/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Xantia lækker hydraulikvæske
Fra : bechmadsen
Vist : 1778 gange
50 point
Dato : 06-06-05 20:57

Skulle der tilfældigvis være nogen i nærheden som kan svare på følgende ( haster lidt da deadline er imorgen tidlig ) : Min Citroen Xantia lækker hydraulikvæske ( tapdrypper fandme ) . Lige nu er den stort set tom for væsken. Imorgen 7.45 har den en tid hos Citroen Grenå ca. 16 km herfra. Jeg har en halvfuld flaske af stadset. Vil det være nok til at kunne trille bilen ind på værkstedet, eller skal jeg få den afhentet. Det er jo dyttens afjedring.
Samme værksted har nylig monteret ny hydraulikpumpe - men de nævnte intet om garanti da jeg bestilte tiden.......så det tager jeg som en selvfølge......??

vh/Mads -
ps. Det nærmeste sted lige nu, at købe mere hydraulikvæske vil være på samme værksted........

Accepteret svar
Fra : KlausHansen

Modtaget 60 point
Dato : 06-06-05 21:28

Hvis du er medlem af Falck - så ring til dem og sørg for at bilen er hos Citroen i morgen tidlig.. Jeg ville mene det er satset - meget endda at køre med det. For du kan risikere at ødelægge det hele.. Men hvis du ikk er medlem og tager chancen. Så fyld godt på, tjek hvert 10 min du kører...lig hold ind og tjek efter.. En tankstation ville være mit bedste bud hvor du kan købe væske til franskmanden.-..

Held og Lykke med det hele...

KlausHansen

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 06-06-05 21:49

Kunne du ikke ringe til Citroen Grenå, er det deres fejl, tilbyder de måske at afhente bilen, eller kan ihvertilfælde råde dig.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 06-06-05 22:04

Nu er det jo lidt svært for os at vide hvor stort hullet er og dermed vurdere om der er nok. Men hvis bilen er helt tom og du har en ½ flaske hydraulik er det spørgsmålet om det vil give tilstrækkeligt tryk til at køre sikkert. Du skal tænke på, at det ikke kun er affjedringen hydrualikken giver, det er også trykket til bremser og styring. Skidt endda med affjedringen, du kan nol holde til ar bumpe 16 km.
Så ring til værkstedet eller falck og få den hentet. Hvis der tryk i morgen kan du jo prøve at luske derind.
Det behøver ikke at være pumpen, der er masser af rør som kan gå.

mvh
qfha
ejer af citroen i 25 år, men nu skiftet til mercedes uden hydraulik.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-06-05 22:11

Du har ingen garanti hvis det er et hyd rør der er defekt. De rør ruster.
alimak

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 06-06-05 22:18

Hvor er utætheden?
Kan du se hvor hyd.olien kommer fra?
/steen b.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 06-06-05 22:38

Hvis du beslutter at køre i bilen og ikke forventer at køre tør, er det jo således, at din bil lyser rød advarselslys ved for lav væskestand, så kan du jo holde og påfylde, eller tag mobilen med og ring efter hjælp. PS læs instruktionsbogen om advarselslamper
Mvh EiHaBr

Kommentar
Fra : bechmadsen

Dato : 06-06-05 23:08

>>Hvor er utætheden?
Kan du se hvor hyd.olien kommer fra?
/steen b.
<<
Utætheden ( tapdryppene ) kommer fra bilens højre side foran -ca. 40 60 cm udfor højre forhjul. Men altså helt foran i motorrummet. ( jeg er vist afsløret som total automekanikernovice ). Jeg håber at det ikke er bremserør. Det skulle være rimeligt pebret.

venlig hilsen
Mads

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 07-06-05 00:00

Kan tænke, det er retur fra trykregulator (gummislange)???
Prøv at se på de tykke gummislanger foran for læk.
Hvis det er en gummislange, kan du give den en bandage da det er tryk på gummi-
slangerne,
/steen b.

Godkendelse af svar
Fra : bechmadsen

Dato : 07-06-05 07:50

Tak til alle for de gode svar. Jeg ville tildele alle point; men det er som systemet kun tillader at tildele point til et af svarene.
Mange tak og venlige hilsen
Mads Bech