/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Rockmusik i Arla-reklame på TV?
Fra : kermie01
Vist : 700 gange
300 point
Dato : 07-06-05 20:31

Hejsa

hvem er det der spiller det rocknummer man hører i baggrunden af Arlas TV-reklame med nogle fodboldbørn...?

Det lyder lidt hen ad George Thorogood (han styrer sgu!!!) , men det er næsten mere beskidt, og ret fedt!

Hvad er buddet?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 07-06-05 22:38

Jeg har umiddelbart ikke set reklamen, men har tilladt mig at skrive til Arla og spørge dem, de plajer at være flinke til at svare....
Så vender jeg tilbage med svaret, hvis der da ikke er nogen, som ligger inde med det...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-06-05 07:25

Hvis nogen skal nikke genkende til dit spørgsmål bør du give dem muligheden for, at høre melodien. Den kan ses og høres her:

http://www.arla.dk/APPL/HJ/HJ401/HJ401D01.nsf/O/9758C5B084F57392C1256FE7002FA6FF

Fed tråd, men jeg kan ikke give bud på kunstner.

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 08-06-05 09:56

Jeg er søreme imponeret over jeres ihærdighed.

Jamen, så venter jeg bare på at et rock-orakel her på Kandu afgiver de vise ord ...

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 300 point
Dato : 08-06-05 13:39

Hej Kermie!

Jeg har nu modtaget svar fra Arla, og det lyder:

"Komponisten og musikeren hedder Jesper Mechlenburg.
Han er egentlig trommeslager og startede sin musikalske karriere på Skt.
Annæ Gymnasium. Derefter blev han optaget på Rytmisk Musikkonservatorium.
Han har spillet med mange af de kendteste danske popnavne.
Desuden komponerer han musik til film, kort-, dokumentar-, og reklamefilm.
Musikken er skrevet specielt til os og har ingen titel."

Det betyder desværre også, at der højst sandsynligt ikke findes et nummer med dette riff, og at der sandsynligvis heller ike bliver lavet et... Men svaret har du fået nu, så er det bare med selv at lytte riffet af

Godkendelse af svar
Fra : kermie01

Dato : 09-06-05 11:36

Tak for svaret. Blot ærgerligt at det ikke er en kendt rockgruppe der har spillet nummeret.

Men ellers kan jeg nu varmt anbefale "George Thorogood and The Destroyers" til en herreaften med øl, sprut og røg, eller til cd-spilleren i bilen. Bare fyr op under kedlerne og gashåndtaget i bund!!!

Specielt vil jeg fremhæve de to numre: "One Bourbon, One Scotch, One Beer" & "Bad to the Bone". Feeedt!!