/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
lokalnetværk
Fra : Balledhead
Vist : 599 gange
38 point
Dato : 30-09-02 09:05

Jeg har 1 stationær og en bærbar som deler adsl via SMC BARRICADE router/switch. Forbindelsen fungerer perfekt,MEN jeg kan ikke få lokalnetværk til at fungere, selvom jeg har anvendt den i Win XP eksisterende guide til opsætning på begge pc'er. De kan ikke "se" hinanden. den stationære har fået tildelt ip-adresse 192.168.2.4 og den bærbare 192.168.2.5

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 30-09-02 09:58
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 12:12

Hej,

Kan du pinge den anden maskine?? Hvis du kan, ligger du sikkert i en anden
arbejdsgruppe.

Steffen
Hjælp til netværket www.s-p.dk

================================================
"Balledhead" <Balledhead.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XzSl9.57216$Qk5.2196840@news010.worldonline.dk...
> Jeg har 1 stationær og en bærbar som deler adsl via SMC BARRICADE
> router/switch. Forbindelsen fungerer perfekt,MEN jeg kan ikke få
> lokalnetværk til at fungere, selvom jeg har anvendt den i Win XP
> eksisterende guide til opsætning på begge pc'er. De kan ikke "se"
> hinanden. den stationære har fået tildelt ip-adresse 192.168.2.4 og den
> bærbare 192.168.2.5
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Balledhead

Dato : 30-09-02 20:58

Nej, jeg kan ikke pinge hverken fra den ene eller den anden maskine. Jeg ved ikke om det er et problem at jeg har NORTON FIREWALL på begge maskiner.

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 38 point
Dato : 01-10-02 09:54

Hej BalledHead,

du ka' i Norton give begge dine computere fuld adgang til hinanden...

åbn Norton --> vælg Options --> og derefter den til firewallen...

herefter på "advanced options" knappen nede i bunden...

her ska' du trykke på fanebladet Firewall...

her får du så mulighed for at tilføje en regel til din firewall...
den ka' du så gi' et eller andet navn, efter hva' du har lyst til...

derefter ska' du så ved de følgende ting vælge dette... -->

Action = permit
Direction = either
Protocol = TCP (eller "TCP of UDP", TCP burde dog være nok)
Category = General (er sådan set lidt ligemeget)

så er det fanebladenes tur...

Application; ska' ha' slået radiobuttonen til "Any application"...
Service; ska' ha' en prik i "Any service" begge steder...
Address; her vælger du "Host address" og udfylder navnet eller IP nummeret på den anden computer... (navnet på computeren vil nok være at foretrække hvis de sku' skifte IP nummer)
Logging; la'her vær med at vælge noget her ...

når du har udfyldt alt dette trykker du på OK, og gør det samme ved den anden computer...

så sku' dit problem være løst mht. til Norton og at den sku' blokkere for dine computere i netværket, og du ka' nu stadigvæk sikkert og beskyttet surfe rundt samt bruge dit netværk, med firewallen sat til...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 17:57

"Balledhead" <Balledhead.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XzSl9.57216$Qk5.2196840@news010.worldonline.dk...
> Jeg har 1 stationær og en bærbar som deler adsl via SMC BARRICADE
> router/switch. Forbindelsen fungerer perfekt,MEN jeg kan ikke få
> lokalnetværk til at fungere, selvom jeg har anvendt den i Win XP
> eksisterende guide til opsætning på begge pc'er. De kan ikke "se"
> hinanden. den stationære har fået tildelt ip-adresse 192.168.2.4 og den
> bærbare 192.168.2.5
>

Er brugeren på den bærbare oprettet som bruger på din Win XP computer?

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Kim Greve.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-10-02 21:18

"Kim Greve" <no.private@emails.please> skrev i en meddelelse
news:3d99d336$0$11423$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Balledhead" <Balledhead.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:XzSl9.57216$Qk5.2196840@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har 1 stationær og en bærbar som deler adsl via SMC BARRICADE
> > router/switch. Forbindelsen fungerer perfekt,MEN jeg kan ikke få
> > lokalnetværk til at fungere, selvom jeg har anvendt den i Win XP
> > eksisterende guide til opsætning på begge pc'er. De kan ikke "se"
> > hinanden. den stationære har fået tildelt ip-adresse 192.168.2.4 og den
> > bærbare 192.168.2.5
> >

Har du slået xp's indbyggede Firewall fra ? Hvis ikke, så
er der nul hul igennem.

Morten

Kommentar
Fra : Balledhead

Dato : 03-10-02 10:06

Jeg har ændret opsætning jævnfør de forskellige indlæg, men intet virkede, intil jeg mere eller mindre tilfældigt fjernede fluebenet ved sikkerhed under indstillinger i personlig firewall (på begge computere). Til gengæld kan jeg godt have Windows XP's firewall slået til.

Godkendelse af svar
Fra : Balledhead

Dato : 03-10-02 10:12

Tak for svaret strarup.
Jeg fik under alle omstændighedr brug for din vejledning, selv det var nok, som du måske kan se på min sidste kommentar til mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Balledhead

Dato : 03-10-02 20:36

Korrektion. Efter at have kodstartet begge pc'er måtte jeg alligevel som Morten skrev slå WIN XP's indbyggede firewall fra for få det til at fungere. Ok Morten.

Balledhead

Kommentar
Fra : Balledhead

Dato : 03-10-02 20:36

Korrektion. Efter at have koldstartet begge pc'er måtte jeg alligevel som Morten skrev slå WIN XP's indbyggede firewall fra for få det til at fungere. Ok Morten.

Balledhead