/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Hjælp til Nokia 3210
Fra : hidane
Vist : 1471 gange
100 point
Dato : 04-06-05 17:16

Jeg har en ældre Nokia 3210, hvor jeg ikke kan huske sikkerhedskoden. Jeg går ud fra, at det kan løses ved at unlocke telefonen, men uden at kunne komme forbi denne kode, så kan jeg jo ikke få IMEI-nummeret, der er nødvendigt for at unlocke.

Så...
1. Vil jeg få løst problemet med den manglende sikkerhedskode ved at få den unlocket?
2. Hvis ja, hvordan får jeg så lige fundet IMEI-nummeret?
(Så vidt jeg kan se, er det ikke fysisk nogen steder på/i telefonen..!?!?)

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-06-05 17:30

IMEI nummeret står på bagsiden af tlf. under batteriet.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-06-05 17:32

Hmmm. nå ikke alligevel. Det står under batteriet på min 3 tlf. Men ikke på mine 3 nokiaer.. Sorry.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-06-05 17:32

Hmmm. nå ikke alligevel. Det står under batteriet på min 3 tlf. Men ikke på nogen af mine 3 nokiaer.. Sorry.

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 04-06-05 17:43

Måske er det IMEI-nummeret...der står xxxxxx/xx/xxxxxx/x - og IMEI-nr. er da også 15 cifre, eller..??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-06-05 17:53

du skal tage den med ned og få den flaset/reset hos en unlocker nær dig www.unlock.dk det koster ca 100kr det hjælper ikke at unlocke den den skal resetes med kabel / nyt program

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-06-05 17:54

hvis det er sikkerdskoden er den typisk 1234 eller 12345 på nokia telefoner

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-06-05 17:55

du skal tage den med ned og få den flaset/reset hos en unlocker nær dig www.unlock.dk det koster ca 100kr det hjælper ikke at unlocke den den skal resetes med kabel / nyt program da det er sikkerhedkoden (har du ændret koden elles prøv 12345 som er standart får nokia når du køber den)

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 04-06-05 17:56

Jeg har forsøgt med 2 standardkoder til Nokia, som jeg har fundet på nettet, men jeg tør ikke prøve en tredie gang - så mener jeg, at den låses helt.

Men hvis det koster omkring 100 kr., så er det jo nærmest ikke pengene værd for en så gammel telefon...

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 04-06-05 17:59

Forresten - lige en lille detalje om unlock.dk: butikkerne ligger kun i Kbh.!!

Kommentar
Fra : umak

Dato : 04-06-05 18:07

du skal bruge dkunlock.dk hvis du vil finde en undlocker nær dig selv

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 04-06-05 18:24

IMEI nummeret fås ved at taste *#06#

Send det til mig med operatør og jeg kan give dig en kode.

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 04-06-05 18:29

Jeg mangler primært helt klart svar på ét spørgsmål: vil det hjælpe at få unlocked telefonen?

anetteogjesper - tak for rådet, men jeg kan jo netop IKKE komme ind i telefonen pga. manglende sikkerhedskode!!!

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 04-06-05 18:41

Du behøver ikke komme ind i telefonen for at få imei.

Sluk telefon. Tag evt. simkort ud. Og tænd igen. Når den så beder om kode el.lign. tryk ovenstående.
*#06#

Accepteret svar
Fra : openphone_unlock

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-05 19:05

hej
det hjælper ikke at få telefonen unlocket alene ----
sikkerhedskoden skal også udlæses eller resettes
har du selv et datakabel kan du godt selv læse sikkerhedskoden ud (da det er en ældre telefon)
søg efter programet logomanager det kan klare dit problem
derefter kan du så unlocke den (koden kan du få hos det selskab den er låst til )(jeg går udfra at du har haft telefonen i over 6mdr)

for at finde telefonens imeinr----
tag bateriet ud af telefonen og kik i telefonen der er et 15 sifret nr starter med 35
det er dit imeinr
du kan tænde telefonen uden simkort i og taste *#06#

Godkendelse af svar
Fra : hidane

Dato : 07-06-05 01:25

Tak for svaret openphone_unlock.