/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl Melding HJÆLP!!
Fra : AhHaIC
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 04-06-05 14:16

Hej folks... Jeg har lige købt et Sprogkursus program et gammel et fra 97 tror jeg... Når jeg vil instalere det kommer der en fejlmelding den skriver :
"16-bit Windows-undersystemet"
C:\windows\system32autoexec.nt. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer. Vælg "Luk" for at afslutte programmet.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at gennemføre installationen? Programmet er lavet til win 95...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 14:20

hvilket styresystem bruger du ????
som du selv siger er programmet jo lavet til netop windows 95 og kan måske - og måske ikke - køres på højere version - iflg hvad du skriver heller ikke til microsoft windows

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 14:22

har du prøvet at køre guiden program kompalititet ?????????

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 04-06-05 14:23
Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 04-06-05 14:25

Jeg har windows XP - Programmet er lavet og kan køre på win 95... men burte det ikke også kunne køres på XP med de rette instillinger?? - Jeg kan sagtens køre det window der kommer op med FAQ, Install osv... men når jeg vil installere kommer den der fejl besked... må da findes en instiling jeg kan lave om på så det kan køre!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 14:25

hcma nu går jeg sq ned og skriver din side ind som tips

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 04-06-05 14:26

Tjekker det lige ud hcma

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-06-05 14:31

miritdk >>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-05 14:31

Hejsa
Hvis det er Windows XP (som det sikkert er), så højreklik på ikonet (exe-filen) som opstarter programmet, vælg egenskaber, vælg fanen "Compability" (sorry jeg sidder bag en US maskine, men du finder nok vejen men det er den 3 fane), klik på firkanten for "Run this program in compability mode for:" her vælger du så det programmet er lavet til f.eks Windows 95
Held og lykke
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-05 14:33

Ups... sorry det var jo installering og ikke afvikling af programmet - min fejl

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 04-06-05 14:33

hej
win 95 er dos baseret
så jeg tror ikke det kan køre xp

Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 04-06-05 14:34

Tak for svaret hcma.. du var hurtigst ude med et rigtigt svar - 1000 tak for hjælpen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-06-05 14:34

miritdk så må du hellere nedskrive denne også http://www.winhelp.dk

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 04-06-05 14:36

1133 - jo det kan da - bare spørg hcma

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 14:43

CLAN det kan du selv gøre

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 04-06-05 14:51

miritdk >> m.h.t. til dit sidste tip, er det nok bedst at du skriver det direkte link til XP-siden:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-06-05 14:59

klovn hcma - siden er jo til at finde rundt i - og desuden er det forsent