/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Aldersforskel mellem M/Q
Fra : Sannie
Vist : 1146 gange
1 point
Dato : 05-06-05 00:51

Allerførst, så har jeg sat svarpoint så lavt, fordi jeg håber, debatten kan vare længe!
Jeg håber, I vil give jeres besyv med, selv om der ikke er nogle points at "slås! om!
Et lille hjertesuk: Please - bliv ved emnet uden at gå over til personfnidder!

Citat
Aldersforskel mellem M/Q

Det er ikke ualmindeligt, at manden er ældre end kvinden.
Men at kvinden er ældre end manden ses ikke så ofte - men det ses dog.

Hvorfor vælger mænd sjældnere en moden kvinde?

Når de vælger en moden kvinde, hvad skyldes dét så?

Kvinden har selvfølgelig osse "valgret".
Kan det tænkes, at kvinden ikke ønsker en (meget) yngre mand - og hvorfor?

Er det janteloven der spiller ind - er det macho-manden, der ikke vil ses med en "mor"?

Har kvinden ikke tillid til, at en yngre mand kan være soulmate?

Hv..? - Hv..? - Hv..?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 05-06-05 03:44

Hvorfor vælger mænd sjældnere en moden kvinde? Mænd er per natur den stærke og dominerende. (flokkens leder) En mere moden kvinde kan virke som en "rival" til manden. Eller komme til at tage hans opgave (han er et nul) = Det skyldes simpel natur.

Når de vælger en moden kvinde, hvad skyldes dét så? = ved ikke,,,,, og dog.... Der findes jo mænd som ikke har haft den rette opvækst, hvilket gør de vil søge et forhold hvor kvinden er den stærke. (de mangler varme og trykhed)

Kan det tænkes, at kvinden ikke ønsker en (meget) yngre mand - og hvorfor? ... har du lavet fejl ved at tilføre ordet IKKE i denne tekst ?
Lad os sige den ser således ud:
Kan det tænkes, at kvinden ønsker en (meget) yngre mand - og hvorfor?

ja, det kan godt tænkes. Grunden til dettet ville muglivis være at hun har brug for at styre. Måske fordi hun er usikker på sig selv. (når du skriver yngre, læser jeg uerfaren..... måske enda mindre inteligens, end hende.)
Måske vælge hun den yngre/urefarne/"uinteligente" pga hun har brug for at få megen bekræftelse af sin egen iteligens, som hun så selv er så usikker på. (måske grundet hendes "anderledes" opvækst)
Det kan også være hun lide af simple Florence Nihgtingale syndrom. (hun vil rede ham) = Hun vil være noget for nogle, og har brug for at mærke at nogle har brug for hende... Herfra, tilbage til usikkerhed. . . . . .(som hun jo skjuler så vældig godt overfor den yngre)

Er det janteloven der spiller ind - er det macho-manden, der ikke vil ses med en "mor"? I nogle tilfælde Ja. Hmm,, har svært ved at svare på dette spg. Jeg har nok brug for det bliver omformuleret.

Ja, jeg har svaret lidt hårdt. Men jeg syntes også du lægger meget vægt på ordet VÆLGER .. altså noget man desideret går efter/ har trang til.

En yngre mand kan jo sagtens være sammen med en ældre kvinde, uden det behøver at skyldes noget pshykisk.
Men i de tilfælde vil man næppe stille de spørgsmål som du stiller her, da forholdet vil være helt naturligt, og udelukkende være baseret på kærlighed.

At vi ser tingende som "vi" gør, (mænd skal være den "styrende" eks) ser jeg intet problem i.Det er naturens gang, og det behøver vi ikke havde så travlt med at bevæge os væk fra. Vi har bevæget os lang nok fra naturen i forvejen, så vi skylder hvis ikke noget på den konto.

Dermed ikke sagt: Kvinderne tilbage til kødgryderne, men heller ikke sagt: Mændene ind på systuerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-05 07:02

Hvorfor fokusere på aldersforskellen.
Lev livet og omgås de mennesker du trives med.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-06-05 08:48

Alder er vel bare et tal, den sande alder er en sindstilstand, og er dermed uafhængig af fødselstidspunktet, når det sjældent ses at kvinden er væsentligt ældre end manden handler det -tror jeg- om samfundsnormer, og altså at vi underlægger os regler, jeg kender personligt et par hvor hun er 22 år ældre end ham, og de har det ikke nemt, der bliver til gengæld ikke kigget efter dem på gaden da de fleste pr. automatik går ud fra det er mor og søn der følges.

