/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
outlook express
Fra : x13
Vist : 444 gange
200 point
Dato : 09-06-05 15:29

hej
hvordan får jeg en mail ud fra min gammle HD med win98 på jeg køre nu xp-pro
M.V.H.
x13

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 09-06-05 15:32

Den skal jeg lige have en gang mere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 15:42

Send den til dig selv

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-06-05 15:47

Hejsa

Tag Hardisken ud af den gamle pc,
tag stikkene ud af din cdrom drev på den nye, og sæt den gamle harddisk til
start outlook express op og klik på filer >>importer/exporter>>
vælg mappe hvor de ligger
D:\WINDOWS\Application Data\Identities\{FDC63E40-7F18-11D8-A91A-8C5A31DE762D}\Microsoft\Outlook Express

Husk du skal vælge din gamle harddisk (her vist som D:\

hvis du ikke kan se den gamle disk skal du slukke for computeren og flytte Jumper på den
gamle disk til Slave

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-06-05 17:09

Hvis det var mig ville jeg sætte jumper til slave med det samme. Prøvede engang at redde en gammel pc med Win 98 som bare var færdig. Ville så være flink og gemme alle de data fra den gamle hardisk. Satte den i og under opstarten overskrev den alt på Win XP og jar havde 2 ubrugelige computere. Måtte så formatere min nye pc og starte forfra.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 18:29

x13 burde vist lægge lidt flere oplysninger ind - som spørgsmålet er formuleret lyder det som om det enten kun drejer sig om én mail - altså 1 mail - og den kan jo netop gemmes og sendes til sig selv - evt i emlformat.

Er det sådan at der ligger en stak mails på en gammel harddisk der ikke er i brug men dur - så kør dem ud på en skrivbar cd og læg dem ind på den nye

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 09-06-05 19:30

Du vælger menuen filer, eksporter og så eksporterer du dine mails og kontaktpersoner til en pst fil som du senere kan importere i den nye version

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 200 point
Dato : 09-06-05 22:59

Hvis ikke du kan sende den til dig selv, kan du også lægge den på en diskette. Hvis du vil have den liggende i din "inbakke" eller en anden bakke i outlook express, så skal du gøre sådan her:
Åben outlook express. Sørg for at have et halvt vindue.
Så åbner du disketten, (sørg for at vinduet også er "halvt" her) Uden at åbne mailen, trækker du den med musen nu over i indbakken.

Du kan ikke kopiere eller klippe noget over i outlokk express, men trække med musen.

Hilsen tukols.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 09-06-05 23:48

Ellers har jeg forklaret hele proseduren om hvordan man flytter mail i Outlook Express under Tips.

Godkendelse af svar
Fra : x13

Dato : 12-06-05 23:48

Tak for svaret tukols.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-06-05 23:56

Det var så lidt. Godt det kunne bruges.

Hilsen tukols