/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fanfare for a Champion
Fra : SlowPols
Vist : 762 gange
160 point
Dato : 11-06-05 11:58

Hejsa... Er der nogen der ved hvor man kan finde musikstykket "Fanfare for a Champion" på nettet?
Hvis der er nogen som har den på computeren og har messenger.. vil jeg gerne have deres msn så de kan sende den til mig derover.
Jeg er også villig til at købe d.v.s. at hvis nogen kender en cd hvor dette musikstykke er på vil jeg også gerne have navnet på den cd.

Niels

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-06-05 12:19

Kan du præcisere lidt. For der kommet intet frem når man søger på de hint du har givet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 12:29
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 11-06-05 12:37

Er det Champion Fanfare, du tænker på? (http://www.iamusic.com/search_tracks/description.php?record_id=1406&demo=lofi). Det er godt nok en dyr sag at anskaffe i så fald.....
Den findes i hvert fald på albummet Crank City Volume 4, men desværre har jeg ikke kunne finde nogen steder, hvor man kan købe albummet..

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 11-06-05 12:43

Nå, to sjæle....én tanke.....Sådan går det, når man bruger så lang tid på at søge, at man ikke ser de nye kommentarer

Nummeret kan høres på: http://crankcity.com/m/ChampionFanfareBed_ld.MP3

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 11-06-05 12:52

Det er IKKE Champion Fanfare... den hedder "Fanfare for a Champion"..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 13:00

Den findes ikke.
Den må hedde noget andet.
Hvor skulle den stamme fra ?
Hvem har lavet den ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-05 13:21

Det her er lidt et vildt gæt, men mon du skulle tænke på musikstykket Chariots of fire, komponeret og spillet af Vangelis.
Det bliver ofte brugt som en fanfare, og også meget i film, når nogen udfører nogen specielle sportspræstationer o.l.

mvh dova

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 11-06-05 13:25

jeg har skrevet til danmarks radio og de siger at stykket hedder "Fanfare for a Champion".. så hvis den ikke hedder det er det ikke den

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-05 13:28

Jamen, fik du så ikke at vide hvem der har lavet det stykke musik.
Det kan ikke findes på nettet under den titel.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 13:30

Hvis du har skrevet til danmarks radio må du have givet nogle flere oplysninger.
Tillige må svaret have indeholdt noget mere om hvad,hvor,hvem.

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 11-06-05 13:31

Den er skrevet af: Komponist S. Mallia
Og den hedder: Fanfare for a Champion
Ikke: Champion Fanfare
Heller ikke: Chariots of fire
Men: Fanfare for a Champion

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 11-06-05 13:31

Den er skrevet af: Komponist S. Mallia
Og den hedder: Fanfare for a Champion
Ikke: Champion Fanfare
Heller ikke: Chariots of fire
Men: Fanfare for a Champion

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 13:41

Meget ukendt komponist.

Hvor har du hørt den ?
Hvorfra stammer denne komponist ?

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 11-06-05 13:43

Ja jeg har hørt den i børnetv for 17 år siden i programmet med Gertz Feigenberg som hed Skælv.
Det er den melodi jeg leder efter!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 160 point
Dato : 11-06-05 13:52

Her er diverse sportstemaer - det er da muligt du kan finde den der

http://www.sounddogs.com/results.asp?Type=&CategoryID=2001&SubcategoryID=16

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-05 13:54

Han hedder Sauveur Mallia, og har bl.a. spillet sammen med Jean Michel Jarre.
Derudover har han selv indspillet nogen plader helt tilbage fra 80erne, og derudover i bunkevis af jingler og den slags til radiostationer.

Her er en liste over nogen af dem, men den der fanfare kan det ikke lade sig gøre at finde.

http://www.bmgprodmusic.se/library/body.asp?library=1&sublib=JM&cdid=036&Tsid=5665&language=SE

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 14:03

Der var ikke mange der havde komputere for 17 år siden - og da slet ikke til musik - så det bliver nok svært - medmindre danmarks radio kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 11-06-05 15:00

Takk Refi. Jeg fandt nogle dele af jinglen der. Men ikke det hele. Kender du eventuelt andre sider hvor man kunne håbe på at finde den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 15:16

Desværre - Jeg syntes det var svært nok bare at finde een.
Det er tilsyneladende ikke en der har udgivet alverdens musik.

Godkendelse af svar
Fra : SlowPols

Dato : 11-06-05 16:14

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-06-05 16:16

Selv tak