 17:21

Hun er en hun, men har et møglækkert (hvis men ka li det) overskæg LOOL og er tidligere chef for PET, så pas på Valde

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 17:22

PS
Hun er 66 år og enke, (den sorte enke lol) hvis det var noget.... Valde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 17:32

Klumme det er først den 16.06.05 hun bliver 66 år nu må du ikke forvirre valde.

valde. vil du vide noget om politidirektøren, så kan du læse lidt her.

http://www.kvinfo.dk/side/170/bio/25/

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 17:41

har friet!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 17:53

Ans.
Nå for pokker....så er det jo nummeret før pædofili for Valde LOOOL
Jeg render altid med en ½ flyer LOOL

Valde hun er lodden over hele kroppen LOOOL (tror jeg) Wish you luck.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 17:57

Det er muligt at hun er lodden på kroppen, men hun har givet tilladelse til at uddele flyers på Strøget

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 20:25

Citat
Stk. 2.
Uddeling af skrifter eller billeder på de i stk. i nævnte steder, der alene sker som reklame for erhvervsinteresser, er forbudt. Politiet kan forbyde ombæring af plakater, der alene sker i sådant øjemed.

Synes det lyder underligt, at man gerne må uddele flyers som reklme for et firma, da det i høj grad kan kaldes reklame for erhvervsinteresser, og stik imod hvad der står i politivedtægten i henhold til det link berpox satte ind.
kender politidirektøren ikke vedtægterne for sit eget distrikt

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 20:56

Citat
Politiet kan forbyde ombæring af plakater, der alene sker i sådant øjemed.

Politiet forbyder netop ikke "ombæring af reklamer" på Strøget i København med mindre "reklamerne" har anstødende karakter.

Hvor svært kan det være at forstå.

Kom til København. Gå en tur op og ned af Strøget. Tag en stor pose elller taske med hvis I vil have alle flyers eller gaver med hjem, som bliver uddelt på Strøget.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 21:28

Altså det citat berpox lægger ind fra politivedtægten, siger sådan set, at man godt må uddele flyers, hvis altså de ikke forstyrrer offentlig orden, ikke er af fornærmelig eller uanstændig karakter, og så særskilt nævnt i stk. 2 : At man ikke må, hvis de "Alene uddeles som reklame for erhvervsinteresser", og det er lige den der kolliderer med at det skulle være lovligt at uddele flyers der reklamerer for spørgerens firma

En anden ting er så, at nogen bare deler ud, uden tanke for om det er lovligt eller ej.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 21:34

Og læg nu mærke til, at der skelnes mellem om det er skrifter, billeder eller plakater.
Skrifter eller billeder som firmareklame er helt forbudt, mens opsætning/uddeling af plakater kan forbydes, så det må alene bero på om materialet kan tolkes som skrifter,billeder eller plakater.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 21:38

Orrr hwa så??? man kan da bare søge den lokale politimester LOOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 21:54

KMPLAG

Ring til 33 14 14 48 spørg efter tilladelsesafdelingen.

Der er først åbent i morgen i kontortiden *LOL*

arne.jakobsen opnåede det han ville.

Det er morsomt det her

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 21:58

Godt du kom Dova.

Lillearne var ved at skide små grønne grise over at blive ladt helt alene. Stakkels ham... han trives ikke alene - har vist separationsangst LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 22:00

Pas nu på lårbasserne Ansen LOOOL

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 13-06-05 22:16

Jeg kontaktede Københavns politi via e-mail og fik denne tilbagemelding

"det er ganske rigtigt, der må ikke omdeles kommercielt materiale på gader og stræder."

Altså ér det ulovligt, men folk gør det bare alligevel.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-05 22:23

tsk tsk tsk ... en politivedtægt er en politivedtægt. Der er absolut ingen tvivl - uddeling af skrifter (og det er altså også flyers...!) hvor det eneste formål er at reklamere for et firma, er ikke tilladt på "Strøget" jf. 12 stk. 2 i politivedtægten for København.

