/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Når man dør...
Fra : AKZO
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 07-06-05 18:39

Hej i stuen.

Dette spørgsmål kan måske støde nogen, men det er faktisk meget alvorligt ment.

Hvis nu min mand dør før mig, må jeg så ha' lov at ha' ham stående i en urne hjemme i stuen?

AKZO

Accepteret svar
Fra : frueyde

Modtaget 110 point
Dato : 07-06-05 18:44

Alternativ til traditionel jordfæstelse
Hvis man ikke ønsker at afdøde skal begraves eller nedsættes på en kirkegård, så er der to alternativer. For begge gælder, at afdøde skal kremeres, og at man skal søge tilladelse til den alternative begravelse hos Kirkeministeriet.
Afdødes aske kan spredes over havet.

Afdøde kan komme i privat jord. Grunden skal være mindst 5.000 kvadratmeter, og begravelsesstedet må ikke ligne et gravsted.
Det er ikke tilladt at beholde urnen med afdødes aske hjemme.
http://www.bedemand.dk/

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 07-06-05 18:51

Hej Frueyde

Øv det var da en skam, så må vi jo finde på noget andet... Nå men du skal ha' mange tak for dit hurtige og meget præsise svar.

MV AKZO

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 07-06-05 18:52

Og du vil finde den samme forklaring her http://www.begravelsescenter.dk/mains/hoejtid_1.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 07-06-05 19:03

Det var da så lidt