/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
hvordan får man flere ip adresser
Fra : etdye
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 05-06-05 10:33

jeg har hørt at hvis man kobler en router sammen med internettet kan man få flere ip adresser f.eks 3-5
passer det og hvis ik er der nogle der kender en anden måde

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-06-05 10:49
Kommentar
Fra : etdye

Dato : 05-06-05 10:54

jeg har nok skrevet det forkert
men jeg har kun 2 internet ip adresser så jeg spørger hvordan jeg får nogle flere så jeg kan koble f.eks 3-5 computer på internettet på samme tid
håber det gav lidt klarhed

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 05-06-05 11:03

Du kan købe flere IP adresser hos din Internetudbyder, men i de fleste tilfælde kan det bedst svare sig, at anskaffe sig en router, som man sætter imellem computerne og internetopkoblingen. Routeren vil tilgå internettet med en IP adresse og du kan derfor sætte flere maskiner på den samme. Du skal så muligvis clone mac adresserne i routeren så det fremstår som en maskine, men det er en detalje.

Godkendelse af svar
Fra : etdye

Dato : 05-06-05 13:40

Tak for svaret BjarneD. de3t var lige det svar jeg skulle bruge : )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-06-05 14:08

Det var godt og hvis du skali gang med opsætning af router så må du jo vende tilbage hvis det skulle drille.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 05-06-05 15:48

ok det vil jeg gør hvis der bliver problemmer