Der er også masser af gøglere og gademusikanter på strøget - lur mig om de er oppe og vende på stationen og afdelingen for tilladelseseser
Citat
§ 56.
Ingen må uden politiets tilladelse optræde med musik, sang, behændighedskunster eller lignende på gader eller i gårde.

At begge dele dagligt praktiseres alligevel, er jo ikke det samme som at det er tilladt.

Så tag nu og klap hesten, og læs hvad der egentlig står i §12 stk. 2.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 22:25

Nu kan jeg stadig huske navnet på den person, jeg talte med. Han sagde, at det var lovligt.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-05 22:26

Godt SiaIce

Så er politivedtægten stadig gældende Det beroliger mig lidt...

mvh berpox

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 22:29

Hvis politivedtægten er gældende, hvorfor skulle man så ulejlige politimesteren/direktøren med en ansøgning???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 22:30

Eller rettere, hvordan skulle man så kunne få en tilladelse til at fravige politivedtægten??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-06-05 22:32

Citat
Der er også masser af gøglere og gademusikanter på strøget - lur mig om de er oppe og vende på stationen og afdelingen for tilladelseseser

de har jo også meget med flyers at gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 22:42

Citat
Jeg kontaktede Københavns politi via e-mail og fik denne tilbagemelding

"det er ganske rigtigt, der må ikke omdeles kommercielt materiale på gader og stræder."

Altså ér det ulovligt, men folk gør det bare alligevel.

Var det ikke lige det jeg sagde lidt tidligere på aftenen

mvh dova

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-06-05 22:54

Var det ikke lige det der også står i politivedtægten....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-06-05 23:24

Nemlig berpox

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-06-05 23:27

Var det ikke også det der stod i det allerførste svar i denne tråd??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-06-05 23:33

Nej det var det IKKE Valde. Der stod:

Citat
Du skal have tilladelse fra den lokale politimester

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 00:37

Jo men i har da fundet ud af at det nok er klogest at spørge, kan jeg da se!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-05 04:56

Ja Valde.

Men det var stadig ikke det der stod det første svar, hvis ellers du er færdig med dit goddagmandøkseskaft snak Jeg gentager det lige, så kan man håbe på, at du nu kan forstå det.

Citat
Du skal have tilladelse fra den lokale politimester

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 11:19

Du tror stadig ikke politiet kan forklare hvad manden skai foretage sig???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-05 12:45

Valde LOOOL

Du fatter ikke en skid. Du kan ikke få ind i bolden, at svaret ikke er det første indlæg, som du skriver. GLEM DET VALDE..... Kan du læse og forstå dette???

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 15:26

Hvad er dig mening nu Klumme? du har jo haft tre fire opfattelser gennem tråden her
Jeg forstår at spørgeren fulgte rådet med at spørge politiet! Der fik han sikkert det korekte svar. Større var dkeden så ikke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-06-05 15:30

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-06-05 15:52

Citat
er der noget sted man skal søge om lov til den slags eller kan man bare stille sig
op og gå i gang?

Korrekt svar på det

Nej, man kan ikke bare stille sig op og gå i gang, for det er forbudt ifølge politivedtægtens § 12 stk.2:

[citat]

§ 12.
På eller ud til gader eller andre steder, hvortil der er almindelig adgang, må opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling, forhandling eller uddeling af skrifter eller billeder ikke finde sted, når det er egnet til at forstyrre den offentlige orden, eller når plakaterne, skrifterne eller billederne er af fornærmelig karakter. Det samme gælder opsætning eller ombæring af plakater eller udstilling eller uddeling afskrifter eller billeder, når plakaterne, skrifterne eller billederne er af anstødelig karakter.

Stk. 2.
Uddeling af skrifter eller billeder på de i stk. i nævnte steder, der alene sker som reklame for erhvervsinteresser, er forbudt. Politiet kan forbyde ombæring af plakater, der alene sker i sådant øjemed.

[citat]

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-06-05 17:04

Ja det var det jeg tænkte: "Skidt om politiet må lægge kabalekortene væk og trække den skuffe ud hvor de har vedtægten liggende" Arne Jakobsen har måske forestillet sig noget lignende

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-06-05 18:39

I guder Valde LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Gu ved om du selv fatter hvad du skriver.....