/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor gemmer jeg i bitmap? nogen gange
Fra : Gitte78
Vist : 278 gange
280 point
Dato : 01-06-05 17:37

Hvorfor kan nogle af de billeder jeg vil gemme kun gemmes i bitmap?

Kan jeg ændre det, eller skal de ændres bagefter?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-06-05 17:40

Hvad er det for et program du bruger, når du skal gemme billeder?
Normalt kan billeder gemmes i flere formater.
Der er ikke noget der kun kan gemmes i bitmap.
Lad være med at bruge bitmap, brug istedet eps eller tiff eller pdf.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-06-05 17:44

Funktioner - internetindstillinger - slet filer

Har selv haft samme problem - aner ikke hvorfor man skal slette de midlertidige filer - men det virker....

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 290 point
Dato : 01-06-05 17:52

Løsning: Lav en diskoprydning hvor du sletter de midlertidige internetfiler (temporary internet files)

Dette kan gøres på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og lad pc'en styre det der skal slettes.

2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files, når webbrowseren lukkes* (står et stykke nede under Sikkerhed).

Hvis punkt 3 følges, skulle problemet ikke opstå igen.

Kun Microsoft ved hvorfor den gør det, men det er en af de mest kendte fejl, som aldrig er blevet rettet. Normalt har man mulighed for at gemme i flere formater, men når internet-cachen er fyldt op, mener systemet, at der ikke er nok ressourcer til at behandle flere billedformater, hvorfor den så kun giver mulighed for et format, nemlig *.bmp, hvilket efter min mening er ulogisk, da det jo er det format som fylder mest. Men sådan er det, og det bliver nok ikke rettet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-05 18:05
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-06-05 18:52

miritdk >> der er da ingen grund til at betale 20 points, når svar/løsning/begrundelse allerede er afgivet i denne tråd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-05 22:52

oh oh sorry hcma - går ikke en disse op i de point - men huskede lige det havde været oppe ganske kort før - og det er jo forresten heller ikke forbudt at skrive - desuden havde jeg ikke opdateret og opdaget der forelå forslag

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-06-05 23:37

miritdk >> derfor også mit blink i øjet - var ikke ment som negativ kritik (sorry)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-06-05 23:40

og mirikdk, du har så evigt ret i at det har være oppe at vende mange gange, så derfor har jeg også lagt det ind som et punkt på min egen lille hjælpeside, hvorfra min første kommentar er klippet (men var for "beskeden" til at lægge link ind)

Godkendelse af svar
Fra : Gitte78

Dato : 02-06-05 00:19

Tak for svarene alle. Genialt hcma. både løsning og forklaring på det hele.