/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvad er dette?
Fra : Brommi
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 08-06-05 22:53

I min søgen efter rust huller på min gamle ford sierra fra 89 fandt jeg denne dims under måtten foran ved fører sædet.. den lå løs og ser ikke ud til at passe nogle steder.. Bilen er rød (hostmisfarvethost) men det er ligsom der er lidt blåt på den dims. har på fornemmelsen at den ikke stammer fra bilen... men hvor så?.. hvad er det?

http://kennet.newbrain.dk:801/dims.JPG

->Brommi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-05 23:02

det er ikke en dims - det er en dippedut

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-06-05 23:14

Det er helt klart ikke en dippedut - for den er rød og rund og sidder i enden af et rør. Ligner et stykke af et ophæng, der er brækket af - men inde i bilen??? Du har nok ret - stammer nok ikke derfra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-06-05 23:15

nåååååhhhhh - så er det altså en dingenot

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-05 23:16

Hvor stor er genstanden, og hvordan ser den ud på bagsiden?
Og det yderste af det, er det bare rustent, eller smurt ind i fiber el.lign.?

mvh dova

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 08-06-05 23:18

Har jeg sQ ingen anelse om..

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-06-05 00:05

den er ca 50mm lang og har en ca 20x20mm plade i den ene ende.. den er rusten stort set over det hele, op af den har den maling rester rød/blå.. den bærer præg af at ha lagt der i en del år...

->Brommi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 00:20

Det er den lille lås som fabrikken sætter på til allersidst for at holde det hele sammen så nu er det nok kun rust og maling der holder sammen på den.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-06-05 00:22

BjarneD:
Den lille lås? hvor skulle den side?

->Brommi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 00:29

Arghh, den troede du vel ikke på.
Det der kan være så meget, men det ligner lidt sådan en man sætter polstringen fast med under sæderne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 00:48

Jeg synes nu mest det ligner en gammeldags dørlukker. Men den har helt sikkert ikke noget med din bil at gøre. Jeg kan ikke se det på billedet, men hvis du vender den om, er der sikkert en fjeder på undersiden. Dørlukker eller en lukker til en anden af en bils oplukkelige luger eller døre. Altså en hjælpeting der gør at man ikke behøves være supermand/kvinde for at åbne ned til motoren m.v. Den er efterladt af ren og skær sjusk. Gem den og mor dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-06-05 00:55

arne.jakobsen:
Der er ingen fjedre eller lign.. den side man ikke kan se er næsten identisk med den der vender opad

->Brommi

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-06-05 01:03

Den fjedrende mekanisme kan jo sidde i venstre side af billedet, inderst. Den kan du ikke se eller mærke fordi DIMSEN er så rusten. Men som du nu beskriver den, altså ens fra begge sider, kan jeg stadig have ret i min teori.

Under alle omstændigheder har den INTET med din bil at gøre. Smid den ned i et oliebad og check den engang i mellem. Vrik lidt med den, så vil dens funktionalitet vise sig hen af vejen. Arne

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-06-05 01:12

Jeg bankede den ren for rust og maling.. er ret sikker på der ikke er spor af nogle fjedre... Men den er også meget meget rusten.. ligsom resten af bilen
Måske stammer den fra en anden bil.. bare komisk... hvordan den er endt der.under bundmåtten...

->Brommi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 01:12

Jeg syntes nu også at den kunne ligne en dørstopper, hvis det ikke var fordi der mangler de fjedre på siden der skal kunne holde døren i åben stilling. De to polypper der sidder ser ikke ud til at kunneholde noget særligt.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 09-06-05 01:12

er den samme farve som bilen ?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-06-05 01:13

samme farve som bilen ja.. bortset fra den blå farve som er der nogle steder

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 01:13

Det kan altså godt være en holder til indtræk eller beklædning, men det kan jo også været noget der er tabt i tidernes morgen.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 09-06-05 08:11

Arne du forsøger at være morsom på en pinlig måde, og vidste man ikke bedre skulle man tro, at BjarneD( 00:20) var din dobbelprofil.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 09-06-05 08:39

Prøv ar vende den om og tage et foto af den. EVT fra siden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 10:26

paperboy

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-05 11:55

Brommi, jeg kan ikke se billedet!?!?

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-06-05 12:01

3773:
Ikke se billedet??? det kan ikke passe.. tryk F5 / Refresh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-06-05 12:05

Nix

Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre webbrowserindstillingerne.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 09-06-05 12:10

øhøø.... det forstår jeg ikke. den ligger lokalt på min egen webserver og har fået flere til at tjekke om de kan se den efter du sagde du ikke kunne..prøv igen.. og tjek at det er dette link du klikker på

http://kennet.newbrain.dk:801/dims.JPG

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-06-05 12:15

Det er ikke din side der fejler noget Brommi. Jeg ser den.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-05 12:25

Ja, jeg har heller ikke problemer med at se billedet.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 09-06-05 12:42

Heller ingen problemer her...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-06-05 14:39

heller ingen problemer her med at se billedet på DINGENOTEN

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 09-06-05 18:47

Hallo det er bare et eller andet der kastet ind i bilen, og derefter glemt... Ikk noget med bil at gøre - men måske en go historie i en brandert....

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 09-06-05 18:55

hvisker : lås til kyskhedsbælte der er brudt op med magt

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 09-06-05 20:30

Helt ærlig så tror det er et gammelt hanstik af en art. men den høre ikke hjemme på en sierra
Lur mig om jeg tager fejl?

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 09-06-05 21:32

Jeg tror det er fra bunden der hvor man glider donkraften ind, der sidder en holder til at den skal side på plads så selv kvinder kan finde ud af og skifte hjul,
MVH

ZITA

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 10-06-05 01:13

mirrit:
haha.. kyskhedsbælte-lås..ja.. måske.. ikke nemt at vide hvem derhar haft øsen før mig :D

jensgade:
et hanstik.. hmm.. jeg tvivler, især siden der var maling på den

zita30:
lyder faktisk meget logisk.. men så vidt jeg kan se er der ikke plads til nogen donkraft, det er der ihvertfald ikke under bilen.. vil lige kigge grundigere efter i morgen når jeg har fået noget søvn.. gaaaaab

kunne det tænkes at den skulle ha holdt noget bag instrumentbrædtet?.. feks sikringsholder...den kunne "nemt" knække af og falde ned og lige så stille kravle under måtten.. Det skal lige siges at da måtten skulle ud måtte jeg bruge en hel del magt

->Brommi

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 10-06-05 07:36

okay det er en forstenet dværgpiller

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 12-06-05 16:33

Tak for svaret miritdk.
Det er stadig uopklaret hvad det er, måske hører det slet ikke til bilen.. eller også gør det.. ikke nemt at vide..
Tak for de mange gode forslag
->Brommi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-06-05 23:29

tjah om ikke andet så blev der lidt sjov ud af det - og hvor vigtigt mon det var

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 13-06-05 00:48

hehe,, ja.. men jeg synes nu det var ret sjovt.. et eller andet skal man jo bruge alle de points til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-06-05 10:08

og hvorfor tænkte jeg mon lige de tanker BANDIT !!!!