/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Min fjernbetjening er død!
Fra : Sygate
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 06-06-05 11:05

Jeg har 2 fjernsyn. Fjernbetjeningen til mit fjernsyn jeg bruger mest er gået død. Kan jeg bruge fjernbetjeningen til det andet fjernsyn på en eller anden måde?

Altså noget med at kode den til det andet?

Hvad er kravene til det?

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 06-06-05 11:07

Kravene er at du har en multi remote der kan kodes til det, så du kan ikke umiddelbart bruge en fjernbetjening fra et andet tv

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-05 11:09

Samme fabrikat kan almindeligvis dele fjernbetjening, f.eks kan mange Sony'er køre på den samme. Ellers er skidtet normalt med forskellige koder. Hvis en fjernbetjening er tiltet, kan du købe en multi-een i blandt andet Føtex, der kan kodes til de forskellige fabrikater - dog ikke B&O.

Iøvrigt er det træls når koderne rager ind over hinanden. Kanalskift på min parabol medfører at surround reiveren skifter til radio, hvis jeg pger på denne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-06-05 11:13

http://www.fjernbetjeninger.dk/ her kan du zappe lidt rundt . Her er magterne vist i alle mulige prisgenrer.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 06-06-05 11:43

Tak for svaret. Afsted til Føtex