/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Bankoverførsel til tyskland
Fra : aaroe
Vist : 748 gange
100 point
Dato : 05-06-05 14:42

Hejsa,
Jeg har lige købt nogle varer over eBay i tyskland, sælgeren har så sendt mig nogle bank informationer mm.
Der står bla. følgende:

-------------------------------------------------------------------
A T T E N T I O N
Declare reason for payment:
order number: 4956874215 and
customer name: Jens Jensen!

Please transfer the total amount EUR 327,56 with bank to bank wire transfer.

Bank details:

AccountNr.: 1568748
Bank Ident. Code: 15214724
Account holder: Heinrich Pølsetysker
Commercial bank: Deutsche Bank
IBAN: DE40 2547 0024 5555 5548 00
BIC (SWIFT-CODE): BLABLABLABLA

We ship your watch after receiving you payment.
-------------------------------------------------------------------

Er det så korrekt forstået at jeg skal vedhæfte "order number" og "customer name" ved overførslen, ligesom vi gør herhjemme når man fx. har købt et eller andet over QXL eller lign... ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 14:46

På den side på netbank hvor du indtaster overførslen er der et tekstfelt til bemærkninger: Der skriver du: Orderno. 4956874215 Customer name: Dir navn.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 14:47

Sorry. Dir navn = Dit navn

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 05-06-05 14:49

Det var også det jeg tænkte, ville bare lige være sikker... Det er trods alt en håndfuld penge... :)

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 05-06-05 15:17

Arne, har du nogen idé om hvad jeg skal bruge alle de bank informationer til ? Jeg er jo bare vandt til et reg. nr og et konto nr.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-06-05 15:22

Indtast de ting som siden giver plads til og gem resten. Bemærk at der er en særlig side til bankoverførsler til udlandet. Det er altså IKKE den side du er vant til ved danske overførsler. Han har sikkert bare sendt dem som en service til dig så du ved hvem du handler med. Du kan selvfølgelig ikke indtaste flere opl. end siden giver mulighed for, og det er også nok.

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 05-06-05 15:24

Hmm... Jeg har Jyske Netbank, synes ikke lige jeg kan finde noget med overførsler til udlandet... :/

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-05 15:29

Det forstår jeg ikke. Jeg har Nordea og der er en speciel side. Danske bankers reg.nr. er på 4 cifre og som du kan se er tyske 8, så du kan ikke bare bruge den danske side med mindre reg.nr-feltet er mindst 8 cifre. Søg lidt rundt på siden, hvis ikke du finder det så vent til i morgen og spørg banken hvad du gør.

Kommentar
Fra : aaroe

Dato : 05-06-05 15:42

Jeg siger mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : aaroe

Dato : 05-06-05 15:42

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 05-06-05 18:11

Alle som har netbanking er blevet tildelt et identificationssystem,som består af BIC og SWIFT numre,
det er såvidt jeg ved internationalt.
oz1eqp Arne