Jeg er 10 år ældre end min kæreste (jeg er manden) og de eneste reaktioner vi får er typisk at andre mænd er misundelige på mig.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 05-06-05 09:24

Alder har ikke meget at sige i et forhold, og så lidt alligevel, for man vælger jo sin parner efter karaktertræk og ikke efter alder, men alligevel har alder jo lidt indflyedelse på karaktertræk..
Det er dog ikke en regel der siger det, da man sagtens kan afvige fra det, og finde en moden person på 20 og en umoden på 50.

af personlig erfaring, så har jeg altid været ældre end mine kærester, og har ikke haft de store problemer med det...
og årsagen er nok at dem på min egen alder er lidt for "gamle/Kedelige" pga vi nok ikke har samme interesser, dog er der undtagelser, da jeg har mødt en enkelt som var lidt som jeg selv.

D9N

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 05-06-05 09:31

Tak for indlæg (indtil videre)

@ Trine

Jeg sad og klappede i mine små hænder over dit svar - og så nåede jeg til
Citat
Ja, jeg har svaret lidt hårdt.

Jeg synes ikke, dit svar virker hårdt. Jeg kan godt li´ en objektiv holdning, og det var nu sådan, jeg læste dit svar!

@ Teil Dét er jeg enig med dig i, men det afspejler desværre ikke virkeligheden!

@ Backtee Jeps - det er netop dét - "mor og søn" eller "misundelse"!!
Ja - samfundsnormer - som afspejler jantelovens magt!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-05 09:33

Virkeligheden er en subjektiv oplevelse.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 10:21

ALLE mine mænd,( ja ja rolig nu, så mange har der ikke været) har alle været yngre end mig. Jeg har aldrig "gået" specielt efter de unge, de har heller ikke det modsatte, men sådan blev det bare. Hvorfor? Måske fordi mit sind er ungt, oppe i mit hovede er jeg ikke en dag over 25, dåbsattesten siger så 47 ( det MÅ være en trykfejl ).

Men nu har jeg valgt mænd fra, af en simpel årsag, jeg har børn, 4 knægte, 25, 20, 10 og 7½, alle hjemmeboende........og der er problemet.

Jeg kan jo IKKE nuppe en på 30, han render sq nok bare i byen med de store, men ville være god til de små, jeg kan jo IKKE vælge en på 5, han ville være god til de store, men ville nok ikke have tålmodighed til de små.

Så det ender nok bare med at jeg køber mig en hund mere

Der har været mange sjove episoder, da jeg gik gravid med ham på 7½, mange kiggede efter den ældste og mig, hun har da været på barnerov, hvad vil han med sådan en gammel hejre, man kunne se det på dem.

Da ham på 10 var 5, da var jeg i Føtex med ham og storebror på 20, dengang jo så bare 15, der sagde en dame til den lille: Hør så efter ,hvad din far siger........De faldt begge om af grin og hun blev lidt flov, da hun fik af vide, at de altså var brødre.

Vi har overvejet t-shirts med ordene: MOR, søn, søn ,søn og søn. Så burde alle sq da kunne finde rundt i os.

Forøvrigt, så er jeg sikker på at ALLE mænd over 50 går i netundertøj og det er turn-off. De falder nok også i søvn på sofaen under avisen ( side 9-pigen).

Så, nu får jeg nok hug af en MASSE mænd over 50 år.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 10:22

jeg kan jo IKKE vælge en på 5

Argggggggggh, der skulle stå 50...........

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-05 10:39

Mænd over 50 gider ikke mundhugges over den slags pjat.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 10:47

Se, jeg VIDSTE det, de giver op med det samme........

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-05 10:55

Så siger vi det.
Ellers foretrækker jeg en moden kvinde fremfor en pyntegenstand på 20.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 11:07

Præcis den udtalelse hører jeg fra mange unge mænd, og det pudsige er jo, nu vi er i sexualitet: manden topper i 20erne, kvinden i 40erne.

