/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
En dag på vandet
Fra : betonjens1
Vist : 433 gange
500 point
Dato : 11-06-05 01:35

Er der nogen der har ideer til aktiviteter på vandet bortset fra fiskeri og navigation som kan bruges under en fællestur med klubben.
på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 07:13

Stor båd?
En tur der stater om eftermiddagen med middag, dans i solnedgangen
og midnatsfuldmåne som en romantisk afslutning.
Derefter smides alle i vandet og svømmer hjem.
For at dæmpe Olsens lidt for varme følelser overfor Nielsens kone.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-06-05 10:35

Det kommer jo an på hvad det er for en klub.

Der er mulighed for at leje en turbåd, få en tur på en hurtiggående motorbåd, vandski, vandscooter, kajakture, kanoture, roture.

Og sikkert en masse andet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-06-05 14:26

frokost i det blå på en tømmerflåde -

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-05 14:29

betonjens1
med det navn ville jeg blive i land.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-06-05 14:32

Teil

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-06-05 17:05

Du må komme med lidt flere oplysninger.
Er det en fællestur med mange både? Går den fra hjemhavnen og til et forudbestemt sted? Med overnatning? Eller bare ud og ind af havnen? Er det en flerdages tur? Hvis ikke, hvilken tid er der til rådighed?

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 12-06-05 12:55

Det drejer sig om mange små både og kan være endags tur eller tur med overnatning det var tænkt som opgaver der skulde løses under sejlasen og der er selfølgeligt navigation men dette skal mere være lej og sjov.
hilsen betonjens

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 12-06-05 12:56

Jeg øger lige point med 200
betonjens

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 12-06-05 13:18

Alene det at være fælles om en ting må i sig selv være dejligt. Har i f.eks en fælles destination, og mødes på et givent tidspunkt ved grillen med selvmedbragt mad og drikkelse, og dermed fælles samvær,- der er masser af bådklubber som har egnede arealer -, så er der altid nogle som kan få stemningen op at stå. Der kunne suppleres med forskellige lege, - der kunne arrangeres trillebøreløb, hvor damerne fører mændene som trillebør, der kunne arrangeres sækkeløb, også videre. Her er en link til en side hvor der er inspiration at hente til forskellige selskabslege : http://www.festsange.dk/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-06-05 16:12

Send en "hurtigløber" ud med et antal flaskeposter, som sejlerne inden for en vis tidsfrist skal finde. I hver flaskepost er der en opgave der skal løses og afleveres til dommerne (navigationsopgaver-søudtryk-o.s.v.). Alt efter sværhedsgraden, held og dygtighed indtjenes point. Kun fantasien sætter grænser.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-06-05 09:05

Hvis vejret er til det, kan i jo lave en mand overbord-øvelse.
Det kan være ganske sjovt samtidig med at det er lærerigt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-06-05 09:24

Og så lige denne:
Lav en bane på 2-5 mil af bøjer eller brug bestående sømærker.
Bådene starter med 5-10 min. mellemrum og gennemsejler banen på tid, der med stopur kontrolleres af dommere.
Efter frokost (eller anden ventetid) gennemsejles banen igen og i samme rækkefølge.
Den der kommer nærmest sin første gennemsejlingstid er vinder. Brug af GPS og ure medfører diskvalifikation.
Bådene kan eventuelt checkes med hensyn til sikkerhedsudstyr ved ankomst efter anden sejlads, mangler honoreres med ekstra sekunder der fjerne vedkommende fra idealtiden. Dette skal ikke omtales inden sejladsen.
God fornøjelse
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-06-05 16:34

Er alle lige så fantasiforladte som jeg er, den eneste der er på sporet er dabj, der må da være nogen der har prøvet sådan noget før, andre har jo netop svaret på ting jeg ikke bad om.

Kommentar
Fra : sejl

Dato : 21-07-05 10:56

hvis du har mulighed for det, så kan du evt. låne nogle optimistjoller i din klub (helst ikke de nyeste)
Når i når frem til hvor i skal være, arrangeres der ballonsejlads.
Det går ud på at der bindes en oppustet ballon fast i roret på jollen, og hver båd udstyres med en spids pind.
Så gælder det blot om at prikke hul på alle de andres balloner - og samtidig undgå at få prikket sin egen ballon.
Alle kan deltage - både børn og voksne - kludesejlere og motorsejlere. Er der mange, kan du evt. dele op i heat og så lave en finale til sidst.
I mellemtiden kan alle de andre jo hygge sig med tovtrækning på land. 2 personer står på hver sin ølkasse (eller lign) og holder fast i hver sin enede af et stykke tov. Så gælder det blot om at trække den anden ned af kassen.

Har selv prøvet ovenstående arrangement med stor succes.

God fornøjelse
morten

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-08-05 19:58

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 1 måned siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Annuller spørgsmålet
Fra : betonjens1

Dato : 27-04-06 02:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål