/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Bange for at blive dumpet!!
Fra : Wilde
Vist : 525 gange
240 point
Dato : 31-05-05 15:45

Hejsa!
Jeg har det problem at hver gang jeg finder mig en kæreste så er jeg bange for at de skrider fra mig en dag.
Så jeg sørger altid for at finde fejl ved dem og siger fra med det samme.
Men er det ikke også meningen at man skal sige fra hvis der er noget der går en på?
Selvfølgelig skal man også gå på kompromis med nogle ting. Men jeg har fundet ud af at de forhold jeg har haft i længst tid, har været dem hvor jeg har været mest stædig og sagt fra med det samme hvis der var noget jeg var utilfreds med.

Men jeg har nu fundet en sød pige denne gang. Og jeg er ret glad for hende og hun er også glad for mig.

Men jeg har ikke lyst til at være sammen med hende når jeg ved at ingen forhold alligevel ikke holder i længden.
For jeg kender ingen der har været sammen i mange år, der stadigvæk er lykkelige.
Jo måske et enklet par eller to.
Men jeg kan jo ikke vide om det er mit forhold der kommer til at holde eller om hun en dag kommer hjem og har mødt en anden, mens jeg godtroende har gået rundt og været glad for hende, og troede det var os for altid.

Hvordan kommer jeg mig over den frygt?

Det kræver virkelig nosser at indlede sig i i et forhold syntes jeg.

Min kæreste tror bare jeg er lidt af en gnaven per, men hun ved jo heller ikke at jeg gør alt for at få hende til at dumpe mig nu frem for om 9 år, hvor jeg vil gå helt ned med flaget og er intet andende.

Hvordan kan jeg komme af med den frygt?

Jeg har talt med hende om det, og hun soger bare at der jo ingen garantier er i livet. Men at hun da godt vil giftes med mig en dag.

Men det syntes jeg bare lyder koldt.

Nogle gange når hun sover ligger jeg og kigger på hende og bliver bange for at jeg bliver alt for forelsket i hende, og går helt ned med flaget hvis hun skrider.

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 31-05-05 15:49

Hej!

Jeg syntes du skal stille dit spørgsmål inde på denne side..

www.mybody.dk

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 31-05-05 15:50

Der er en god brevkasse!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 250 point
Dato : 31-05-05 16:25

Som hun siger: der er ingen garantier, og det er der jo heller ikke, bortset fra en:

At med den indstilling du har til tingene, kan du med garanti, ødelægge meget for dig selv.

Ved ikke om man altid skal sige fra, hvis noget går en på, men man skal i hvert fald ikke sige fra, p.g.a. frygt for noget måske langt ude i fremtiden, eller for noget der ikke kommer til at ske.

Men hvis noget går en på, er det bedre at snakke om det, i stedet for bare at sige fra.

Hvis du virkelig fra begyndelsen, leder efter og finder fejl ved dine kærester, er det fordi det ikke er de rette for dig. der er noget rigtigt i det gamle ord om at "kærlighed gør blind"

Der er ingen her i livet der har garanti for evig lykke, og nu siger du, at du ikke kender nogen der har været sammen i mange år og stadig er lykkelige. Jamen sådan er livet, jeg kunne give dig en masse eksempler på det modsatte, men det finder du kun ud af ved at turde satse på det, og tro på det. og selv om det måske skulle vise sig, at det ikke er noget der varer livet ud, er det altså ikke verdens undergang.

og jeg synes slet ikke, at din kæreste kan være tjent med, hvis du virkelig opfører dig som en gnaven-per og kun arbejder på at opføre dig så hun dumper dig.
For så skal hun være gjort af noget meget masochistisk stof for at blive, og så er det løn som fortjent for dig,hvis hun virkelig skrider på det grundlag.

Og hvad kan du så gøre for at hjælpe dig selv?
Du skal ændre din tankegang radikalt, vende det til noget positivt at du har en dejlig kæreste, og så håbe på, at du kan finde ud af at alt her i livet er satsninger der måske kan føre til lykken og måske ikke.

Hvis ikke du kan det, bliver næste skridt at søge proffessionel hjælp mod den frygt du har for at binde dig, bare ved tanken om at du kan ske at blive svigtet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 16:49

For at sige det på en lidt kynisk måde:

Du kan være sikker på hun forlader dig en dag, på den ene eller den anden måde.
For alle mennesker dør jo en dag.
Så intet varer evigt alligevel. (Med mindre man tror på liv efter døden).

Så vær du bare glad for at du overhovedet fik lov til at dele dit liv med en sød pige (Eller kun lidt af det), den dag der sker et af ovenstående.

Som Freddie Mercury synger i en af hans sange: Just one year of love, is better than a lifetime alone.