Det er lidt uretfærdigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-06-05 11:19

Med lidt øvelse kan toppen strækkes ud over en længere tid.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 13:09

Nu er der godt nok nogen der fastslår, at "kærlighed har ingen alder", det er da muligt, men alligevel er det ikke altid nok.
Min helt personlige mening er, at langt de fleste forhold fungerer bedst, hvis der ikke er den store forskel i alderen.
Okay, der er aldersperioder hvor det ikke er det afgørende om manden eller kvinden er 10-15 år yngre eller ældre, og jeg kender da en del tilfælde hvor enten mand eller kvinde er op til 15-20 år ældre end partneren.
Selvfølgelig vil der være afvigelser, mennesker er jo ikke robotter der er programmeret til noget bestemt.

Den holdning med, at manden "bør" være den ældste, mener jeg hører til den tid, hvor følelser og sexualitet ikke var det væsentlige i et forhold, men hvor kvinden skulle passe hus, føde børn og forsørges af manden.
Der var det jo indlysende, at en 25-45 årig mand fik større "gevinst" ved at anskaffe en på 18 i stedet for en på 35.

Men så idag, hvor andre ting som familieliv, kammeratskab, følelser, personlig udvikling, karriere o.s.v. tæller mere end praktiske hensyn, sker der ofte det, at hos par med den aldersforskel, der går det ofte galt, fordi efter en vis alder, ældes mænd hurtigere end kvinder, både i fysik og især psyke, og der kan en aldersforskel bare på 10 år pludselig gøre, at kvinden på måske 50, pludselig synes hun deler hus med en gaaaammel mand
Jeg tror det er derfor, at så mange bliver skilt når de når "sølvbryllupsalderen".

Machomand Tjae desværre tror jeg mange gange det gør sig gældende, at mænd ser noget prestige i at kunne fremvise en meget yngre model, bare synd, at sådanne midaldrende mænd ofte ikke fatter, at det som regel kræver baggrund i form af et vist prestigefyldt liv med penge og status frem for følelser, hvor forholdet (groft sagt) næsten ville falde til jorden før det begyndte, hvis "Mr. Nothing" på 55 gjorde kur til "Miss lovely" på 22

Sådan et eksempel har jeg i min nærmeste bekendtskabskreds: Manden dropper konen efter 22 års samliv og 3 børn, til fordel på en ung på 21, og nu 10 år efter, er han alene efter 5 -6 kuldsejlede forsøg med yngre modeller

De ekstreme tilfælde af den slags, er så ofte der hvor den midaldrende mand, der vil have en ung,smuk model, indser at hans egne præstationer ikke står mål med forventningerne, så importerer han en ung pige fra Langtbortistan og bilder sig ind det er den store kærlighed (Ved godt, at nogen vil kalde det en grov fordom)

Nu ved jeg så ikke rigtigt om det i grunden er så ualmindeligt med forhold hvor kvinden er den ældste.
Af alle de mennesker jeg kender, hvor forholdene har varet ud over "sølvbryllupsalderen" er dem hvor hun er 2-4 år ældre end ham. De andre er gået fra hinanden i tidens løb.
Eneste undtagelse det er så mig hvor han er nogen få år ældre, men hvis han ikke makker ret, får han da at vide, at han skal passe på med ikke at blive byttet ud med to på 27

Men den ekstreme aldersforskel hvor kvinden er meget ældre, er nok det der vækker mest forargelse rundt omkring: børnelokker, kuvøseguf, ødipus-kompleks, mors dreng o.s.v.
Og ofte hører man da, at den slags fordomme kan medføre, at sådan et forhold ikke fungerer, fordi de involverede føler omverdenens misbilligelse, eller at hun siger fra fordi hun får "kolde fødder" over at han måske ikke vil finde hende god nok når "hun bliver gammel og får rynker".

mvh dova

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 13:18

Jeg er 31 og har en dejlig kæreste på 20. Jeg indrømmer med det samme at det bestemt ikke er nemt med en så ung partner.
Min ekskæreste var 21, så jeg har det nok med at falde for de unge piger.
Men det hænger nok sammen med at jeg har levet et vildt liv med at gå i byen stort set hver weekend, siden jeg var 14 og til jeg blev ca. 29 år.
Så jeg har ikke fået udviklet "kæreste" siden i mig endnu. Og har altid været bange for at et forhold blev for seriøst. Altså med Villa, Volvo og Vovse. Bare tanken om det har altid skræmt mig.
Så det er nok også en af grundende til at jeg ubevidst har valgt meget unge kærester.

