/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
reklamer reklamer reklamer
Fra : miritdk
Vist : 879 gange
1 point
Dato : 04-06-05 15:10

hvad i alverden skal jeg gøre -??????????

jeg VIL ikke have reklamer i min postkasse - har sat klistermærke på og jojo det hjalp da - men så begyndte budene at komme fra den anden side - vupti - reklamer igen - fik besnakket posthuset til et ekstra klistermærke - ok hjalp så lige en uges tid - nu vælter de forbistrede reklamer ind igen. !!!!!!

Har ringet hid og did - jo de tager det til efterretning og beklager - men det er også alt.

Jeg kan jo ikke så godt sætte lås på postkassen - så hvad i alverden stiller jeg op ?????

(kunne jo sætte et billede af migselv op så de blev skræmt væk - men det ville jo nok skræmme andre også )

gode råd modtages med tak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-06-05 15:13

Sæt et billede at Arne.Jakobsen op. Så ser du ALDRIG en reklame mere, men måske heller ikke andre LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-06-05 15:20

I min kommune er det IKKE nok at sætte et klistermærke på postkassen og besnakke posthuset..

Du skal skriftligt tilkendegive at du IKKE ønsker reklamer. Så ned på posthuset og udfyld en formular til formålet..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-06-05 15:21
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-06-05 15:26

Jeg mener der er et sted i "systemet" ud over posthuset, hvor man kan anmode om fritagelse for reklamer, men jeg kan ikke komme på hvor det er. Måske en anden kan huske dette. Har ikke tid mere, men leder videre, hvis en anden ikke hitter det inden...

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 15:26

creamy - det er registreret på posthuset - også derfra jeg har fået de "rigtige" klistermærker .

det er sq da budene der er problemet - både postbudet ind i mellem og dem der kører for forskellige firmaer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 15:28

klumme hvor i alverden skulle det så være ?????????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-06-05 15:30

Jamen piwww .... Jeg kan ikke huske det (Alzheimer light LOOL) Det kan osse være at jeg roder disse irriterende tlf.opkald op med diverse markedsundersøgelser og avsisalg sammen med det andet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-06-05 15:32

Kan ikke lige gennemskue en løsning på dit problem..desværre!

Hader selv disse skide reklamer, men har ikke oplevet, at jeg får reklamer, blot fordi der kommer nye bude..Det er da underligt, at de ikke kan finde ud af det, synes jeg..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-06-05 15:33

Nå men du kender mig jo LOOL Jeg ville samle det hele sammen i et par måneder, og så køre ned på posthuset og læsse hele skidtet af på gulvet midt i myldretiden LOOOL

Så kan de lære det

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-06-05 15:35

'Yes'! Du må på posthuset, men det hjælper åbenbart kun i mod postomdelt, reklame.
suppler med en skraldespand og sæt et skilt på, med teksten. 'Kun til reklamer'.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 15:36

Klumme den var næsten lige til fem stjerner -

creamy - høh - tror da sagtens de kan finde ud af det - tror simpelthen bare ikke de gider tage det alvorligt - og det ER nemlig noget så irriterende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 15:38

natmaden det er da ligefør vores affalds "spande" skulle udvides fra to til tre - ingen gider jo rende til langtboristan for at aflevere alt det papir der kun er til besvær og ærgrelse.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-06-05 15:39

Ahhh, det tror jeg ikke på Mirit. Hvorfor skulle de ikke gide, at tage det alvorligt?!

Det lyder ganske enkelt ikke korrekt.

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 11 point
Dato : 04-06-05 15:41

Klumme har ret. Man kan melde det til folkeregistret, hvis man ikke ønsker reklamer:

http://www.alleroedkommune.dk/document_hs.aspx?type=document_hs&id=187364

Mvh Sonja

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-06-05 15:42

God ide natmaden.
Det kan være jeg også skulle sætte en skraldespand op med teksten "Til gratis aviser". For de er belastende i mine øjne.
Hos mig bliver "Ingen reklame mærket" respekteret. men jeg vil heller ikke have de skod aviser.

