/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Slanke piller
Fra : Miranda24
Vist : 845 gange
6 point
Dato : 01-06-05 21:53

Har nogen erfaring med Lentigen slanke piller? Hvor kan man fårfat i dem?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-05 21:56

De hedde "Letigen" og de er livsfarlige. Flere er døde efter at have fået dem. Hold dig MEGET langt fra dem. De er blevet forbudte her i landet, så vidt jeg ved. Ellers fik man dem ved lægen, hvis man ville, og var svært overvægtig.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-05 22:07

Dem får du forhåbentligt ingen steder.
jeg ved ikke engang om lægerne udskriver dem mere, men hvis, er det kun til meget overvægtige.

Ved du hvad, jeg kendte en pige på 18 år der døde efter at have fået Letigen i få dage.
Det var fordi det amfetaminlignende stof ephedrin der er deri, var skyld i at hjertet arbejder hårdere, og da det så viste sig, at hun havde noget åreforkalning (arveligt), medførte det, at der blev løsrevet blodpropper som satte sig i lungerne.
Hun fik lette vejrtrækningsproblemer, og troede vist det var noget influenzaværk, hun gik i seng og vågnede ikke op igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : mogib

Dato : 01-06-05 22:09

åh hold dig fra det skidt,min datter har brugt de piller og hun måtte sidde på toilettet i døgndrift og hun var så dårlig af det.heldigvis er hun da holdt op med dem

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 01-06-05 22:09

Er helt enig. De er spækket med bla. koffein. Man får rystesyge og hjertebanken.
Find på noget andet. Der er kun en fornuftig vej: Kostomlægning

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 01-06-05 22:11

hej igen

Ja,jeg har også hørt om det, men troede ikke,men da I sagde også,blev jeg bange,men det ergodt at de er forbudt her i landet.
Kender nogen, nogle slanke piller, som er gode,ikke skader, og kan taber med dem?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-06-05 22:14

Det gælder for alle slankepiller - du spiser dem, du taber dig, du holder op med at spise dem, du tager på. Hvis du skal have succes med at tabe dig, skal du lægge din kost om og få motion.. Og så kan du ligeså godt undvære pillerne.

Jeg spiste selv Letigen i et par år - spiste 1/3 af dosis om dagen og fik alligevel hjertebanken og søvnløshed ud af det. Desuden fik jeg omkring ti kilo ekstra på, da jeg stoppede. Der lærte jeg, at vægtab ikke har nogen nem løsning. Det er hårdt arbejde!

Vaxen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 01-06-05 22:28

desværre må jeg give de andre ret der findes ikke en vidunder pille, har prøvet en hel del lige fra bogense pillen til letigen og alle de andre fra bladene... det eneste der virker er motion og masser af det og så selvfølgelig en anden kost....

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 01-06-05 23:36

Er rugbrød sundere end almindelig franskbrød f.eks.? jeg spiser mindre slik end før,og chips har jeg ikkespist i 2 måneder, men aligevel har jeg den samme vægt.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 01-06-05 23:49

Det bedste du kan gøre, er at spise en masse rå grøntsager. De forbrænder flere kalorier, end de giver. Rugbrød er væsentligt sundere end franskbrød o. lign. Men der er også stor forskel på rugbrød. Der må du kigge på fedtindholdt. Der er intet som helst i franskbrød, undtagen tomme kalorier. Hvis du absolut skal have slik, så hold dig til det uden fedt: lakrids, flødeboller, vingummi og sådan noget. INGEN chokolade eller sodavand. Med mindre du kan lide danskvand. Hvis du motionerer mere end du plejer, så vil du i første omgang få flere muskler, og de er tungere end fedt. Så du kan godt tabe dig, uden at det kan ses på vægten. Hvis du måler dig omkring bryst, talje, hofter og lår en gang om ugen eller hver 14. dag, så vil du kunne se, om du taber dig, selv om vægten står stille. Din krop skal bruge en lille smule vegetabilsk fedt (plantefedtstof) hver dag. Den skal ikke bruge animalsk som smør o. lign. Det ryger direkte på sidebenene. Og så skal du drikke 2-3 l vand om dagen. Rigtig vand, altså. Det mætter også. Ingen chips, sovs og ikke noget sukker. Og hvis du så løber, cykler, sjipper eller svømmer min. en halv time hver dag, så vil du tabe dig. Det gælder om at indtage mindre kalorier, end du bruger. Så vil fedtet rasle af dig.
Du kan evt. melde dig ind i vægtkonsulenterne, vægtvogterne eller hos slankedoktoren.dk
Held og lykke med det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-06-05 23:49

Prøv engang at fortælle hvor høj du er, og hvor meget du vejer.

