/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tændnings problemer
Fra : jenssj
Vist : 390 gange
300 point
Dato : 05-06-05 21:19

Jeg har en sym jet 50.
Den sætter ud når jeg kører, men kommer igang af sig selv inden at den stopper helt
Jeg har skiftet tændrør/kabel/tændspole.
Er der andre ting der kan værer galt med.

Hilsen jens

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 21:26

Hvis det specielt er i fugtigt være kan deet være fordi strømmen slå udenom. Sørg for at den er helt knastør og sprøjt så siliconespray langs ledningerne og omkring tændrøret. Sprayen kan du købe hos T.Hansen og på tankstationer m.v.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 21:27

Sorry, der var et par sjuskefejl i stavningen.

Kommentar
Fra : cwarnich

Dato : 05-06-05 22:03

Overophedning eller også skal den lige køres til - kan også være karb. der skal indstilles. (rens evt også luftfilteret).

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-05 23:48

Jeg ville nu også skifte tændrørshætten.
Og se efter stopknappen og tændingslåsen, de kan også trænge til lidt Pronto eller WD40
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 06-06-05 15:54

Tak for svar.
Jeg har skiftet tændrørshætte.
Den er kørt til 45000km.
Jeg tror at det kan værer cdi. Men jeg har fået at vide at enten virker den ellers ikke???
Kan det værer nogle ledninger at der ikke er gode mere iret måske.
Stopknappen den stopper jo når man drejer nøglen.
Hilsen Jens

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-06-05 16:02

Hej Jens, gider du lige svare på mit spørgsmål? Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-06-05 16:03

Altså: Er det specielt i fugtigt vejr?

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 06-06-05 16:35

Nej det er ikke kun i fugtigtvejr.
Jeg prøver at give mine stik noget rense middel.
Hilsen Jens

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-06-05 16:43

OK Jens, så trækker jeg mig ud. Held og lykke. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-05 17:35

Det kan jo godt være at lige nøjagtig din CDI har en brist, men jeg ville nok se om jeg kunne tage frontskjoldet af, for at give tændingslåsen/nøglen en omgang WD40 du kan ikke give for meget da det skal trænge langt ind.
Men man kan da heller ikke udelukke at svømmernålen hænger i karburatoren, sådan at svømmerhøjden bliver for lav, så tag karburatoren af og dens bundkar af, rens dyser og huller med trykluft, pas på ikke at bøje svømmerophænget, men tag svømmeren af, og ud med nålen som bestemmer benzinhøjden, for at se om der sidder skidt oppe bag den, hvor benzinen kommer ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 06-06-05 19:13

Er det nok at sprøjte ind der hvor nøglen skal ind.
Eller skal man skille en halv knallert ad.
Har renset karburatoren fandt ingen skidt renset med trykluft.
Når den sætter ud kommer den igen med et lille puf ud af udstødningen.
Hilsen Jens

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-06-05 20:44

Nej det er ikke nok at sprøjte der ind, men gør også det, men fejlen kan ligge helt nede i bunden af låsen, hvor der er kobberskive og fjeder og små kugler, det skal ikke skilles ad da det kan være hulens svært at samle rigtigt, men jeg tror det er svært for WD 40 at komme helt der ned. Men i værste fald kan tændingsnøglefejl udelukkes ved at bypasse uden om låsen, ude fra frontskjoldet af. Men intet er jo sikkert, og fejlen kan også ligge i et startrelæ (Der tit sidder under den ene sideskjold)

et lille puf ud af udstødningen. Tyder på den får benzin, men tændingen svigter, prøv at slå tændrørets elektrode lidt tættere til midterelektroden, så der kan gå en flækket tændstik ind. Kommer den for tæt så vippes den lidt ud igen med en skruetrækker. Hvis den så ikke laver fejlen, ja så ved vi da det udelukkende er en tændingsfejl.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 06-06-05 21:06

Tak for dine hurtige svar.
Det med tændrør. Kan det give periodeske fejl.

Hilsen Jens

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 11-06-05 20:08

Tja det kan det godt.
Er det måske et for tæt benzinlåg, så fejlen kommer efter ca 1 km kørsel, eller ret hurtigt når den er helt fyldt, så skal åndehullet bores op, men prøv at linde/løsne låget lidt for at se om det hjælper?
Men du kan jo godt lukke dette spørgsmål, nu da du har oprettet en ny "tråd".
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jenssj

Dato : 11-06-05 20:32

OK OG TAK FOR DINE SVAR

Godkendelse af svar
Fra : jenssj

Dato : 11-06-05 23:11

Tak for svaret pallebhansen.