/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Spilopdatering disconnecter andre spille~
Fra : Playmore
Vist : 369 gange
50 point
Dato : 30-09-02 21:15

Jeg sidder med en på en internet cafè hvor vi har 24 computere. Vi er ikke oppe at køre endnu, men er ved at ha arbejdet os godt derhenimod.
Nu er vi imidlertid stødt på et temmelig stort problem. Alle computerne kan godt spille f.eks Counter-strike, ud af huset. Men ligeså snart der er en der opdaterer sin liste over servere, hænger samtlige af alle dem der spiller på en eller anden server op. D.v.s. man ryger af, og kan ikke komme på en server igen før den der opdaterer er færdig. Har dog prøvet at der er en enkelt computer der "slipper" engang imellem og kan køre videre selvom der opdateres. Jeg ved ikke hvad det kan være, men har en fornemmelse af at det måske kunne være noget med tcp/ip.

Vi kører med faste ip-addresser på alle computerne, og har deaktiveret routeren fra dhcp. Vi kører med xp home på de 22 maskiner og xp pro på de 2 sidste. Vi har en net-forbindelse på 2mb fra sonofon. og routeren er en Speed stream 2624, indkøbt fra usa. Switchen er en trendnet 26 ports (24+2giga) Nway TEG-S224TXplus.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 01-10-02 07:26

On Mon, 30 Sep 2002 19:15:08 GMT, "Playmore"
<Playmore.news@kandu.dk> wrote:

> Nu er vi imidlertid stødt på et temmelig stort problem. Alle computerne
> kan godt spille f.eks Counter-strike, ud af huset. Men ligeså snart der
> er en der opdaterer sin liste over servere, hænger samtlige af alle dem
> der spiller på en eller anden server op.

Kører I med offentlige adresser eller NAT? Hvis I kører NAT, er I
så sikre på, at spillene understøtter det?

-A

Kommentar
Fra : Playmore

Dato : 02-10-02 00:03

Jeg ved ikke lige med det NAT der, jeg mener vi kørte med det. Ved så ikke lige om det var problemet? For vi rodede noget videre med det idag, især med at får stillet den router ordentligt op. men der var så ikke så meget der kunne lykkes. Det hjalp ihvertfald lige lidt.

Så har vi nu imidlertid koblet routeren fra, og sat internettet gennem en computer istedet. For vi begyndte at finde ud af at, det var den dumme firewall, som der vist er i alle routere, som forårsagede problemerne! Jeg tror at nu når der var en der kørte en update, tolkede den simpelthen alle de ip addresser som et hacker angreb, Og derfor cuttede forbindelsen til de andre.

For efter at vi har fået lavet en gateway igennem en computer, hvor vi har holdt go afstand til alt hvad der hedder firewall, kan folk opdatere alt det de har lyst til, og ingen mister forbindelsen. At jeg har mistanke om at forbindelses ydelsen er faldet lidt er så en helt anden ting. Men jeg tror vel at mit spørgsmål er blevet besvaret.

Men tak for svaret Asbjorn. Du får nogen point alligevel, for hvad skal jeg bruge dem til? :)

Men jeg lader den lige stå åben lidt endnu, hvis der er nogen der har noget at tilføje til vores nye løsning.

Godkendelse af svar
Fra : Playmore

Dato : 03-10-02 03:47

Tak for svaret Asbjorn Hojmark.