/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows vil ikke køre .exe-filer
Fra : NielsPT
Vist : 754 gange
350 point
Dato : 31-05-05 19:22

Hey Alle

Jeg har i et stykke tid haft følgende problem:

Meget ofte, når jeg har downloadet et program (en enkelt exe-fil, eks. fra download.com), vil mit Windows ikke køre det. Efter jeg har dobbeltklikket på filen kommer følgende irriterende meddelelse frem:

Citat
etellerandet.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

If you were in the middle of something, the information you were working on might be lost

Please Tell Microsoft about this problem.
We have created an errer report that you can send to us. We will treat this report as comfidential and anonumous.

To see what data this error report contains, click here

SEND ERRER REPORT DON’T SEND

Hvis jeg så klikker der, hvor der står ’click here’ - for at se fejl-rapporten - kommer følgende frem:

Citat
Error signature:
AppName: etellerandet.exe    AppVer: 0.0.0.0    ModName: nview.dll
ModVer: 6.13.10.3140    Offset: 00009dbf

[/citat]

Jeg har Windows XP på engelsk med SP2 installeret. Ifølge SpyBot, HijackThis og Norton Antivirus er der ikke noget snavs på min computer.

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke igen? Er det dll-filen den er gal med?
Mvh. Niels

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 31-05-05 19:32

Kør en sfc /scannow.

Sæt installations CD-en i, afslut når den starter op. Derefter går du i start, kør og skriver sfc /scannow, tryk ok. Så vil der blive lagt filer ind, hvis der mangler nogle, eller der er beskadige filer.
Husk mellemrum sfc /scannow.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 19:36

Har du pillet ved grafikkort driveren for nylig?
Den dll fil der nævnes i fejlmeldingen er til Nvidia display driver som er en selvstændig enhed til GeForce m. fl.
Hvis du opdaterer eller ændrer grafikkortet skal du afinstalere displaydriveren, i rediger/fjern programmer, først.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 31-05-05 19:36

Jeg prøver lige..

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 31-05-05 19:38

BjarneD - jeg har ikke pillet ved graffikkort driveren.
Men tanken slog mig godt, at det kunne være det. Prøver først lige axelbjarnes idé. Hvis det ikke virker ser jeg på graffikkort driveren..

Mvh. Niels

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 19:44

Du skal lige være opmærksom på, at du nok skal opdatere fra Windows Update når du har udskiftet filer med sfc fordi sfc henter filerne fra din Installations-cd som jo ikke er af nyeste dato.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 31-05-05 19:53

Nu har jeg kørt sfc - men det virker stadig ikke.. Synes dog min computer genstartede hurtigere end normalt
BjarneD, ok jeg opdaterer fra Windows Update lidt senere - tak!

Jeg prøver lige at opdatere mit grafikkort.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 19:55

Så er det lige, at du skal huske at afinstallere Nvidia display driver først da det netop kan give konflikter hvis man ikke gør det. Nvidia anbefaler i øvrigt at deaktivere antivirus under opdateringen.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 31-05-05 20:06

Ok - men:

Hvis jeg nu afinstallerer Nvidia display driveren, henter én ny fra www.nvidia.com og forsøger at dobbeltklikke på den .exe-fil (71.89_win2kxp_international.exe) som driveren ligger i.. Så vil jeg jo nok stå med samme problem, altså at min computer ikke gider køre exe-filen, bare uden en display driver installeret..
Eller hva?

Mvh Niels

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 360 point
Dato : 31-05-05 20:06
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-05-05 20:08

du skal kopiere hele URL'en ind i adresselinien !!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 20:16

Der fik du jo SVARET!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-05-05 20:21

BjarneD >>
kunne huske at jeg har set flere med problemet, så derfor har jeg smidt den ind på min lille hjælpeside

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-05-05 20:26

Jeg husker, at den har været fremme før og sad desperat og ledte i mine foretrukne efter Catbody siden.
Nyttig side, som jo er flittigt brugt af os alle. Især install/rep sparer mange tastetryk. Tak for det!

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 31-05-05 20:29

Ja det er perfekt!
Nu virker det som det skal! Så mange tak for svaret!
Også tak til jer, BjarneD og axelbjarne, for jeres kommentarer!

Kanon side du har der hcma! Den er nu under mine foretrukne!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-05-05 21:20

tak for de smukke ord