/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er Windows XPs firewall god nok?
Fra : NielsPT
Vist : 1096 gange
44 point
Dato : 04-06-05 18:37

Jeg har Windows XP, med SP2 og Avast Antivirus..

Nu er mit spørgsmål:
Er den medfølgende firewall (fra SP2) pålidelig og god nok?

Mvh Niels

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-06-05 18:48

nej, det er den ikke
hent istedet sygate, den er meget bedre og tilstrekkelig god til privat brug
og så er den gratis
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=96&Download=JA

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 54 point
Dato : 04-06-05 19:47

Der er mange der ikke bruger andet og det den er sat til at skulle gøre - gør den, men ulempen er, at den kun blokerer for indgående angreb og det er faktisk ikke godt nok. Nu til dags kommer der ofte filer ind på computeren som ikke betragtes som virus og en del af disse filer kan producere trojanske heste der sender oplysninger fra din computer. Hvis du har en effektiv firewall vil disse filer ikke kunne gøre skade og du får tilmed en advarsel om, at maskinen forsøger at sende så du kan tage action på det. Derfor bør du have en effektiv firewall der virker begge veje og der kunne Sygate være et godt valg ellers er der:
Kerio http://www.kerio.com/kpf_download.html
eller
Agnitum Outpost http://www.agnitum.com/download/outpost1.html
Alle 3 er gode firewalls.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-06-05 19:59

Jeg har lige downloadtet sygate fireworld, da jeg instalerede den fik jeg en meddelelse om at Windows XP endnu ikke er suporteret.

bjarnebr

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-06-05 20:03

Det er de andre!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 20:37

uanset hvad så er der mange brugere der har brug for en firewall der "taler dansk"

ville vist også på stedet anbefale sygate personal firewall - der kan man nemt følge med i hvad der sker.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-06-05 21:41

..Men vil det ikke 'forvirre' computeren at installere endnu en firewall, når Windows i forvejen har én? Jeg synes jeg har hørt, at flere end én firewall næsten gør mere skade end gavn.. Desuden udløber min nuværende Antivirus snart, så jeg ku forestille mig at jeg vil installere følgende:

Avast Antivirus
Sygate Firewall

Lækkert at det er gratis

Mvh Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 21:48

det har du stort set ret i NielsPT - trods at jeg har kørt med XP firewall + sygate uden problemer i al den tid førstnævnte har eksisteret - men du kan jo deaktivere Xp´s firewall

på en eller anden led er XP vel nok til personligt brug - hvis man er lidt kritisk når man surfer ( min mening)

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-06-05 22:04

Sygate er fantastisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 22:07

blære***

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-06-05 22:08

Godt! Glæder mig også til at prøve noget andet end Norton.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 22:09

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 04-06-05 22:42

Tak for svaret Bjarne
Også til alle jer andre!

Mvh Niels