/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Pilates og graviditet??
Fra : Sarah007
Vist : 932 gange
100 point
Dato : 02-06-05 09:11

Hej.

Jeg er i slutningen af mit andet trimester af min graviditet, og jeg vil gerne begynde på pilates igen. Før jeg blev gravid trænede jeg en lille smule med DVD fra TV-shop, ca. 2½ gang om ugen men grundet komplikationer blev jeg nødt til at holde en pause i de første 12 uger.
Jeg er bekymret for at begynde igen pga. de mange øvelser der er så krævende for mave/underliv; og da jeg slet ikke har trænet de sidste 5-5½ måned tror jeg det vil blive for anstrengende for maven/underlivet. Er der nogen der har erfaring med dette? Har konsulteret det med min læge, men hun kender ikke til pilates!
Den anden del af mit spørgsmål er om der er nogen der ved hvornår man kan påbegynde sin pilates træning igen efter graviditeten? Jeg har hørt om en DVD for nybagte mødre, men jeg ved ikke hvor man kan finde den?

Håber ikke alle mine spørgsmål skræmmer jer væk. ;0)
På forhånd mange tak.
Venlig hilsen Sarah

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 09:16

husk nu lige at lægelige spørgsmål ikke ikke hører til her i og med at man kun kan tale for sig selv - eller gætte.

prøv at ringe til for eks din jordemoder - lægen der tilser dig - osv - de må kunne give dig nogen retningslinier der giver dig mere fornemmelse for hvad du skal gøre. Du vil sikkert selv mærke hvad du skal og ikke skal under alle omstændigheder. (evt en fysioterapeut der om ikke andet vil vide hvor du kan få hjælp netop i dine lykkelige omstændigheder

Efter fødslen er det jo stort set bare op til digselv Er du under normale omstændigheder sund og rask er det bare med at komme igang -

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 110 point
Dato : 02-06-05 09:17

Hej Sarah,

Se her:

"Hvem kan træne Pilates?
Det kan alle uanset træningstilstand, hvis bare du er motiveret, har tålmodighed og kan koncentrere dig. Pilates anbefales til dig:

- som har ryg- og nakkeproblemer
- som lider af generelle muskelspændinger
- som har idrætsskader
- som er gravid eller lige har født
- som har eller har haft bækkenløsning
- som er overvægtig (Pilates er skånsom for kroppen)
- som er veltrænet, men gerne vil lære at bruge kroppen korrekt, opnå bedre kropsbevidsthed og forebygge skader"

Fundet på:

http://64.233.183.104/search?q=cache:9-XvehQFx3wJ:www.kristinegraa.dk/pilates.htm+pilates+tr%C3%A6ning+gravid&hl=da

/sprit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-06-05 10:59

fint link sprit73

og Sarah - der er jo en grund til at kvinder idag ikke ligger "syge" lige før og lige efter en fødsel men bar skal op og igang

Godkendelse af svar
Fra : Sarah007

Dato : 02-06-05 11:35

Tak for svaret sprit73.

Det var lige det jeg ville høre.

Vh. Sarah..

Kommentar
Fra : Sarah007

Dato : 02-06-05 11:38

Hej miritdk.

Nu må du endelig ikke misforstå mig, men hvad skulle den kommetar dog til for?? Er ikke helt med..
Og nej graviditet er bestemt ikke en sygdom!!!! ;0)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-06-05 11:39

Ja, her er jeg så lidt uening med det link.
det er sådan set ok at træne under graviditet, men en graviditet der har været komplikationer i, bør altid mane til forsigtighed.
Så Sarah, du skal i hvert fald starte meget forsigtigt op, og ved den mindste smule ubehag, smerter el.lign. stoppe pr omgående.

Iøvrigt, held og lykke med den lille ny

mvh dova

Kommentar
Fra : Sarah007

Dato : 02-06-05 11:53

Hej Dova..

Tak for beskeden! :0)
Starter helt sikkert også stille op igen, det var også derfor jeg søgte en pilates der var lidt mere blid så at sige.. :0)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-06-05 15:00

??? Hvorfor stiller du spørgsmålet under "slankekure"..???

Kommentar
Fra : Sarah007

Dato : 02-06-05 15:28

Ja det havde nok også passet ind under helbred og mange andre ting, men det er også for at tabe mig kiloene når jeg har født.. :0)

Kommentar
Fra : bosse1973

Dato : 26-09-12 12:26

Hejsa

Min kæreste har gået her både før og efter fødsel - det var hun virkelig glad for.

http://www.pilatescph.dk/

God fornøjelse