/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Kan kun gemme bitmap-format
Fra : simor
Vist : 620 gange
200 point
Dato : 31-05-05 22:44

Jeg har lige fået installeret mit gamle PhotoShop 5.5 igen! Problemet er nu, at hvis jeg finder et billede på nettet, som jeg skal bruge evt i en rapport eller journal, så højreklikker jeg på det og trykker "gem billede som..." og så kan jeg kun vælge at gemme i bitmap-format (.bmp). Hvad gør jeg lige for at ændre dette - de fylder jo en bondegård de filer!

Hilsen Simor

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 22:46

Så vidt jeg lige husker er det en oprydning i Temporay Internet files der skal til.
IE- Funktioner - Internetindstillinger - Slet filer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 22:50

slet cookies

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 22:54

Øhh..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 22:56

jajaja du har ret Bjarne - det retter sig når man tømmer Temporay Internet files !!!!! - men der er for søren da også småkager

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 31-05-05 22:59

..men der skal kaffe til for de er for tørre
http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/troub-12.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 23:02

hmm - i sin tid kunne man sætte cachen ned til 40 - 60 det kunne også afhjælpe - efter sletning som ovennævnt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 23:09

Ja men jeg bruger en helt anden metode, jeg lader alle filerne slette når jeg lukker browseren hvilket også fjerner meget spyware der ofte ligger og gemmer sig i internet cachen.
IE - Funktioner - Internetindstillinger - Avanceret - Marker: 12. linie fra neden, slet mappen Temporary Internet files når browseren lukkes.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-05-05 23:40

Kan du ikke tage billedet ind i din Photoshop og herfra gemme det som jpg.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 23:43

Man kan og skal kunne gemme som både jpg og gif ved at højreklikke, men når cachen er fuld sker der det at windows automatisk vælger bmp som standard hvilket sikkert, som så meget andet er et levn fra gamle windows systemer hvor der var færre resourcer til rådighed.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-05 10:29

BjarneD´s måde er helt ok - men - der er jo dem der surfter så meget at der bliver "overfyldt" - så skal alt jo slettes i cachen

bentjuul - jo man kan altid gemme i et billedbehandlingsprogram og vælge andet format - men temmelig irriterende hvis man sidder og har bare lidt travlt .... jeg har forresten da været ude for at man pludselig ikke kunne

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 01-06-05 13:11

Her er lige en side om det:
http://www.hcma.dk/gemmeproblem.htm

Mvh Niels

Godkendelse af svar
Fra : simor

Dato : 01-06-05 15:43

Tak for svaret BjarneD. I siger jo alle det samme, men BjarneD var først ude - allerede 2 minutter efter jeg stillede spørgsmålet :)