/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
har brug for din hjælp Pallebhansen..
Fra : Pornsim
Vist : 371 gange
52 point
Dato : 04-06-05 14:32

Hej igen,..

Det var mig som havde glemt det der med at sætte det kabel til fra oliepumpen, men det fik jeg jo gjort, og så kørte den godt indtil i dag hvor den gjorde det samme nummer, med at gå langsomt ned i fart.. Den havde ellers kørt godt de her 2-3 dage.....

Hvad kan det være?
Skidt i kaburatoren?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-05 14:37

Du har vel sikret dig at det kabel sidder ordentlig fast

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 14:40

jaja den sidder som den skal

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 15:08

Nu har jeg ventet lidt tid, og så prøvede jeg at gå ud og starte den igen, nu er den kommet tættere på at lyde normal igen...

Det virker mærkeligt, det er som om at den skal have en pause en gang imellem??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-05 15:14

Du skal jo sikre dig at kabelet er så stramt at der ved tomgang ikke trækkes i kabelet, men når du giver den det mindste gas på håndtaget, så drejer oliepumpens skive (Du kan se ind og kontrollere ved at tage gummidækselet af)
Og du har sikret dig at der er 2-taktsolie på?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-05 15:15

Er der tun på, og hvilket?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 15:20

Det eneste der er gjort ved den, er en dyse 80 og powerfilter, og der er et "proma legal" tun-udstødning på, + at der er sat en top racing vario i, ikke andet......

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 04-06-05 15:30

Det er vel ikke dit benzinlåg der er for tæt,- så der dannes vacuum i din tank?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 15:37

Hvordan kan jeg teste om der er dannet vacuum i min tank?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 15:39

Palle, jeg har prøvet det der du sagde med at se om skiven i oliepumpen drejede sig ved det mindste gas, og det gjorde den..

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 15:44

kan bensinfilter, eller kaburartoren være beskidt - kan det være grunden til mit problem??

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 04-06-05 15:46

Ved at tage benzinlåget af.

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 04-06-05 15:47

Ja,- og er der benzinfilter kan det også være stoppet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-05 15:57

Hvis problemet kommer efter nogle minutters kørsel, kan det godt være benzinlåget der er for tæt, for der skal jo lige så meget luft ind i tanken foroven som der løber til karburatoren, og derfor er der i låget, boret et næsten usynligt hul, som kan være stoppet, men hvis fejlen er der, skal du når den går i stå, kunne høre at luften suser ind, når du løsner låget. Men du kan også køre en tur med låget ikke helt spændt, og hvis den så stadig laver nummeret med at gå ned i fart, så er fejlen ikke der.
Men hvis du ellers har prøvet det jeg sagde om at suge i vaccumslangen, og der kom en stråle ud af karburatorslangen hvergang, så er det jo ikke låget der er for tæt vel?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 16:22

Hej igen palle,, jeg prøvede lige at skrue mit powerfilter af for at se om der var noget skidt.. da jeg havde skruet det af prøvede jeg at starte den uden, der kunne den fint starte, så prøvede jeg at sætte powerfilteret på igen så var den igen lige så underlig.. vil det sige at den skal have mere luft?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 16:24

kan det være når det har regnet at powerfiltret så bliver våd og ikke kan suge nok luft ind?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-05 16:29

Nej, du kan jo ikke give den mere luft, uden da at køre helt uden luftfilter, og det duer jo ikke, men jeg tror den dyse 80 ligger lige i overkanten, og ville nok tænke på en 76.
MEN det er jo mærkeligt at den har kørt godt før, og indimellem.
MEN du skal altså prøve at trække benzinslangen af ved karburatoren, og holde den ned i et rent glas, så SKAL der komme en stråle hvergang du træder på kickstarteren (Uden tænding)
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 52 point
Dato : 04-06-05 16:32

kan det være når det har regnet at powerfiltret så bliver våd og ikke kan suge nok luft ind?
Næ, det tror jeg ikke, den sidder da også godt beskyttet derinde ikke?
Forøvrig skulle det powerfilter ikke hjælpe noget med en lovlig cylinder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 04-06-05 18:51

der kommer en stråle benzin hver gang jeg træder på kickstarteren... det ligner også at mit powerfilter havde trukket sig lidt sammen, men jeg prøver lige at tørre mit powerfilter, og så sætte det på igen og se om den kan starte.. og så skriver jeg tilbage..

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 05-06-05 17:46

Jeg har ikke rigtigt fundet mit problem, men tror det var noget med powerfilteret...

Men ellers tak for alt hjælpen..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-06-05 18:52

Der er nogle powerfiltre der er lavet af papirmasse, de tåler ikke rigtig vand og trykluft, og så er det da meget bedre at bruge orginal filterkasse med skumgummiindlægget.
VH Palle Hansen