Og i mine øjne svarer et forhold hvor manden er 24 og kvinden 28-29, til et par hvor kvinden er 19 og manden er 30-31 år. Så det tror jeg personligt er en af grundende til at man i den aldersgruppe ikke vælger ældre kvinder og yngre mænd for de forskellige køn.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 13:26

dova:

Citat
hvis han ikke makker ret, får han da at vide, at han skal passe på med ikke at blive byttet ud med to på 27

Skal han så hoppe når du siger hop, eller må han godt have sin egen mening?

Hvofor kapper man ikke bare nosserne på sådan en mand.

Jeg har en veninde der sagde noget sjovt til mig forleden. Hun har ingen mand, og kan ikke rigtigt finde en.
Og efter hun sagde det måtte jeg fortælle hende hvorfro hun ikke havde en mand.

Hun sagde at hver gang man møder en mand, så bruger man så meget tid på at få dem til at opføre sig ordentligt, f.eks ved at fortælle dem at de skal huske at slå toilet brættet ned osv. Og lige så snart man har fået dem "slebet til" så skrider de.
Selvfølgelig skrider de. De ser sig selv i spejlet en dag og tænker: Jeg er ikke mand længere. Hvor er mine nosser. Lad mig komme væk så jeg kan gro dem ud igen.

Kommentar
Fra : DenGronneFro

Dato : 05-06-05 13:52

En kvinde er jo heller ikke så spændstig længere når hun runder de 37 ca.
Så hvis man ikke er gift i forvejen med en man elsker, går en mand automatisk efter en stram laber fødedygtig pige.

Men det har også sine konsekvenser. For der er en ulempe ve de unge piger. Nemlig deres livserfaring. Så man kan vælge mellem udseendet eller et lykkeligt liv. IMine øjne.

Jeg har selv lavet det her ordsprog:

Når manden er 70 ligner han Paul Newman. Når kvinden er 40 ligner hun Karen Blixen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 14:05

Sygate:
Jvf. et spørgsmål du stillede den anden dag om at vide lidt mere om brugerne, er der vist ikke nogen der nu er i tvivl om, at du er en mand.

Rolig nu Sannie skal nok lade være med personfnidder, selv om Sygate lige som lægger op til en intern diskussion.

Men bare lige et par kommentarer til Sygate:

"hun sagde at hver gang hun møder en mand........ o.s.v."
Så mener jeg helt bestemt, at det betyder at manden har flere nosser hvis han viser den fornødne respekt og "slår brættet ned" i stedet for at blive ved med at tro det er særlig macho og velset blandt kvinder at blive ved med at fremstå som et primitivt, uciviliseret eksemplar af en dyreart, der krampagtigt forbinder det med at være en mand og have nosser, at "lade være med at slå brættet ned", fise og bøvse efter forgodtbefindende, og opføre sig som dengang stenaldermanden slæbte "kællingen" hjem til ildstedet

Derudover er jeg uenig i betragtningen, at et forhold med en mand på 31 og pige på 19, kan sammenlignes med pige på 24 og mand på 29.
Muligvis for nogen få, for som sagt er vi forskelligt indrettet, med forskellige syn på tingene, og ikke mindst hvilken måde man lever sit liv ud fra den alder man nu befinder sig i.

Og måske mener du det inderst også selv, siden forsvarsargumenterne er fremme i samme åndedrag:
" Og har altid været bange for at et forhold blev for seriøst. Altså med Villa, Volvo og Vovse. Bare tanken om det har altid skræmt mig."

