/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
mangler gode råd
Fra : needhelp
Vist : 529 gange
40 point
Dato : 02-06-05 15:01

hej er der en der har gode råd til engels mundtilget håber der er noget

svare hutigti muligt tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 15:08

til hvad for noget ??????????????????

Accepteret svar
Fra : Dirty_joker

Modtaget 50 point
Dato : 02-06-05 15:16

Jeg har lidt!

Sådan skulle være den bedste måde at udnytte tiden (20 min) på:

Båndet: Hør først båndet igennem UDEN at stoppe det. Når du har gjort det skriv ned hvad du kan huske. Hør det så igen men stop så du får de sidste ting med.

Tekst: Gå videre til teksten som du så læser igennem! Når du har gjort det og har forstået den nogenlunde går du videre.

Den sidste tid: Hvis du har en lidt tid tlbage så prøv og øv dig til hvad du skal sige om netop det emne teksten og båndet omhandler og hvad du ved om det!

(Brug cirka 10-12 min på båndet og resten på teksten og evt forberedelse)

HELD OG LYKKE!

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 02-06-05 15:19

Ikke fordi jeg skal bedømme, hvem der har svaret bedst...

Men du har vist fået en god nok besvarelse, på dit spørgsmål med analyser...

Skal det så ikke lukkes??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 15:20

ahaaaaaa - så fandt jeg også ud af hvad det gik ud på ***** til dirty_joker

Kommentar
Fra : smukke.arne

Dato : 02-06-05 15:21

Tror du har et arne,jakobsen ge'n i dig dirty

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 02-06-05 15:30

Det er da et godt tip til hvordan man udnytter tiden bedst muligt..

Man kunne sætte mit svar i tips-tricks til at udnytte tiden bedst!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-06-05 16:29

For nogle år siden overværede jeg en eksamen i mundtlig engels! Da fik eleven ikke lov til at høre båndet mere end een gang, læreren styrede hvornår man gik over til at læse teksten og forklare historien på båndet og ektemporialteksten, er reglerne blevet ændret??

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 02-06-05 19:29

ja det er rigtig godt hvis du kan bruge et par minutter på at fortælle om hvad du synes om emnet og evt. hvad din holdning er til det, emnet nu engang handler om... og fortæl om ting du har oplevet o.lign hvis emnet handler om realistiske ting osv... altså tal frit fra leveren til sidst!!! jeg fik at vide den gang i sin tid da jeg var til engelsk eksamen i folkeskolen at det ville være et pluds! held og lykke

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 02-06-05 19:31

og husk at bruge tavlen hvis der bliver mulighed for det! det er også et pluds! men selvfølgeli kun hvis teksen lægger op til det, så det ikke virker akavet!!...

Godkendelse af svar
Fra : needhelp

Dato : 02-06-05 20:25

Tak for svaret Dirty_joker.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 03-06-05 07:39

Hey valde.

Man er alene i forberedelseslokalet..
Så man bestemmer helt selv hvordan man griber det an...

Det var så lidt needhelp...