/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Alternativ til Kong
Fra : snusi
Vist : 393 gange
100 point
Dato : 06-06-05 17:09

Hej

Jeg fylder Kong med noget lækkert (leverpostej, smøreost eller andet) putter den i fryseren og dagen efter er hundene vilde med dem.
Jeg har kun een Kong til hver hund. Hvad bruger I til jeres hunde. Er der noget fra husholdningen som er forsvarlig at bruge? Det skal kunne tåle at fryses.

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-05 17:14

Jammmmmm. Hvorfor bruger du ikke rørknogler?????????????

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-06-05 17:24

anita@kali-kama.dk

Hvad er "Kong"???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-05 19:12

En gummidims til at putte mad eller lign. i.....................

http://www.fujihund.dk/aktivering/aktivering.htm

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-06-05 19:15

@ Birgitta Tak! ;)

OK - så har jeg osse en (flere) Kong(er)!

Jeg kendte ikke den betegnelse!

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 06-06-05 19:34

Hej

Jeg bruger ikke rørknogler fordi den ene af mine terrier vogter over den og det gør hun ikke over en Kong. Kongen synes hun ikke er så spændende når maden er spist, den er jo lavet af gummi

snusi

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-05 21:07

Kan du ikke bare have så mange rørknogler liggende rundt omkring, så hundene ikke kommer op og skændes over dem? Silke har 5-6 rørknogler, som er helt rene. Hvis hun får (hunde)gæster, så fylder jeg nogle stykker med et eller andet og fryser dem ned. Der er ingen problemer.
Hundene kan vel blive så vant til de rene rørknogler, hvis der er nok af dem... Her ligger de og flyder allevegne, i legekassen, hundekurven, sofaen og adskillige i haven.
Jeg ville ikke ret gerne lade min hund gnave på noget, som ikke var beregnet til det...
Så enten kong'er eller rørknogler...

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 08-06-05 06:48

Tak for svaret Birgitta.

Det er da en god ide at have flere rørknogler liggende, det vil jeg prøve. Mine hunde har nemlig kun een rørknogle hver, og det kan godt give lidt "småskænderier".

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-06-05 14:35

Tjaah, de skal såmænd bare begraves i dem... Man kan jo købe mange rørknogler for det, en enkelt Kong koster.

Selvfølgelig vil man da kunne komme ud for, at den ene hund ligger og vogter på en bestemt knogle alligevel. Men det kan jo også ske med grene eller bolde eller hvadsomhelst. Det ER nu engang sjovest at have den ting, som den anden ønsker sig.

Men tak for accepten af mit svar, snusi.