Med hensyn til dine betænkeligheder i, om min mand burde have nosserne kappet af, kan jeg da sige, at dem ville jeg sgu nødigt undvære og han vil sikkert heller ikke undvære mig, for så var nok ikke blevet i knap 30 år, og tror ikke du kunne få nogen til at beskylde ham for at være tøffelhelt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-05 14:14

Avs! ..den var værre DenGronneFro..

Men der er nu noget om snakken. Man ved, at østrogen gør slimhinden mere levende, og huden fyldigere eller 'rundere' ved blandt andet at binde vand.
Progesteron, er ligeledes med til, at holde tykkelse og struktur af huden,
så jeg bøjer mig i støvet - og medgiver dig, at kvinder ofte ser ældre ud end mænd, når de når overgangsalderen

En veninde til mig, der er sygeplejerske, fortalte mig en gang, at der er kolossal forskel på hudens struktur ved henholdsvis en mand på 50-60 år og en kvinde på samme alder..

Tyngdekraften slår hårdere hos kvinder...øv *L*

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 14:22

Hvor gammel er Alexandra, Madonna, Sanne Salomonsen, Goldie Hawn, Cher...........

Ja ja, ved godt at Cher måske har fået løftet lidt, men kig lige på de 5 og fortæl mig om de ligner Karen Blixen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-05 14:28

Der vil altid være disse relativt få 'heldige' med et formidabelt bindevæv..
Generelt er der flere der ligner Blixen, end de ligner Cher..og disse skuespillere fra united bluff - tror jeg roligt du kan regne med indeholder ligeså meget bluff, når det kommer til hvad de har fået lavet af kosmetiske indgreb..

ærgelig ærgelig, men sådan er det

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 14:43

dova--->
Men nu når jeg er en mand så er det jo klart at man kan høre på mig at jeg er mand på mine holdninger og meninger. For de vil helt sikkert ikke være de samme som en kvindes. Ellers er der noget galt.

Men et helt tilfældigt eksempel på hvad jeg mener er f.eks den der evige sædvanlige diskussion med rengøring i hjemmet. Den har jeg bare hørt så mange af mine venner skændtes helt vildt med deres kæreste om.
Man kan og skal ikke tvinge en mand til at gøre rent hvis han ikke er i humør til at gøre det lige når kvinden absolut er i humør til det. Vi har ikke det samme temperament som kvinden, og er ofte heller ikke så visuelt anlagt, så vi ser simpelthen ikke det snavs som kvinden ser.

Jeg siger ikke at kvinden skal gøre mere eller mindre rent end manden. Men det virker ofte i mine øjne og ører som om at det er en evig magtkamp for kvindernes vedkommende.
Vi er mænd og har ikke det redebyggerinstinkt i os i samme grad som en kvinde.

Så har manden selvfølgelig også en masse fejl på deres side. Men nu kom jeg lige i tanker om det her eksempel som jeg evigt og altid hører par skændtes om.

F.eks var jeg med kæresten i helsekost forretningen for noget tid siden for at handle lidt mad ind.
Vi bor ikke sammen, men jeg bruger meget tid hos hende.
Så lige pludseligt lukker hun at VI skal hjem og gøre rent i aften. Undskyld den fik jeg ikkel ige fat i sagde jeg så?
Hun gentog så. Øh.. nå skal VI det? Har du overhovedet ikke tænkt på at spørge mig om jeg er i humør ti at gøre rent. Du kan starte med at sige at DU vil hjem og gøre rent i aften. Har du lyst til at give en hånd med? Det ville være rart skat.

Det her en kun et enestående eksempel, men jeg har været vidne til den slags mange gange, eller lignende eksempler med andre beslægtede ting.

Jeg mener bare at hvorfor skal der være den magt-kamp i et forhold?

Kan man ikke bare slappe af.

De forhold der holder længst er efter min erfaring dem hvor manden får lov til at være mand og kvinden får lov til at være kvinde. For det er nu efter min mening sådan man nyder sin frihed mest og fuldt ud som menneske, for vi er jo så at sige ikke det samme køn. Og kvinder er jo dejlige som kvinder.
Hvorfor er det oftest kvinder man hører udtale at de hader mænd. Man hører sjældent om mænd der hader kvinder.
Vi er skabt som vi er, og det skal man da ikke prøve at lave om på. Så må man hellere finde sig en der i forvejen er "slebet" til.
Indrøm også at det ville være kedeligt med en mand der altid bare sagde: ja skat det skal jeg nok gøre skat, ja selvfølgelig skat..

