/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Hvem vil købe en hest???
Fra : Pigen_17
Vist : 2059 gange
50 point
Dato : 02-06-05 19:55

Hvad kan jeg gøre for at sælge en hest.....???
det er en fjordhest.. den bliver 2 år gammel den 22 juni....
Jeg ville bare gerne hører om der er nogen der kender nogen der vil købe ham...
Han koster 6000 kr.... Han har en god stamtavle... Han har en pisse god gang.....
det er sådan at dem der skal købe ham skal være indstillet på at jeg skal kunne komme og besøge ham... så det skal være en på Sjælland eller fyn....
Håber at i kan hjælpe mig....
// Pigen_17

Kommentar
Fra : macau

Dato : 02-06-05 19:58

hvis den kun er 2 år gammel,så kan den sikkert sælges til nogle jallaer,,,,der bilver nogle hammer godt bøffer af den

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 02-06-05 19:58

Du kunne også prøve at sætte den til salg på www.hestenettet.dk www.dyrenettet.dk eller lignende hjemmesider, eller måske en annonce i Den Blå Avis.

mvh dova

Kommentar
Fra : Pigen_17

Dato : 02-06-05 20:16

okay men hvad synes i at jeg slkal gøre hvis jeg ikke kan få den solgt derinde...???

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-06-05 20:55

Pigen_17

Hvorfor er du nødt til at sælge den?

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-06-05 20:59

Til dova

Du ved mange ting. Er en fjordhest, en ridehest. Jeg vil gerne købe en ridehest til mine børnebørn, men ikke lige nu, da min datter og svigersøn ligger i skilsmisseforhandlinger. Min GULDKLUMP, Sophie på 9 år, ønsker sig, af hele sit hjerte, og gerne af morfar, en hest.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-06-05 21:00

Hvorfor skal den sælges?
Hvorfor koster den ikke mere?
Hvor længe har du haft den??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-05 21:05

Frank
Ja, det er det faktisk, og en ret populær en af slagsen til børn.
De har normalt et noget roligere temperament end mange af ponyracerne.

Men når det er til børn på den alder der, skal du sørge for at få en voksen hest, på måske 5-7 år og som er rigtig godt tilredet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-06-05 21:29

Tak dova, for din forklaring. Så er dette tilbud ikke noget for mig. Jeg blev lidt "ellevild" da jeg synes prisen var billig.

mvh franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-06-05 21:32

Opretter lige et spørgsmål, i heste, da jeg ikke kan li' at bruge pigen_17's tråd. Det kommer til at hedde "Hjælp dova, gi' mig en hest dova"

Håber det er ok

mvh
frank

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 02-06-05 21:45

IKKE FOR AT GØRE DIG KED AF DET, MEN DU BLIVER NØDT TIL AT SÆTTE DIG IND I, HVAD DET ER FOR EN HEST DU HAR.
EN HEST PÅ 2 ÅR ER IKKE NEM AT SÆLGE FOR RET MEGET, DER GÅR JO 2 ÅR ENDNU, FØR DEN KAN RIDES, DER ER IKKE MANGE DER VIL GÅ OG MØJE HESTEBOX UD I 2 ÅR OG FODRE 3 GANGE OM DAGEN, FØR DE FÅR FORNØJELSE AT DERES ARBEJDE, I FORM AF RIDNING.

PRØV AT ANNONCERE DEN SOM DOVA SKRIVER.

DET ER OGSÅ KUN 1. GANG DEN SÆLGES DU KAN REGNE MED, AT KOMME OG BESØGE DEN.

HVAD NU, HVIS DEM DU SÆLGER DEN TIL, SÆLGER DEN VIDERE, DET KAN MAN IKKE GARDERE SIG FOR.

DU KAN OGSÅ FINDE EN SOM SÆLGER HESTE VIDERE, MÅSKE KAN HAN FINDE EN KØBER TIL DIG.
MEN 2 ÅR ER ALT FOR LIDT FOR EN RIDEHEST, MED MINDRE DEN ER AF SÅ GOD AFSTAMNING, AT NOGEN VIL AVLE PÅ DEN.

EN FJORDHEST, ER EN GUL NORSK NORDBAKKER HEST, OFTE PÅ STØRRELSE MED EN STOR PONY, OFTE BARE MERE RUND OG KRAFTIG, GÅR SJÆLDENT HØJERE KLASSER VED RIDESTÆVNER, DEN BRUGES OFTE PÅ RIDESKOLERNE, DA DE NORMALT ER ROLIGE GEMYTTER, DE KAN OGSÅ GODT VÆRE LIDT STÆDIGE.

SÅ HVIS IKKE DU SÆLGER DEN, SKAL DU BLIVE VED MED AT ARBEJDE MED DEN FRA JORDEN, SÅ DET ENGANG OM 2 ÅR, NÅR DEN SKAL RIDES, KAN BLIVE EN GOD RIDEHEST, DER FINDES MANGE BØGER OM HORSMANSCHIP, DET GIVER GODE RIDEHESTE.

GOD FORNØJELSE.
MVH. AG 112

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-06-05 21:57

Pigen_17

Kom nu og fortæl os, hvorfor du vil/skal sælge din hest.
Jeg synes ikke du bare stiller dette spørgsmål kl: 19:55 og så ikke er her mere. Vi er mange der godt vil prøve at hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : idcka

Dato : 02-08-05 09:12

Du kan altid gå ind på heste-nettet.dk ..

jeg kan godt lave en salgsannonce da jeg har solgt MANGE flere ting derind og er kendt for at holde hvad jeg lover nor man sælger ting...

Qnuzzer Mig...

Kommentar
Fra : Pigen_17

Dato : 02-08-05 17:34

sorry jeg ikke har været herinde, men jeg er begyndt på min skole... så har ikke så meget tid hjemme mere.... sorry.... jeg kan godt lide alle jeres forslag.... jeg skal nok tage dem alle sammen i betragtning......
grunden til at hesten skal sælges er fordi ejeren ikke har tid eller lyst til den mere.....

Kommentar
Fra : idcka

Dato : 03-08-05 11:16

ikke har tid til en toårs.. man må lige tænke sig om før man får fingre i et føl eller en plag......

Kommentar
Fra : Pigen_17

Dato : 03-08-05 22:27

ja det må man men sådan er det jo bare engang imellem....

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 16-10-05 21:03

har hesten fundet en ny ejer??
Ellers prøv ved www.iversenheste.dk

Held og lykke

Kommentar
Fra : Pigen_17

Dato : 18-10-05 18:11

så vidt jeg ved har den fået et nyt hjem men jeg er ikke helt sikker....

Godkendelse af svar
Fra : Pigen_17

Dato : 18-10-05 18:18

hej dova... jeg er glad for at du gad og hjælpe mig med at finde nogen sider hvor jeg kunne gå ind og sælge den... vi har fundet en ejer til den så nu er den kommet et sted hen hvor den forhåbelig bliver passet på og bliver taget af... jeg kan ikke takke dig nok for at du gad og hjælpe mig...
// pigen_17....