/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
internethjælp søges
Fra : solling
Vist : 485 gange
150 point
Dato : 07-06-05 18:38

ja så skal jeg flytte og have en anden internetforbindelse. jeg er idiot på området og har nu nogle spørgsmål

hvad er : isdn, adsl, bredbånd osv..... og hvad skal man vælge. jeg bruger internettet temmeligt meget men har været koblet på kollegienetværk og har derfor ikke skullet tage stilling hvad jeg egentlig har......... jeg bruger internettet hver dag og vil ikke betale efter forbrug. jeg behøver ikke at have noget lynhurtigt noget, men det skal selvfølgeligt være rimligt.
jeg har været på teleprisguiden men syntes den er frygtelig uoverskuelig.

hvilke selskaber har i erfaring med er billigst ?

på forhånd tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : anetteogjesper

Modtaget 160 point
Dato : 07-06-05 19:05

Hej

Det kommer helt klart an på hvor du bor.

Lige nu har stofanet et godt tilbud http://www.stofa.dk/.
Cybercity kører med internet og telefoni fra 358 om måneden, det er også udemærket: http://www.cybercity.dk/
Den sidste jeg vil anbefale er Webspeed: http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=inet&_nfls=false
Men det du først skal gøre er at tjekke om du overhovedet kan få dem, da de desværre alle er begrænset til bestemte områder.

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-06-05 19:07

lige et link som måske kan hjælpe lidt http://www.paikin.dk/isdn-tip.htm

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-06-05 19:10
Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-06-05 19:10

Det er meget individuelt hvad der passer den enkelte bedst. Se bare skemaet her. Hvis vi tager udgangspunkt i TDC vil du se at placeringen mellem billigst og dyrest er afhængig af den valgte opload/ downloadshastighed

http://www.itst.dk/static/Publikationer/Hvad_koster_IP-telefoni_og_bredbaand/skemaer.xls

Læs i øvigt mere på IT & Telestyrelsens hjemmeside om de forskellige priser og muligheder.

http://www.internetkvalitetsguide.dk/

PS! Det med oprettelsesprisen skal ikke tages så nøje. Der er meget ofte tilbud på billigere tilslutning/oprettelse ved de forskellige - du bør hellere se efter den månedlige udgift.

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-06-05 19:11
Kommentar
Fra : solling

Dato : 07-06-05 19:19

hej jeg skal bo på nordfyn... nærmere bestemt otterup.... læser lige alle svarene

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 07-06-05 19:26

Tak for svaret anetteogjesper.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 07-06-05 19:30

jeg mangler stadig svar på hvad isdn, adsl, bredbånd osv er...det er meget svært med de sammenligninger når man ikke ved hvad halvdelen af det der står betyder ))))))

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 07-06-05 21:01

Jeg kender det godt, det er faktisk svært at finde rundt i.

Jeg vil prøve at forklare kort:
ISDN er fastnet med to linjer (Altså ikke internet - smart hvis man skal bruge et gammelt modem)
ADSL er internet over telefon linien - ADSL er bredbånd
Kabel kører via tv signalet fra kabel tv

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=adsl

Kommentar
Fra : solling

Dato : 07-06-05 21:06

jamen hurra for et fantastisk svar.....så er det til at forstå.... så skal jeg jo nok have adsl....hvor er jeg glad for at jeg har forstået det...... tusind tak

nå men håber stadig at hører om nogle billige selskaber er der ikke et der erblevet kåret som det billigste eller hvad ved jeg

Kommentar
Fra : solling

Dato : 07-06-05 21:36

jeg kan se at tiscali ligger som det billigste ved de fleste hastigheder, men er der ikke noget med at det er et frygteligt firma..... syntes at jeg har hørt nogle rygter.....?