/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia Sonic - Gilera Runner?
Fra : Ravensoren
Vist : 1143 gange
50 point
Dato : 02-06-05 22:23

Hej!
Jeg skal ud og kigge på en Aprilia sonic i morgen, den er fra 03 har kørt 4000 km, og helt standard (kun den ene skive er pillet) den koster 10.000,-. er det en okay pris?
Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg skal kigge på den? (dvs. hvad skal jeg kigge grundigt efter?)

Hvad synes i, Sonic eller Runner, jeg synes selv at runneren er bedst, men dog alt for stor.

Mvh
Søren!

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 03-06-05 14:31

Sonic er bedst.

Jeg ved havd jeg snakker om.
Du skal bede ham om at fjerne alle klistermærker, der kan være risser inde bag dem. du skal kigge efter rust inde ved baghjulet. husk man kan ikke altid stole på kilometertælleren, den kan ændres. Du skal prøve den og tjekke bremserne. kig også på rillerne på hjulet, de må ikke være for tynde. Der skal være et dybt hjulmønster.

Hislen Toke håber ikke det er for sent jeg skriver det her

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 03-06-05 14:50

Okay tak for svaret, tror du det er en fair nok pris?

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 03-06-05 14:55

jeg har ikke set den jo og kan så heller ikke bedømme den bare sådan, men en ny sonic er 16000 værd så...
hvis den er godt i stand så er det en okay pris har du købt den

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 03-06-05 19:52

Jeg har købt den! for to timer siden. Den er simpelthen i kanon stand synes jeg. Starter perfekt.. og kører perfekt, kun den ene skive i pillet (han vidste ikke hvilken) men den kører ca. 50 men har virkelig elendigt optræk, hvad kan det skyldes? måske at den anden skive ikke er pillet?

Mvh
Søren

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 03-06-05 22:02

Du SKAL fjerne den anden skive. din variator og kobling (sidder på baghjulet) bliver slidt og det kan være der for at den ikke har et så godt optræk.

Du skriver bare hvis du har brug for hjælp. Husk nu at huske hvordan tingene sad, for ellers kan det blive dyrt. Hvis du alligevel har glemt hvordan det sad så bare sig til så har jeg tegningerne

Du skal bruge nogle specielle værktøjer. kig her http://thansen.dk/products.asp?c=489122967&n=522199145#xy

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 09-06-05 21:25

Hey okay, jeg har så fundet ud af at begge skiver er taget, men det kan skyldes at fordi scooteren er fra 2003, er der 11 grams ruller i som standard, det lyder fuldstændig vildt, men jeg mener at det er rigtigt.

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 10-06-05 12:25

det er helt sikkeret. få dig nogle lettere ruller i. omkring 4-5 grams. Ved det får den et bedre optræk. Ved du hvad/hvor rullerne sidder. bare spørg så hjælper jeg dig.

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 10-06-05 21:35

okay. nu har jeg skiftet til 6 grams ruller, det hjalp sgu ikke for meget, nu tager den godt nok flere omdrejninger, men den er overhovedet ikke blevet hurtigere! Er 6 grams stadig for tunge?

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 11-06-05 11:00

hvordan ved du at begge skiver er pillet. For når begge skriver er pillet skal den kunne køre 65-75 km/t.

Kommentar
Fra : Ravensoren

Dato : 11-06-05 14:26

Jamen, jeg har lukket op og kigget, både kobling og vario kan det de skal kunne, der sidder ingen skive i dem, de kan begge køre helt ud til siderne. Men nu har jeg købt en anden udstødning, (sådan en taiwan for 360, den kan findes på kgi.dk) mest fordi jeg ikke gad til at fjerne blindrøret, og så fordi den anden er grim og rusten. Men det er lidt som om at den ikke helt passer på? Der står ellers at den er til Aprilia sonic, men der mangler lige et par milimeter hen til cylinderen. Det er lidt som om at den scooter bare NÆGTER at rende stærkere end de 50! hehe

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 11-06-05 19:40

hehe....

Jeg forstår det ikke. Jeg ved hvordan en hel Sonic er sat sammen men jeg er ikke så god til at løse problemerne. Kan desværre ikke hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 11-06-05 19:45

Der er nogle små ting du kan ændre på. Det kan godt være det ikke giver 10 km/t mere men det giver lidt.

Lettere ruller - Ik for lette
Skift toppakningen da det giver størrer kompression.
Fjern gummirøret fra luftfilteret.

Det er vært fald det jeh har fået fortalt

Kommentar
Fra : LasseLuthje

Dato : 19-08-05 12:37

Vil meget gerne have tegninger, vores sonic kører ikke optimalt, efter vi har skiftet variator, tvivler på, om det er samlet ok ?
Mvh. lasseluthje@webspeed.dk