/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
Kald til ekstern exe program
Fra : shh
Vist : 954 gange
250 point
Dato : 09-06-05 12:15

Er der nogen der kender de forskellige muligheder for at kalde et exe program fra en stored procedure med parametre ?
Jeg anvender MS SQL server 2000

Accepteret svar
Fra : svend_dyhr

Modtaget 250 point
Dato : 16-12-05 15:17

Hej shh,

Der findes en extended stored procedure i master databasen, der hedder xp_cmdshell.
Syntaksen er:
xp_cmdshell {'command_string'} [, no_output]
Se hele syntaksen samt eksempler i SQL Server Books Online

For eksempel hvis du skal hente indholdet af rodfolderen på dit c:drevså kan du skrive:
xp_cmdshell 'dir c:\'
Resultatet returneres i en række med tekstlinier. Brug parametren no_output, hvis du ikke skal bruge resultatet.

Vær opmærksom på, at der kan opstå problemer med fil- og eksekveringsrettigheder, afhængig af, hvilken brugerkonto sql-serveren er sat op med.

God fornøjelse.
Svend

Godkendelse af svar
Fra : shh

Dato : 16-12-05 15:37

Tak for svaret svend_dyhr. Det er nu længe siden at jeg selv fandt din løsning men du får alligevel pointene.

Mvh

Søren