/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
gfx - Geforce eller Radeon ?
Fra : Notoriousdk
Vist : 237 gange
20 point
Dato : 11-06-05 17:35

Davs.
Jeg er ved at samle mig en ny computer og vil vide om i syntes jeg skal have enten,
Geforce 6800 Ultra eller Radeon 850XT til disse specs.

Specs:
Shuttle SN25P
AMD64 3800+
1GB Corsair
Hitachi IDE 250BG Ultra DMA/100 7200Rpm
Soundblaster Audigy 2 ZS Bulk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-05 18:06
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 11-06-05 19:13

Ja jeg vil nu altid vælge et Nvidia kort G-FORCE kort.
De er nemme at få driver til, og køre bare mere stabilt.
Det er lidt som at vælge mellem en P4 eller celleron cpu.

Venlig Hilsen
Rustica

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-06-05 19:19

Er nu ikke enig med Rustica.dk

Ar sammenligne P4 med Celeron er som at sammenlige en bil med stor og lille motor.

Grafikkortproducenter deles op i 2 alt dominerende producenter som konkurrerer med hinanden med at komme først med det nye og hvem der er bedst svinger fra kvartal til kvartal.

Smag og behag

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-06-05 21:42

x850xt yder bedre i nogen spil, 6800 ultra i andre... tjek www.tomshardware.com for vga card tests

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 15-06-05 22:20

har haft begge kort,og nu er mit GFORCE kort sat til salg,så kan folk nok selv gætte sig til hvad jeg syntes er det bedste kort
skal lige siges til nvidias forsvar at ati kortet er et X850XTPE der lige har fået en tand mere på clock skruen

Kommentar
Fra : flames

Dato : 09-07-05 01:48

Hvis det var mig der skulle have et af de monstre af grafikkort i, ja så ville jeg klart foretrække Nvidia's Geforce kort.. grunden ligger nok mest i at jeg har haft dårlige erfaringer, men gode med Geforce kort.. så jeg ville bare sige.. hvis det var mig der skulle købe så vil jeg klart købe Geforce!

//Mads