/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
min mave
Fra : Miranda24
Vist : 476 gange
5 point
Dato : 02-06-05 23:33

hej
Jeg harstillet før et spørgsmål angående plaster osv. Jeg er for 10dage siden begyndt atændre min spisning, jeg spiser god morgenmad, til frokost spiser jeg noralt, med lidt mere grøntsager, og ikke meget som før, jeg drikker mindst en liter vand om dagen, og jeg går en tur hver dag mindst halv time hurtigt ,men da jeg drikker vand,min mave bliver så står, og jeg har luft i maven, og føler mig som ballon. hvad skal jeg gøre??? skal jeg lad væreatdrikke vand?

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 15 point
Dato : 02-06-05 23:37

Du må aldrig stoppe med at drikke vand. Du er oppustet fordi du sikkert ikke er vant til de mange grøntsager. Det tager lidt tid at vænne sig til en ny slags kost for kroppen.
Bare vær tålmodig.
Tænk på hvad det giver i længden af livskvalitet, og ikke på hvordan du ser ud lige nu og her.
Det skal nok gå væk igen snart.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 23:37

du skal overhovedet ikke lade være med at drikke vand - tværtimod - grunden til den oppustede mave kan være så uskyldigt som forandringen i kostvanerne - det går over

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 02-06-05 23:39

Det må siges at være samtidigt vi giver det samme tip miritdk

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 00:09

jeg spiser hver dag tilfrokost grøn salat med edikke,og alt hvad jeg plejede at spise, nu spiser jeg nøæsten det samme, men kun det halve, jeg spiser kun lidt smør, et lille stykke chokolade om ugen, chips piser jeg slet ikke mere. Tror I at jeg er godt på vej mod vægttab

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 00:27

p.s.
Jeg spiser ikke noget efter kl.18:00

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 03-06-05 00:42

Det er du helt sikkert. Alle ændringer hjælper. Men husk at vær tålmodig selvom det i nogle perioder kan gå langsommere end i andre perioder.
Det er også godt at du tager en fornuftig kostændring, og ikke en sultekur som mange tror er vejen.
Jeg kender en aerobic instruktør som gav mig et råd engang. Han (Ja, han sagde at når han kunne se at der sneg sig lidt fedt på, så spiste han bare en lille smule mindre i en periode, og intet efter kl. 18 om aftenen.
På den måde led han ikke afsavn, og sultede heller ikke sig selv. Han så at sige opdagede slet ikke at han "gik på kur", som han selv formulerede det.

Har du tabt dig siden du startede? Og hvor meget vil du tabe?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 03-06-05 12:35

Altså... husk, at grøntsager kan du spise af til du bliver mæt... så det behøver du ikke at skære fra... Det er mere, hvis du spiser hvede. Hvede kan for resten også få din mave til at oppuste sig. Flot med chipsen. Den er nemlig slem. Og du er helt klart på vej mod et fedttab. Beundrer dig!

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-06-05 14:23

Det er fint at du ikke spiser efter kl. 18, men du kan sagtens spise frugter med c-vitamin såsom æble og pærer frem til kl. 20. Bananer skal du generelt passe på med at spise for mange af og slet ikke efter kl 18.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 14:44

hej...
Jeg tør ikke vejer mig,me jeg føler ikke at jeg har tabt ig, men skal vejer mig førstom 10 dage, jeg vil ikke være skuffet hvis jeg ser at jeg har ikke tabt mig på de 10 dage, jeg venter lidt mere, ellers jeg risikere atdroppe det hele, jeg vil være stærk.
Jeg vejede før 60 kg, og nu 70 , jeg vil gerne tilbage til 60kg i løbet af år. Jeg blev meget deprimeret når jeg har opdaget at jeg har taget på, ingen af de bukser som jeg har kan passe mere .
Tit jeg bliver fristet, fordi min kæreste er meget høj, og slank, han spiser hvad som helst og tager ikke på, hanspiser chokolade og alt mulig, og det frister mig, men jegtackler det på en underligt måde som jeg kan ikke beskrive. Kun en gang m ugen tager jeg noget chokolade eller lidt pudding.
Men jeg har bemærket at når jeg spiser ikke noget efter kl.18:00, så bliver jeg sulten igen ca.kl. 23:00, men jeg spiser ikke noget, hvis det er så slemtså tager jeg en gulerød.
Tror I at hvis jeg fortsæte sådan at jeg kan tabe mig 10 kilo til december??

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 03-06-05 15:39

hm.... det skulle kunne lade sig gøre... Især hvis du suplerer med lidt mere motion. Måske skulle du cykle en tur en gang imellem... Måske til og fra arbejde? Eller når du skal handle? Hvis du suplerer med motion går det dobbelt så hurtigt!

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 03-06-05 15:47

eheheheh
Lige siden jeg blev udlært som kontorass. (oktober 2004) er jeg arbejdsløs, søge job konstant men uden held, og siden da, ha jeg taget på,fordi jeg bevægede mig ikke som meget da jeg havde pligteer.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 04-06-05 14:47

hej igen
jeg har vejet mig,og jeg har ikke tabt mig overhovedet efter de 10dage, ikke en eneste gram ;-(

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-06-05 22:49

hm... men kan du se på din krop at du har tabt dig? Altså hvis du fx ikke kan passe dine bukser mere, fordi der er for meget plads i dem? Det er sådanne ting, der er vigtigst. Vægten er nr. 2 på listen. Prøv aat se om en måned.. Drik en masse vand, spis sundt og gå dine lange turer. Jeg lover dig, at du vil se resultater snart. Men du må også være tålmodig!

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 05-06-05 23:49

hej
det er min svage side, jeg er ikketålmodig når det drejer sig om vægttab.me jeg skal være stærk, men jeg kan ikke se eller mærke på min krop at jeg jeg hartabt mig.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-06-05 23:57

hm... ok.. hvad spiser du i løbet af dagen?

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 06-06-05 00:24

kogte æg til morgenmad, med rugbrød, frokost, kød med salat, og ingen aftensmad.det er forskeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-06-05 10:16

Miranda24 - du skal spise - når du spiser så lidt så falder dit stofskifte - prøv at spise mange små og sunde måltider (her i includeret frugt som mellemmåltid) - derved holder du stofskiftet oppe og vil få kroppen til at arbejde bedre med vægttab til følge. Husk du også skal have normalt indtag af vand .

Godkendelse af svar
Fra : Miranda24

Dato : 26-06-05 17:07

Tak for svaret Sygate.