Men jeg indrømmer at alt det her helt klart er en svær balance at få tilpasset i et forhold.

Iøvrigt var det ikke ondt/personligt ment med at bruge din mand som et eksempel dova.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 14:54

Skal en kvinde på 48 ligne en på 20?

Skal en kvinde ligne en skoletøs forneden ( I ved hvad jeg mener) og en KVINDE foroven?

Bortset lige fra de netunderbukser, så går der sexede mænd rundt RL, gråt hår og skæg, mange har topmave, de er langt over 40 og de ser hamrende godt ud.

Der går sandelig også smækre knægte rundt med stramme rumper og intet hår.

Handler det ikke bare om kemi og så op i r.....med den alder...og blæs på, hvad andre mener.

Heldigvis har jeg nået den alder, hvor en mand IKKE skal vises frem for veninderne til godkendelse, er han glad for mig og omvendt, så er alder og udseende ligegyldigt.

Rigtige kvinder er over 40. ( Den har jeg lige opfundet)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 15:24

Citat
Rigtige kvinder er over 40

Næ maj_britt den har du ikke opfundet
For jeg fik en badge med den påskrift, da jeg rundede 40 for meget tæt på 8 år siden

mvh dova

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 15:30

Jeg har altid tændt på intelligente kvinder, eller f.eks politisk engagerede kvinder.
Og jeg skal være den første til at sige at hvis jeg ikke var sammen med min kæreste længere, så ville jeg stille et krav til en minumums alder på min egen. For det er virkelig hårdt at have en meget ung pige som kæreste. Og der er ikke meget intellektuel udfordring. så da jeg valgte hende valgte ud fra fysisk tiltrækning og en række tilfældigheder.
Men hun er nu en dejlig pige.

Er enig med at en kvinde der hviler i sin rigtige alder er mest tiltrækkende.

Mænd der skal vise en kvinde frem til et selskab er jo en meget materiel type. Jeg tror det må være tomt at have den salgs forhold. Det er måske rart i et stykke tid, men så er den heller ikke længere.
Jeg vil til hver en tid vælge en dejlig livsglad person der kender sig selv godt og hviler godt i sig selv.
Det er tiltrækkende i mine øjne. Som kliche´en siger: Det er personligheen der gør en person tiltrækkende. Den er meget sand i mine øjne.
Så den med at: De er det indre der tæller, men det ydre der tænder. Er jeg ikke altid enig i.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-05 15:30

Jeg har hørt, at 30 skulle være en ret fantastisk alder *S*

three more years....jubiiii

Dova --> Fortvivl ikke, de fleste bliver åndsfriske, når de bliver gamle

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 15:37

30 er en god alder creamygirl. Jeg tænker altid tilbage et par år og siger til mig selv: Hold da op hvor var jeg dum dengang.
Det er jeg holdt op med da jeg rundede de 30.
Ikke at jeg er stoppet med at udvikle mig som person, men jeg hviler bare mere i mig selv nu. Og ved at det er naturligt at lære af sine fejl.

En anden dejligt ting ved at være lidt ældre, er at man (Jeg) ikke længere bekymrer mig om hvad andre tænker om mig. Ikke i samme grad i hvertfald.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 15:51

creamygirl, er det noget du ved, eller noget du håber på

Nej, det med det åndsfriske er nu ikke noget problem, og tillægsgevinsten hedder livserfaring.

Det er nok også på den fysiske side de fleste har det dårligst med at blive ældre.

Hvis jeg en sjælden gang brokker mig lidt over at blive gammel, plejer jeg at sige, at jeg godt kan mærke jeg ikke er 28 længere.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-06-05 15:54

Vi bevæger os udenfor emnet - og Sannie fornemmer jeg er lige på trapperne med en gang skæld ud...Hun er striks*L*

så jeg napper lige mit flueben med disse ord/provokationer:

En mand ser først på en piges intelligenskvotient, når han har set på alt muligt andet..

