/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Problemer ´med at spill over LAN
Fra : cobran
Vist : 946 gange
150 point
Dato : 06-06-05 03:04

hejsa. Mit problem er at mine 2 computere sagtens kan se hinanden, men når jeg skal spille counter strike og andre spil, som engang virkede over lan, så kan de slet ikke se hinanden.

Den gang mit Cs virkede over lan der kunne mine computer ikke se hinanden på normalt vis, så jeg kunne ikke sende filer til den anden computer. Så jeg prøvede at installere nogle forskellige ting under - Egenskaber for LAN forbindelse... der installerde jeg ting under klientprogram til microsoft netwærk og andet jeg kunne installere. Men så virkede mit LAn til spil jo bare ikke!!!!

Men hvad skal jeg gøre? kan man downloade et pogram så LAN virker, downloade nye drivere eller hvad :)

Mvh. Cobran.

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 06-06-05 09:45

hvordan er dine computere koblet sammen ???
Direkte - med seriel kabel
eller
LAN - med hub, switch eller router
eller
Wireless - med dongle og accesspoint

Første krav er, at computerne kan se hinanden i windows.
Næste krav er, at dit spilprogram skal startes på en af computerne og sættes op som server.
Sidste krav er, at hver af de andre computere sættes op til netspil og logges ind på serverens spil.

Hvilke LAN programmer har du installeret fra windows ???

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 06-06-05 09:49

-supplerende-
Du skriver dine computere kan se hinanden, men ikke sende filer.
HAR DU HUSKET AT ÆNDRE FILDELING PÅ ALLE COMPUTERE TIL SKRIVERETTIGHED - ellers nægter de at modtage/sende filer til hinanden.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 06-06-05 10:26

nu spørger jeg sikkert dumt men har du et antivirus og firewall program skal du nok lukke det ned. du skal også tjekke om din windows firewall er tilsluttet

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 06-06-05 23:25

Hej.

Jeg har sådn set installeret alt jeg kunne under Egenskaber for LAN. altså alle protokoller, Klient, og tjeneste.

Her er hvad jeg har installeret -

Klient service for network.
klient program til microsoft netværk
Klient og udskriftsdeling til microsoft netværk.
QoS Pakkeplanlægning
SAP (service advertising protokol)
driver til netværksovervågning
nWLink NETBios
NWLink IPX/SPX netbios kompatibel transport protokol
Internet Protokol TCP/IP

:)

Og jeg bruger switch.

Accepteret svar
Fra : fuldfart

Modtaget 150 point
Dato : 16-07-05 01:33

Hej Cobran,

som det tidligere er beskrevet så er CS et client/server spil,
og du skal tilslutte dig til en server for at kunne spille.
Det betyder den ene af dine maskiner skal sættes op som server.

Inden du gør dette kan du checke om maskinerne kan se hinanden, glem alt om netbios det bruges ikke til CS.

Først finder du ud af hvilken ip adresse maskinerne har, i winXP findes det med start - kør - cmd [enter] - ipconfig
gør det på begge maskiner og ping så adressen f.eks. > ping 192.168.1.1
Så burde du få et svar af en slags.

Umiddelbart vil jeg tro du roligt kan slette nWlink og SAP delen af det du har installeret....

...og hvis du kører med firewall på din(e) maskiner så sæt dem rigtig op eller slå dem fra, dog bør du fjerne adgangen til internet såfremt du ikke har en firewall i mellem dine maskiner og internet.

Håber det hjalp dig lidt på vej.

mvh....

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 19-07-05 23:03

ok det vil jeg prøve - har lige været på ferie så ser på det i de kommende dage :D

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 17-03-06 00:11

Tak for svaret fuldfart.