Om rugbrød er sundere end franskbrød.

Det kommer an på hvilket rugbrød du taler om, for meget af det mørke kernefulde rugbrød er der lige så mange kalorier i som i franskbrød.
men det er bedre for fordøjelsen, og giver en bedre forbrænding ved at det er groft.
Og det er det der betyder noget når man taler om at slanke sig, groft brød, grøntsager og magert kød.
slik er yt, og ligeså sodavand også de sukkerfri.
Sukkerfrit slik?? F.eks Gajol-pastiller, der er 400 Kj pr 100 gram i det sukkerfri, og 1000 Kj i 100gram af det med sukker, så den der med sukkerfrit er kaloriefrit holder slet ikke.

Men nu har jeg lidt på fornemmelsen, at du egentlig ikke er overvægtig som sådan, men bare at du synes din mave nogen gange er for stor?
Og den kan man ikke uniddelbart bare slanke væk, men du skrev vist et sted, at du havde på fornemmelsen, at maven nogen gange var oppustet så du ikke rigtigt kunne trække vejret.
Måske skulle du tale med lægen om det kan være nogen gener f.eks i form af irritabel tyktarm, der kan give den oppustede fornemmelse, og få maven til at blive større.

mvh dova

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 02-06-05 00:27

hej ...
Jeg er 163cm høj, og jeg vejede60kg,mennuvejer jeg 70 kg , og er meget ked af det.det meste går i min mave, hvor man kan se den....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 6 point
Dato : 02-06-05 00:58

Ja okay vægten er så lidt over gennemsnit, men hvor længe har du været om at tage de 10 kg på?
Og sætter det sig kun på maven?

Jeg mener, om der alligevel er taget fejl, så den voksende mave har en årsag

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 02-06-05 07:27

Hej Miranda

Hvis du vil tabe dig lidt eller meget, gælder de samme regler - man skal lægge sin livsstil om. Dyrker du motion? - du behøver ikke at løbe og springe - du kan vende dig til at gå nogle ture hver dag på fx 4 km.

Afhængig af hvor du bor - så har Føtex en skive hvor man kan måle fedtenergien i de enkelte fødevarer. Fedtenergien må ikke være højere end 30% hvis du vil tabe dig (Mange deklarationer oplyser den også selv efterhånden). Sørg for at have en dag om ugen hvor du spiser hvad du har lyst til - og husk at sukker binder fedt, så hold dette afskilt.

Spis ellers godt med frugt og grønt. Hold dig langt fra Letigen, selvom de kan fås på det sorte marked - har selv prøvet - de giver alle de bivirkninger der er oplyst fra de andre.

Mvh AMP

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-06-05 11:26

Hejsa Miranda!

Min påstand er, at undgår du hvedemel i 4 uger, vil du kunne se en væsentlig forskel på størrelsen af din mave....
Når jeg siger undgå hvedemel, så gælder det ALT hvedemel - også det, der er i rugbrød, leverpostej og andre blandingsprodukter. Med andre ord, skal der læses varedeklarationer.
Derudover spiser du fornuftigt og motionerer...

Prøv det!

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Miranda24

Dato : 02-06-05 15:19

Tak for svaret dova.
Jeg har taget på siden 10 måneder, og det er siden jeg blev udlært som kontorass..Jeg begyndte at spise mere end jeg plejer, og da jeg er uden arbejde så jeg bevægede migikke så meget. Før jeg kunne huske, lige meget hvad jeg spises og hvor meget, jeg havde altid de samme vægt, 60kg.

Kommentar
Fra : Miranda24

Dato : 02-06-05 15:26

det er ikke kunpå maven,også på lår osv.men min mave ligner en ballon, det er utroligt. Kan ikke trormine egne øjne hvordan jeg ha taget på så hurtigt. Jeg tror at det er pga at jeg bevæge mig ikke som før, Før jeg gik altidi byen, og spadserede hjem fra praktik, og når jeg spadsere hjem fra praktik, det tog mig 40 min ved at går hurtig.og det er næsten hver dag, eller 2 gange om ugen. næsten 4 km.Nu, jeg bevæger mig ikke som før og derfor synes jeg at have taget på