Man siger at skønhed kommer indefra, men det gør bræk altså også..

Får man ikke, den man elsker, må man tugte, den man får..

Og lige til allersidst - det mest vigtige
The Greatest thing you'll ever learn, is just to Love and be Loved in return..

Op i rumpetten med den lille aldersforskel!!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-06-05 16:30

Æv, dova, her sad jeg og troede jeg var sk***snedig.

Enig med creamygirl, vi er på et sidespor og send så bare alle de lækre UNGE fyre herud til mig, så gramser jeg dem lidt på måsen.

( Hvis jeg kan huske ,hvordan man gør?????????)

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 05-06-05 18:23

SÅ!!!!!!!!

NU kommer strikse Sannie ...

Hvor har I dog været flittige - mens jeg har været på blind-date
Jeps - det gik fint - og jeps. Han er MEGET yngre end mig!

Jeps - vi skal ses igen!
Rolig nu ... det er stadig kun indledende manøvrer på udebane med mad og [hør] !

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 18:33

Nååååeeeeehhhh

Det var derfor du ville høre lidt om den slags problemstillinger

mvh dova

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 05-06-05 18:42

Jeps!

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 18:46

Fortæl fortæl.. er han over 14?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 18:46

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 05-06-05 18:48

@ Sygate
Det er han jo nødt til at være - ellers ryger jeg jo i brummen!!

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-06-05 21:17

Nej men tillykke med det. Der er jo altid dejligt at møde en ny. Men også lidt skræmmende på en fantastisk måde. Jeg håber på det bedste for jer.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-06-05 02:26

@ Sygate

Tusind tak!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-05 11:16

Hej Sannie

Jeg syntes da bare, at du skal sprínge ud i det og være ligeglad med hvad andre mener. Holder forholdet, ja så holder dét - og holder det ikke, så har du helt sikkert haft det sjovt så længe

Det værste der kan ske, er jo nok hvis du selv føler, at det er pinligt at date en yngre mand men samtidig syntes han er lækker De der indre konflikter, bruger al for meget af vores energi.

// Toupie

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-06-05 11:27

@ Toupie

Tak!
Jeps - jeg tager springet!

Nej, jeg føler ikke, det er pinligt!
Mine tanker gik mere på:
Hvorfor vil han sådan en "gammel" én?

Men nu, hvor jeg har mødt ham, har jeg droppet det fordomsfulde spørgsmål - og så ser jeg, hvad der kommer!

Tak for opbakningen!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-06-05 11:40

Der er faktisk en del yngre mænd der tænder på de lidt mere modne kvinder

Pøj pøj med det

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-06-05 16:31

Tja... Hellere 3 på 18 end 1 på 54...!

Mænd tiltrækkes af yngre piger, så de kan få lov til at være herren og den dominerende... Små dejlige model typer...

Damer tiltrækkes jo netop af det omvendte, de vil jo gerne styres og vil finde en stor erfaren macho type...

Sådan har det vel altid været...

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 06-06-05 17:26

Jon!!
Du lyder som min gamle morfar!! *rotfl*

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 08-06-05 09:33

Hej Alle.
I bund og grund handler det vel ikke om alder når man finder en og danne par med, men vel nærmeste om man har noget at være fælles om, og folks interesser skifter jo efter hvor gamle de er ( oftest) ex. en pige på 20 vil på diskotek lørdag aften og manden på 50 vil sidde i haven med gode venner, grille og nyde en cognac til kaffen. Interesserne skal jo harmonere sammen for at parret får en go´tid sammen.

Kommentar
Fra : BlueIsee

Dato : 08-07-05 23:05

Sikke en masse Smileyer, og small-talk. Kunne I ikke finde Arto.dk ?

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 29-07-05 09:09

BlueIsee

Arto.dk virker rodet.
:)
KanDu er (som jeg ser det) en reel debatsite - Arto er en kontaktsite med en tilhørende debat.
Jeg har indtryk af, at KanDu er bredt repræsenteret (aldersmæssigt), hvor Arto.dk afspejler et yngre (umodent) publikum.
Der skal være plads til alle - men da jeg er nået over "den grønne alder", foretrækker jeg KanDu.