/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
EDBpriser ??????
Fra : refi
Vist : 423 gange
50 point
Dato : 10-06-05 14:35

Pludselig i dag kom der 8 enslydende mails fra EDBpriser.
Jeg er ganske vist tilmeldt deres nyhedsbrev på EEN emailadresse og har også til dato kun modtaget EEN mail, men nu kommer nyhedsbrevet pludselig til samtlige mine adresser på denne maskine - Den ene adresse er sågar ret ny.

Nogen der er udsat for det - og har EDBpriser lagt et eller andet på maskinen jeg er uvidende om siden de pludselig kender ALLE mine adresser.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-06-05 15:24

Ind imellem sker det bare at der er noget der går galt. Jeg har selv tidligere modtaget op til flere mails fra edbpriser uden at vide hvorfor.

En anden lille "sjov" historie er, at jeg på jobbet fik en mail fra et firma at nu var de nye Rosendals forrådskrukker kommet i butikken. Af en aller anden grund fik jeg den samme mail 11 gange. Ja ja jeg slettede bare og arbejdede videre. Pludselig kom der svar fra en af dem der var på mailinglisten fra krukkefirmaet at nu havde de altså forstået det. Så blev det fyraften og jeg tog hjem. Næste morgen var der 559 mail fra samme person som havde forstået det. .-(

Det var ikke virus på min pc og heller ikke på krukkefirmaets som jeg kontaktede, så hvad der var skyld i det ved jeg ikke, men bare træk på skulderen og lær at leve med det.Hvis det bliver ved kan man gå ind og blokere for en afsender i Outlook under - Meddelelser

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-06-05 15:27

forwarder du emails til andre konti? Har ikke stødt på problemet på mine konti!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 15:30

Jeg tror du misforstår.
Problemet er ikke at jeg får mailen flere gange men at jeg får mailen til ALLE mine emailadresser.

Hvor f...... kender de mine emailadresser fra, med mindre de laver et eller andet jeg ikke kender til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 15:33

"tedd" Nej

Jeg har alle emailadresser opdelt til forskellige indbakker - derved opdagede jeg det.
Det står jo ikke på mailen hvem den er til med mindre man åbner den.
Men hvor pokker kender de mine emailadresser fra ??????
Og så fra et dansk firma - de plejer at være meget påpasselige med kun at sende det man beder om for ikke at blive anklaget for spam.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-06-05 15:46

står edbpriser i din adresseliste?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-06-05 15:49

Du må have lavet en automatisk sorteringsfejl, så den adresse som er tilmeldt EDB-priser ryger ind i alle dine oprettede mapper.
Prøv i hvertfald at send en mail til hver af dine oprettede postkasser, og mailene skal jo så være forskellige så du tydeligt kan se forskel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 15:50

Nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 15:56

Nejet var selvfølgelig til det første

Jeg kører med webspeed og kan via dem tjekke opsætning osv. på alle mine adresser.

Et tryk på knappen der giver en aut. respons fra tdc til alle mailopsætninger.

Og disse bliver skønt fordelt i alle 8 bakker - så der burde ikke gå noget forkert.

Det har da heller aldrig tidligere været noget problem, men som sagt opdagede jeg pludselig en mail fra dem i en forkert postkasse. Og det lå så i alle postkasserne og alle mails er adresseret til netop den postkasse - så de går jo ikke forkert.
Men hvorfor pokker kommer de.....
Kan EDBpriser have lavet nogle nye cookies man ikke kender til ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 16:07

Kan da lige tilføje at jeg får nyhedsbreve andre steder fra - og de går i respektive postkasser som de skal.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-05 20:39

Du har jo nok Outlook 2003 som er noget komplex, og hvor der også er udsendt fejlrettelser til, specielt SP1, men du har vel allerede SP2 opdateringen lagt ind.
Jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om dit problem før, og tvivler også på du finder fejlen lige om hjørnet!
For du kan vel ikke have højre klikket på den mail fra EDB-priser og kommet til at vælge ???
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-06-05 20:59

Bruger normalt Incredimail.
Men har samme opsætning i Outlook 2003 og prøvede lige at tjekke den ved TDC. Der kom også fint 8 mail fordelt i rigtige biblioteker.
Hvad mener du med "højreklikket" - hvad skulle det indebære.

Har iøvrigt sendt en mail til EDBpriser for at høre.

Kommentar
Fra : farai

Dato : 14-06-05 12:26

"Har iøvrigt sendt en mail til EDBpriser for at høre"

god ide-de skal f!"#¤% ha det at vide!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 12:45

Har desværre endnu ikke fåen en respons fra EDBpriser - men jeg håber da de i det mindste svarer.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-05 18:39

Jeg tror nu stadig ikke at EDB-priser kan give nogen forklaring, men mener det er/var en filterfejl.
Men så kunne du jo sende den samme mail til dig selv, men den kommer jo så ikke længere fra EDB-priser, men fra dig selv, så måske duer denne kontrol ikke.
http://help.yahoo.com/help/dk/mail/manage/manage-11.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-06-05 18:46

Det eneste jeg har er kun at mail til den og den adresse skal der og der hen - de er ikke sorteret på anden måde.
Jeg håber da stadig at høre fra dem - eller i det mindste se hvad der sker næste gang de udsender.
Som sagt er EDBpriser den eneste der har givet problemet.
Det jeg frygter mest er hvis der virkelig er et eller andet indbygget i mailen - men har som sagt svært ved at tro at danske firmaer "tør" det.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 20-06-05 14:27

Tak for svaret pallebhansen.

Fik et nyt nyhedsbrev fra EDBpriser i dag, og det gik i rigtig postkasse.
I sidste uge fik jeg ikke noget - så de har måske rettet et eller andet hos dem.
Men fejlen kunne jo også ligge her.
De har dog ikke gidet svare på min mail om problemet, men bare det er løst går det jo nok.