Har du prøvet at supplere klistermærkerne med et stort hjemmlavet skilt ved siden af, hvor du med store bogstaver skriver "PLEASE INGEN REKLAMER, VIL I IKKE NOK RESPEKTERE DET. PLEASE PLEASE... ELLERS FORTÆL HVAD JEG GØRE FOR AT SLIPPE FOR DEM"

Eller noget andet i den dur

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-05 16:17

Hej Miritdk.
Det lyder, som om vores postmand er flyttet ind til dig og deler reklamer ud. Men han kan ikke læse, heller ikke forstå hvad man siger. Hvis du er heldig, smider han det hele af ved naboen, uanset hvem det er til. Hvis han ikke smider det hele af et sted, så er det ikke vores post.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-06-05 16:34

Her hjælper intet med bogstaver, omdelerne er ikke begyndt i skole endnu, og 'bagmanden' kan sjældent andet dansk en
'mig ik fosto', og de ville nok osse se skraldespanden, som et boligtilbud.
Husk også lige et skilt , 'denne skraldespand er videoovervåget', husk det skal være som et symbol,
da bogstaver jo ikke rigtigt siger dem noget.
Måske det var på tide med den tidsstyrede postkasse.
der virker normalt i 'posttiden', og på alle andre tidspunkter siger 'VOV-VOV' meget højt, hvis man åbner sprækken.
man kunne jo starte med at lade den virke alle dage efter 16 til 10 formiddag og hele søndag.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-06-05 16:36

ups. Her hvor jeg bor, hjælper intet med bogstaver........ skulle der stå..

Jette , jeg kan se , at vi er naboer..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 16:44

forlader bare lige basen ganske kort og så er der en der har lagt endnu flere reklamer i postkassen - ((((((((((((((( skriiiiiiiiiig))))))))))))) -

sonja dit link var rigtig godt

jer andre herlige indlæg

skal jeg virkelig have en weekendpostkasse - pille den ned fra lørdag til mandag morgen ?????

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-05 16:46

Ja, det kan virke sådan, natmaden. Jeg har ringet til posthuset og brokket mig flere gange. Det hjælper en lille uge, som Miritdk skriver. Så er det slut.Det er nu ikke meget bedre med pakker. Vores post gider ikke gå de 20 meter op til huset, så han smider altid kun en seddel i postkassen, at der er en forsendelse. Undtagen en af dem. Han kan på en eller anden mystisk måde få pakker ind i postkassen, der fylder det hele. Hvordan han åbner postkassen er os en gåde, for han har jo ikke nøgle til den. Selv om låsene minder om hinanden, så er det vel formodentligt ikke den samme nøgle til alle postkasser.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-05 16:51

Næh, Miritdk, det behøver du ikke. Du erstatter forsiden med en glasrude, og så smider du en rotte eller et par mus i den med lidt foder. Du sætter dem bare ind fredag og fjerner dem søndag aften. Kan afleveres på dit lokale poshus - bare du ikke sætter afsender på dem. Hvis det ikke hjælper, så prøv med et par kæmpe-edderkopper.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 16:52

Jette du er sq ikke rigtig klog

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-05 16:58

Tusind tak. Jeg ved det. Du er da også sød
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 17:03

hvorfor er det lige såååååå svært at overse VALDE ??????

"og de ville nok osse se skraldespanden, som et boligtilbud"

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-06-05 17:20

Citere postdanmark.dk : "Afsenderen bestemmer
Selv om du har skiltet på døren, kan det ske, at du alligevel modtager visse adresseløse forsendelser. Det er nemlig altid afsenderen, der vælger, om han vil respektere et nej tak. Du vil derfor stadig modtage forsendelser, som afsenderen vurderer er af almen interesse - for eksempel de fleste distriktsblade og lokalaviser, aftenskolekataloger, lokaltelefonbøger og information fra stat og kommune."

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 17:21

jeps mulberry - men det er jo ikke reklamer (næsten ikke)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-06-05 17:25
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-06-05 17:26

Gode ide Jette, havde engang et par ørkenrotter, de kunne klare at malkulere en søndagsberlinger på 2 timer.
Her undskylder posthuset sig altid med at der var afløser på , der ikke kender ruten.
sikken noget vås, tænk hvis den undskyldning også blev brugt på gentofte håndkirugisk, eller hos politiet.
Men måske den kunne bruges på Christiansborg.. 'øh det var en hjerne jeg havde lånt'.
Står det ikke på postvæsnets postkasser, 'kun til breve', måske et tilsvarende skilt på ens egen postkasse.
bliver det respekteret, så er det jo ok, hvis ikke, så kan det jo virke begge veje.
retuner reklamerne i en offentlig postkasse, gør vi det alle , tror jeg såment også at vi alle har gjort noget godt,
for samfundet, der skal jo nok et ekstra postbud til at ordne 'returpost'.
da returposten, sikkert kunne fylde en container eller to om dagen , har vi jo også, bidraget med affaldssotering.
som en ekstra vognmand kunne tjene lidt på. ja nu er vi så med til at holde hjulene i gang,
og kunne måske ligefrem kalde os for beskæftigelseskonsulenter.

