/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtsforskning
Fra : Anden_90
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 04-06-05 11:48

Hej.
Nogen der kender et godt program til slægtsforsning? Og det må gerne være freeware...
Og nogen der ved hvad navnet Katja betyder og hvad det kommer af og fra?

MVH

Anden

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 04-06-05 12:17

hej
http://home14.inet.tele.dk/anetavle/

prøv dette program. Det er dansk og du kan prøve det med visse begrænsninger, men det koster kun 200,00 at erhverve, det må siges at være billigt

held og lykke med forskningen

//anne

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-06-05 13:24

Eller tag et kig her på verdens mest solgt til dette formål - også på dansk:

www.familytreemaker.dk

Ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-05 13:38
Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 04-06-05 13:47

Mange tak. Men er der ingen af jer der ved hvor Navnet Katja kommer fra? Og hvad det betyder?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-05 14:18

Jeg tror det er russisk?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-06-05 14:24

866 svar i Google på +Katja +Volga, så det er et Russisk (i hvert fald Slavisk) navn.

Her er et eksempel:
"
Katja was born in 925 AD in the Khazar city of ... by the Volga River, the youngest of several children to David and Rebekka. ...
braid.freeservers.com/gallery/katja.html - 7k - Cached - Lignende sider
"

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-05 14:35

Katja kommer af det græske ord Kara, der betyder ren.
(samme oprindelse som vores Karen).

Herfra:
"
Name Gender Origin Meaning
Kara female Greek pure

Similiar Names
Karan, Karen, Karyn, Kasia, Katja, Kasen, Kassia, Katoka, Katrien, Kaysa
"
Fundet har:
http://baby-names.adoption.com/search/katja.html

Miraklerne tager lidt længere tid, Svend

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 04-06-05 14:45

Tusind tak for svaret...