/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi - langsom, benzin nok?
Fra : puchmaxidreng
Vist : 338 gange
25 point
Dato : 05-06-05 18:26

Hey

har en helt lovlig maxi jeg havde standard dyse i der kunne den kun starte ikke trække.

så satte jeg en 80er dyse i så kunne den køre men meget llangsom..

hva skal jeg gøre og jeg synes det er underlig at en lovlig maxi skal have så stor dyse..

den vil kun starte når jeg har en finger for indsugningen

HJÆLP!

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 05-06-05 18:32

Lyder som om at den kunne trænge til en rensning af karburatoren.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 05-06-05 18:45

Du må starte fra en ende af, og gå systematisk frem.....
Først skal du tjekke at det nu også er lovlig stempel og cylender på
og derefter at den ikke trækker falsk luft mellem cylender og motor, og det samme mellem cylender og topstykke.
Når du nu har cylender af, så tjek lige stempelringe at de ikke er knækket og at cylenderen ikke er misfarvet blå eller lign. Det kan ske, at hvis den er af aluminium kan den have udvidet sig under for stor varmeudvikling
så skal du tjekke om nålen sidder i andet rak fra oven i karburatoren
Er der et rent luftfilter på.....?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-05 18:49

Hvis den med en 80 dyse kun kan starte med en finger for indsugningen, så er der rigtig meget falsk luft den trækker ind.
Indsugningsstudsen (Den karburatoren er spændt fast på) er utæt ved cylinderen, giv den en ny pakning og spænd møtrikkerne ens.
Den kan også være utæt i bunden af cylinderen, den skal også have ny pakning eller flydende pakning.
Simmerringene i hver side af krumtappen kan også være utætte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 05-06-05 18:55

Prøv først om benzinen løber frit ud af enden af benzinslangen.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 05-06-05 19:03

Ved en lovlig puch Maxi skal der være flg. dyse i karburator
rund karburator = 54-56 Dyse
Firkantet Karburator = 44 - 46 dyse

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 12-06-05 09:41

Øhhhh er spørgsmålet besvaret eller funkere den stadigvæk ikke.......??

Kommentar
Fra : puchmaxidreng

Dato : 13-06-05 14:57

nej den dur stadig ikke :(!!

ved bare ikke hvad der er galt den laver fin gni´st

Kommentar
Fra : puchmaxidreng

Dato : 13-06-05 14:57

nej den dur stadig ikke :(!!

ved bare ikke hvad der er galt den laver fin gni´st

Kommentar
Fra : puchmaxidreng

Dato : 13-06-05 14:59

nej den dur stadig ikke :(!!

ved bare ikke hvad der er galt den laver fin gni´st

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 13-06-05 15:46

Had har du lavet ved den siden sidst......?

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 13-06-05 15:47

(Hvad)