/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
afkode en philips dvd 711
Fra : sinko
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 09-06-05 13:13

Da jeg har fået nogle familie cder fra familien i usa, vil jeg da gerne se dem. Jeg har hørt at man kan kode sin dvd711, så den kan afspille dem. Håber på hjælp.

v.h. sinko

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-05 13:15

Hjemmelavede dvd'er plejer ikke at have kode på der driller dvd'en. Men er det lavet på dvd+ skal man finializere pladen inden min Phillips vil æde den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 13:29

Hvis din DVDafspiller ikke understøtter formatet (altså + eller -) gør din DVD i komputeren det måske.
Så kan du kopiere dem over på det format din DVD afspiller understøtter.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-05 17:03

Er det film? Billeder? Hvis det er film kunne det være du skal bruge den amerikanske standard ntsc! Det burde der umiddelbart være mulighed for i DVD afspillerens menu! Spørgsmålet er så om afspilleren understøtter film formattet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-05 17:05

men ellers er det højst sandsynligt medieformattet der driller! Som skrevet tidligere er det ikke alle afspillere der kan vise hjemmebrændte CD'er

Kommentar
Fra : sinko

Dato : 09-06-05 19:11

Tak for svarene, men jeg mener at man kan sende en række tal, og så skulle den være "kodefri".
Jeg vil gerne vide hvordan, helt præcist.
VH. sinko

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 19:17

Hvis det er brændte CD/DVDer er der ingen kode. Det er kun på "rigtige" film at noget sådant kan komme på tale.
Da du taler om familiefilm er det vel nogen de selv har lavet og så er de ikke kodet - det er højst forkert format.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-06-05 19:21

Men her kan du gøre den kodefri

http://www.chiptech.dk/download/chiptech/dvd.htm