/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
løgnagtig dåse ;-)
Fra : miritdk
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 02-06-05 10:10

er min pc fuld af løgn eller hvad ??????

når jeg åbner for internet forbindelsen kommer der en meddelelse: " firewall er slået fra - din computer er muligvis i fare". Så godt så langt - farer ind og kontrollerer - firewall er slået til !!!! Har nu haft den irriterende meddelelse over en lille uge - og firewallen virker som den skal - så øhhhhhhhhh ????????

HAR undersøgt for fejl så meget jeg nu engang kender til det osv - og er godt træt af at føle mig til grin - nogen der kender til problemet og hvordan jeg kommer det til livs ????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 10:14

lige et lille ps - for tiden kører jeg udelukkende med windows firewall !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 02-06-05 10:16

En firewall er ikke bare en ON/OFF indstilling i et program - Firewall'en skal have informationer om flere forskellige forhold. Det ser ud som om en af dine indstillinger i forhold til internetforbindelsen er afbrudt.
Prøv at tjekke samtlige indstillinger/egenskaber i firewall'en.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 10:18

har checket og det er den ikke - har i det hele taget checket alt jeg ved om - men ved jo ikke alt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-05 10:27

Har du evt. 2 firewalls, hvor den ene er slået fra?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-06-05 10:28

Hej meritdk!
Det er da nemt.
Gå ud i prompten--skriv formatC

Undskyld --kunne ikke nære mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-05 10:28

Hvad mener du forresten med at åbne - den er vel altid på.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 10:33

refi -nej har ikke 2 firewalls og nej er ikke altid på (vane at lukke når jeg forlader computeren)

dabj - :_D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-05 10:59

Dvs. det er din XP firewall der kører, men siger den ikke kører?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 11:00

nemlig refi -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-05 11:02

Hvilken forbindelsestype?
Jeg tror nu fejlen kommer fordi du logger af nettet - hvorfor gør du egentlig det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-05 11:04

Citat
lige et lille ps - for tiden kører jeg udelukkende med windows firewall !!!!!!!!!

Vil det sige du har en anden som du bare har deaktiveret?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 11:07

refi - jeg logger af som det passer mig - intet problem i det (har jeg gjort i årevis uden problemer) - og nej jeg har ikke bare deaktiveret en anden - så ville jeg ski da kunne forstå der gik lidt kage i det

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-06-05 11:23

Øv! Troede det var et Arne spørgsmål!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 11:25

tedd ((((((((((((((((((((spark))))))))))))))))

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 15:11

hmmmmmm - hvis ingen kommer med en løsning så bliver det da til kl. 11:23

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-06-05 16:09

Hejsa

næste gang beskeden popper op, så åbn den, og du vil se om det er din firewall eller
mangel på antivirus program, eller xp har ikke kunnet finde dit antivirus program.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 16:32

dk - har jeg gjort - alt ser ok ud - firewallen står korrekt - antivirusprogram ok - det ser uvilkårligt ud som om xp ikke kan finde firewallen (ingenting med antivirusprogrammet så vidt jeg kan se)

yderligere - det sker kun når pc´en har været slukket over en længere periode - for eks fra nat til dag......... men hvad gør jeg for at forhindre det - det er jo ok at meddelelsen viser sig - men søreme da ikke ok hvis pc´en lyver

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 02-06-05 17:23

prøv dette

Åbn Windows Firewall.
Klik på Indstillinger under Sikkerhedslogføring under fanen Avanceret.
Vælg en af følgende indstillinger:
Marker afkrydsningsfeltet Logføre tabte pakker for at aktivere logføring af mislykkede forsøg på indgående forbindelser.
Marker afkrydsningsfeltet Logfør oprettelse af forbindelser, der lykkes for at aktivere logføring af udgående forbindelser, der lykkedes.

du vil så i den "log fil" se hvad der går galt......

ellers så kan du slå ballon tips fra ved at

To Disable The Notification Area Balloon Tips

Warning If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.1. Click Start, click Run, type regedit, and then press ENTER.
2. Navigate to the following subkey:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
3. Right-click the right pane, create a new DWORD value, and then name it EnableBalloonTips.
4. Double-click this new entry, and then give it a hexadecimal value of 0.
5. Quit Registry Editor. Log off Windows, and then log back on.
These steps disable all Notification Area balloon tips for this user. There is no way to disable balloon tips for specific programs only.

snuppet herfra
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307729

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-06-05 17:29

Har du tænkt på at det kunne være et lusket snavs program, som forsøger at gøre dig utryk?
Prøv at checke i dine startfiler, om der skulle være noget som ikke skal startes?

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 02-06-05 18:25

har du prøvet at køre en windows filbeskyttelse
ruthy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 21:41

dk - har lukket helt ned flere gange og ventet længe før jeg åbnede - fulgte din vejledning - ingen forandring de første gange - men nu kommer der ikke nogen meddelelse mere (intet i loggen) - og har ikke slået ballon tips fra (vil gerne følge med).
Nu vil jeg lige vente og se når jeg åbner imorgen - tror den er ok men er ikke sikker endnu - er den ok aner jeg ikke hvorfor

severino - overhovedet ikke noget lusket program ( intet der kunne findes i hvertfald via en hijacklog ) - det er checket på kryds og tværs

ruthy 43 - jeps

venter nu til imorgen og ser - kommer den så igen må jeg jo se hvad der kan gøres (ved hjælp af flinke kandu´er)

Før nogen siger systemgendannelse til før det opstod - så er det også gjort

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 03-06-05 09:05

Tak for svaret dk. ved ikke hvorfor men må formode at pc´en blev forskrækket over at blive pillet ved - men kan oplyse at en bekendt med samme problem fandt frem til fejlen ved at følge dine anvisninger - så bravo

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-06-05 09:09

har du slået "automatisk update" fra ??

firewallen brokker sig som regel hvis
1. firewall ikke er aktiv
2. ikke kan finde et antivirus program
3. windows update er slået fra

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-06-05 09:13

jeg har indstillet til at fortælle når der er nye - vil selv bestemme - men det giver ikke problemer normalt -har ikke lavet det om - melder hvis problemet opstår igen

det underlige i det var jo at firewallen netop VAR aktiv trods melding om det modsatte - men nu er jeg da fri for det problem