/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Min hamster er begyndt at tisse meget
Fra : sissi
Vist : 2847 gange
70 point
Dato : 31-05-05 15:48

Hej...

Min hamster er begyndt at tisse rigtig meget synes... Og han drikker også masser af vand....Før i tiden skulle jeg kun skifte hans tissebakke 1-2 gange om ugen, men nu skal den skiftes hver dag... Er han syg??? Han er 1½ år...

Hilsen Cecilie

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-05-05 16:01

Det kan godt være han er syg. Du må nok spørge hos dyrehandleren eller dyrlægen.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 80 point
Dato : 31-05-05 16:34

De første ting man tænker når et dyr pludseligt begynder at drikke meget mere vand, og som følge deraf tisser mere, er at den kan have fået sukkersyge eller problemer med nyrerne.
Nogen dyr kan dog også finde på det bare fordi de keder sig.

Så måske er din hamster syg, men det finder du ud af ved at gå til dyrlægen med den.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-05 16:35

Jeg kom forresten til at tænke på, har du set at han drikker og tisser meget mere?

Det er vel ikke sådan, at det er hans drikkeflaske der i stedet er blevet slidt, så vandet bare kan dryppe ned i tissebakken?

mvh dova

Kommentar
Fra : sissi

Dato : 31-05-05 17:22

Hans tissebakke står i det modsatte hjørne af drikkeflasken... Så det er ikke det..
Han er vågen flere gange om dagen hvor han tisser og det plejer han ikke..

Kommentar
Fra : pahle

Dato : 04-06-05 23:57

Hej Sissi
Dit marsvin kan godt have sukkersyge, du kan få det bekræftet ved en urin- og blodprøve hos dyrlægen. Marsvin kan ex. få sukkersyge af vitamin C mangel, som hyppigt ses.
Mvh. Louise

Godkendelse af svar
Fra : sissi

Dato : 10-08-05 11:21

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : HM86

Dato : 20-12-05 18:55

Min han er også 1,5 år, og han tisser ikke meget.. Tag ham med til dyrlægen.. han kan ha fået sukkersyge..