Men problemet kan jo skubbes længere ned af vejen, men skiltet, reklamer og aviser afleveres hos naboen.
Når altså bare min nabo ikke gør det samme..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 17:28

netop - mulberry -det er jo det sonjaAS kl. 15:41 beskrev - er også taget til efterretning for det var jeg ikke klar over - gæt hvad jeg skal mandag

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-06-05 17:33

Det bliver så´n cirkus 50 kilo mindre, bare fra din husholdning.
http://www.taenk.dk/tt/2001/tt19/kortnyt/reklamer/

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-05 17:38

Du kan installere en 500W højtaler i postkassen-koble den til en god forstærker og tilslutte en mikrofon.
Hver gang du ser en reklameomdeler ved poskassen skriger NNEEJJ i mikrofonen.
Når Falck har hentet nogle stykker med hjertestop, ved siden af din postkasse, forsvinder køen af omdelere af sig selv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-06-05 17:39

Det er ikke noget postvæsenet har noget med at gøre de reklamer der bliver omdelt af budene.
Men det er nogen firmaer der distribuerer reklamer.
Prøv at søg i dit lokalområde efter firmaer der har med reklameomdeling at gøre.

Jeg kan ikke huske hvad de hedder, men har prøvet at blive ringet op af dem, for at høre om vi fik reklamer, p.g.a. nogen bude der havde fundet ud af at score pengene for omdeling, men så kørte de bare ud i skoven og læssede hele lortet af i en stor dynge.
Og det var så forsøg på at lokalisere hvilke bude det drejede sig om.
mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 17:41

dabj ........
og så skulle jeg sidde hjemme hver eneste dag for at lure på min postkasse ????? NEEEEEEEEEJ !!!!!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-06-05 17:43

Nåå, men du kunne jo også lave pap maché figurer og collager og sælge dem for en fomue

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-06-05 17:44

Du kan vel anbringe din skærm så du kan holde øje med både postkasse og Kandu på samme tid.
Vær lidt kreativ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 17:44

nemlig dova - det er IKKE (kun) postbudene nemlig - det er netop de betalte bude fra private ...... troede jeg egentlig fremgik - men kan jeg jo se det ikke gør.
(posten er normalt ok - men det sker da at vi naboer på skift farer rundt med post til hinanden)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 17:45

dajb du kan lige tro nej -ingen omrokering af skærmen - katastofalt !!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 17:47

mulberry - jooooo der ligger både skole og børnehave og fritidshjem lige i nærheden så henvisning dertil ville måske være en ide
tror nu ikke nogen gider rende endnu længere med reklamerne -

og...... niks gider ikke lege med papmaché

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 04-06-05 19:45

Kan du evt. ikke bare smide reklamerne på jorden foran postkassen. Det må da signalere at du ikke vil have dem. Og skulle der komme nogen og klage til dig over det, kan du jo bare sige at det må være budene, for jeg har jo et skilt her hvor der står ingen reklamer tak.

Til sidst når bunken er stor nok, så kan du evt. fare ud en dag hvor du ser et bud og pege på bunken og spørge dem hvad det skal forestille.. Og pege på dit skilt samtidigt.
Og så måske lige bede dem om at samle deres afald op, for det skal jo ikke ligge foran din postkasse.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 04-06-05 19:52

Her er en ide hvis noget af posten f.esk er et tilbud på et blad, og reklamen indeholder "modtager betaler kuvert".

http://maddox.xmission.com/junk_the_junk.html

Det er godt nok et amerikansk eksempel, men ideen er god nok hvis alle gjorde det.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-06-05 20:21

Prøv at være lidt venlig ved budene, øh, så'n rigtig meget du ved.

Så får du nok ikke nogen reklamer, men heller ikke FOR meget, så kommer de bare igen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 20:23

ajiiiiiiiii altså tror du det er derfor jeg ikke kan slippe af med de bude keldd ??????????????

