/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
program til reklame folder
Fra : olefahnoe
Vist : 2392 gange
100 point
Dato : 08-06-05 17:14

Hej

Jeg skal lave en reklame folder til mit firma for at bevise overfor chefen at jeg skal ha penge istedet for et reklamefirma

mit spg. er så hvilket program skal jeg bruge. word kan lige bruges til nød og photoshop kan også bruges
MEN hvilket program er proff.

ole fahnoe
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 17:19

nå ja er ved at være træt af times new roman

hvilken font er så god og virker seriøs

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-06-05 17:21

Det billigste er nok Publisher fra microsoft.
Du kan også bruge QuarkXpress eller et andet DTP program.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 17:25

hmm publisher
jeg vil gerne langt væk fra Microsoft

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 08-06-05 17:33

Hvad med Pagemaker?
Jeg ved ikke, hvor (nemt) tilgængeligt det er, har kun snuset lidt til det...

Arial er min favorit-skrifttype

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-06-05 17:34

Du kan bruge mange skrifter. Lad være med at bruge de mange "fansi" skrifter. Brug en regulær som f.eks. helvetika.
Lav ikke skriften gnidret og småt.
brug generelt samme skrifttype i hele folderen. Bland ikke en skrift uden fødder og en skrift med fødder (f.eks. times).

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 08-06-05 17:35
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 08-06-05 17:36

http://www.freeserifsoftware.com/ (Page Plus SE er gratis)

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 08-06-05 17:38

Adobe Illustrator brnytter man da ikke til selve folderen, kun til grafikken
Adobe PageMaker: kræver altså en del øvelse/tilvænning, men der findes udmærkede hæfter og bøger om programmet. Kan lånes på biblioteket.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 17:54

åk tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : olefahnoe

Dato : 08-06-05 17:55

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 08-06-05 18:47

Det er efterhånden svært at komme uden om Adobe InDesign til udvikling af reklamer osv.