/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vespa Bravo - HJÆLP søges hurtigt!
Fra : PunkenPunken
Vist : 1068 gange
20 point
Dato : 04-06-05 21:30

Hey

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en Vespa Bravo, til en pris af 1000,-. Den er lidt rusen, men starter bl.a. første gang, og derfor ser jeg motoren som i god stand. Men den har et problem: Den fire-takter, så den ikke kører så hurtigt. Der er i øjeblikket en 39 mm dyse på, og der er ikke noget i luftfilteret, så den kan ikke være stoppet. Nogen der ved, hvad der kan være løsningen på problemet? Og hvad er den originale dyse til sådan en? Er ret desperat, idet jeg gerne vil have den til at køre rigtig godt. Det skal måske tilføjes, at den er fra 1990. Håber I kan hjælpe mig.

Mvh. PunkenPunken

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 04-06-05 21:43

Det er øjensynlig forkert tændingsindstilling, men kan også skyldes en stoppet udstødning.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 04-06-05 22:24

Hvis den firtakter, skal der naturligvis en mindre dyse/strålespids til, men der skal nok eksperimenteres med hvilken størrelse der passer bedst, men pin den ikke for meget, den må gerne firtakte når den kører ned ad bakke.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-06-05 22:40

Jeg har en gammel vespa ciao, som gjorde det samme.
Problemet blev løst ved at tage plomben, og så kører den også en del stærkere.

Kommentar
Fra : PunkenPunken

Dato : 05-06-05 01:22

Okay, lyder godt. Men har også lige 2 andre spørgsmål:

1./ Er en Vespa Bravo en god knallert, eller er det rent ud sagt noget lort?

2./ Hvilken størrelse dyse anvender en original Vespa Bravo far 1990?

Mvh. PunkenPunken

Godkendelse af svar
Fra : PunkenPunken

Dato : 06-06-05 14:58

Tak for svaret pallebhansen.