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-06-05 20:37

mirit, min egen,jeg skrev det for sjov, jeg vil ikke have, du begynder at tale med budene. Ser du:

Min skralde bøtte står 3m fra postkassen, og her kommer 3 forskellige bude m. reklamer, foruden postbudet,

og drengen med lokalavisen. Jeg vil godt have Bilka og Aldi, resten ryger ud, inden det når inden for dørene.

Jeg har endnu ikke hidset mig op over det, og lever et roligt liv uanfægtet de satans rådne reklamer.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-05 20:47

Hæ, Keldd, det lyder ikke, som om du betaler for aflevering af skrald pr. kg. Her i kommunen må vi smide 13 kg affald ud på 14 dage. De er medregnet i den almindelige renovation. Hvis man kommer et par gram over, så koster det nogle kr. pr. kg. Så selv de mindste reklamer ryger over på miljøstationen. ÆV, hvor er det irriterende. Hver lørdag kommer der jeg ved ikke hvor mange kg.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-06-05 21:02

Jette:
Her har jeg 2 skraldeposer, en almindelig og en hvid, den hvide kommer der altmuligt papiraffald i,

og jeg har ikke hørt om nogen grænser i de 3 1/2 år jeg har boet her.

I begyndelsen jeg boede her fyrede jeg op med aviserne, men det er et værre svineri, så nu bruger jeg

sprittabletter, også selvfølgelig, fordi jeg er millionær. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-05 21:21

Keldd:
Det er en skam, vi ikke har samme system. Vi er nemlig nødt til at brænde en del af papiret. Alt det med navn på ryger i brændeovnen. Resten ryger på miljøstationen. Men man får kun regningen/opgørelsen en gang om året, så man skal selv holde kontrol med det. Ellers får man pludselig en regning, der kan sende en på tvangsauktion. Det var også p.g.a. papirafbrændingen, at vi havde skorstensbrand, tror jeg.

Hvis jeg havde vidst, du var millionær, så havde jeg da sat snøren ud efter dig for længe siden. Men nu er det for sent, du er blevet for gammel. Jeg tror også, min samlever ville blive sur.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 21:32

hmm - sådan hvad angår affald - så har vi her en ordning med at sortere og sortere og sortere - til ingen verdens nytte i og med at forbrændingen alligevel ikke sorterer - så det er den rene tidsspilde - men pap - papir - glas - og andet til storaffald SKAL vi ned og lægge i alverdens forskellige containere.
Jeg sorterer som det pæne menneske jeg er og er frivilligt til grin - men lad det være hvor det er !
MEN..... som cando.dk skrev så får man faktisk lyst til at smide de åndsvage reklamer ud på stier og hvor ved jeg - men det generer jo kun én selv og og naboerne - budene er da rablende ligeglade .
HAR over en periode forsøgt med at sætte en kurv til netop reklamer - som oven i købet var nemmere for budene at komme til - men næææææh - de SKAL åbenbart ned i den postkasse koste hvad det koste vil.
JO... jeg har været rasende og skrevet og ringet til distribitionskontorerne - men udover en høflig betjening sker der intet.

Nå noget har jeg da fået ud af det her - nemlig hvor jeg framelder så det ikke sker med posten mere - men hvordan filan jeg kommer af med alle de unødvendige reklamer (de ligger jo faktisk online også) det er en gåde indtil videre.

Jette... vi betaler også for eks antal kilo her plus lidt flere ydelser

Skal i mon ikke lige have at vide at jeg hertil aften også lige har fået diverse reklamer IGEN - altså nogle bude der ikke kan finde ud af deres rute .... og så er der jo store reklamedag imorgen

ER LIVET IKKE BARE DEJLIGT ??????

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-05 21:42

Mirit, du må se lyst på det. Jo flere reklamer du får, jo flere bliver holdt i arbejde. Ikke bare med at lave reklamerne, men også med at fælde de stakkels skove. Men så igen: UPS, der var vist slet ingen lyse sider ved, at de fælder skovene. Med mindre, de kommer og fælder det træ hos os, der er ved at kravle ind af vinduet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 21:56

tror det må være nok for nu - tak til alle for både gode og sjove råd. Vejret er lige til mulberrys råd om at lave papmaché - øsende regn og tunge sorte skyer - gæt hvem der har en vask hængende i haven

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 21:59

Tak for svaret SonjaAS.. du kom først med hensyn til posten - ingen havde jo egentlig noget bud på hvad man gør ved de bude (må man kvæle dem ??????????)