/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
variabler og sql
Fra : zlug
Vist : 550 gange
40 point
Dato : 02-06-05 09:09

okay.... henter fra databasen

$newid = mysql_query("SELECT * FROM news ORDER BY id DESC",$db);

hvordan sætter jeg nu en enkelt variabel med verdien fra [id] ?

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 02-06-05 11:40

$result = mysql_query("SELECT * FROM news ORDER BY id DESC");
$row = mysql_fetch_array($result);

Så kan du bruge $row[id] til id, og så kan du også bruge alle andre rækker i databasen på den måde..

Kommentar
Fra : zlug

Dato : 02-06-05 12:24

får fejlen

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/web/web65049/theblobs/index.php on line 9

min kode står her under

<?php
$db = mysql_connect("db.nightshadow.dk","web65049","***");
mysql_select_db("web65049",$db);
session_start();
if (!isset($_GET["comic"])) {
header("Location:?comic=$newest[id]");
}
$newid = mysql_query("SELECT * FROM comic ORDER BY id DESC",$db);
$newest = mysql_fetch_array($newid);
?>

nogen ider til hvad der er galt?

Accepteret svar
Fra : TeWeE

Modtaget 40 point
Dato : 02-06-05 12:42

Den siger at det du søger efter findes ikke... Det kan være brugernavn/kode/database der er forkert, eller det kan være de felter du søger efter der ikke er rigtige... og den skal ikke indeholde ,$db); til slut i $newid.. Kan også være en fejl...

Godkendelse af svar
Fra : zlug

Dato : 02-06-05 13:15

wooops..... jeg brugte nr istedet for id....... (pinligt)

ANW. tak for hjælpen

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 02-06-05 13:54

hehe :P

Det var så lidt da :)