Man kan ikke gå gennem livet i en glas kuppel uden at man bliver såret på et tidspunkt.
Hvis det skulle ske en dag efter 9 år at hun smutter fra dig, så kan du være sikker på at du kommer dig over det.
Se lidt på andre par. De kommer stort set allesammen fra et tidligere forhold. Og de er jo kommet sig over det i større eller mindre grad.

Nogle af dem er endda blevet stærkere psykisk efer netop den oplevelse.

Og den gamle kliche med: Det der ikke slår der ihjel, gør dig kun stærkere. Den passer jo et eller andet sted.

Det er ligefør jeg et eller andet sted vil sige at det næsten er sundt at prøve at blive dumpet.

Fo det er jo nu engang en del af livet.

Det er ligeså naturligt som at vi skal dø en dag.

Ellers har dova jo ret:

Citat
Hvis ikke du kan det, bliver næste skridt at søge proffessionel hjælp mod den frygt du har for at binde dig, bare ved tanken om at du kan ske at blive svigtet.

Man kender ikke sig selv før man har ryggen mod muren. Men det vile jo også være lidt kedeligt hvis man gjorde det.
Det er jo netop det at man ikke lever evigt (I denne krop i hvertfald) der gør livet udfordrende.

Prøv at forestille dig at man kunne skrive en kontrakt der ikke kunne brydes, på at man var sammen med sin partner resten af sine dage.

Lyder det helt ærligt ikke lidt kedeligt?

For hvor er så det aspekt i et forhold der siger at man skal yde for at nyde, blevet af.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 17:18

Lige en ting mere: Det kunne jo også være at DU lige pludseligt står på biblioteket og så møder DU den eneste ene, lækreste og dejligste pige du bare ved er hende du skal ha.
Og så er der dømt Titanic kærlighed, og du er alt for smask forelsket til overhovedte at tænke på om hun går fra dig.

Og så går DU hjem og dumper hende efter 9 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-05-05 17:31

Hejsa, Wilde...
Du kan vælge at elske hende. Eller du kan vælge at lade være...
Hvis du lader være, så risikerer du ikke at miste, savne, blive såret, ---blive dumpet, -for du dumper jo egentlig hende først -med den beslutning.

Eller du kan vælge at elske hende, og vise hende, hvor meget du elsker hende, hvor glad du er for hende. Lev i Nuet, -og nyd livet, det er da pragtfuldt. Vis hende, hvor dejligt livet er, når man er (jer) to.

Hvordan kan du nænne at være sur, når du er sammen med hende og holde igen på din forelskelse? Har hun ikke fortjent bedre?

Du spilder jo tiden. Både hendes og din...

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 31-05-05 18:40

hallo Wilde!

Har du tænkt over, hvorfor hun skulle dumpe dig?
Hvad er det der gør, at du ikke kan tro på at hun elsker dig?
Eller kort sagt, hvad det du ikke kan lide hos dig selv?
Håber du finder svaret i tide.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 31-05-05 19:36

Du kan jo også anskue situationen således : Vil det gøre ondt, hvis hun skrider i morgen ?
Hvis du svarer 'Nej', så skylder DU hende at gøre det forbi iaften - i spilder begge jeres tid !
Hvis du svarer 'Ja', så må du hellere arbejde på at få hende til at forstå at DU holder af hende - og fortsætte med at arbejde for det - for det er jo ligegyldigt (rent 'ondt-heds-mæssigt') om hun skrider nu eller om 9 -19 - 29 år.
I et forhold kan man ikke forlange at partneren skal være vildt forelsket hele tiden altid til enhver tid - men man kan forlange at begge arbejder for at 'vedligeholde' forholdet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-05-05 19:58

it´s the heart afraid of lloving who never learn to live (eller er det omvendt *G*)...... synger nana mouskouri - jamen jaaaaaaaaaaa netop

du - snak med din pige - enten dumper hun dig ret hurtigt eller også skriver I herind engang i fremtiden begge to. Alle har vel på et tidspunkt oplevet at være bange for at miste og netop det gør jo at du forsøger at være på forkant - i virkeligheden sender du digselv langt bagud og mister utrolig mange dejlige oplevelser.

nyd ethvert venskab - forhold - forelskelse - men hold fast i kærligheden

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 01-06-05 10:20

Hej igen Wilde - tænkte videre over dit problem, måske kunne du have glæde af at læse her:
http://www.klarsynsk.webbyen.dk/,lær af dit liv.Håber det bedste for dig og hende du har kær. Kandit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-06-05 10:48

kandit - dit link er dødt

Wilde - det nytter ikke at hele tiden gå og være bange du mister så meget i livet pga den angst og du vil fortryde det - nyd nuet !!!!!

Godkendelse af svar
Fra : Wilde

Dato : 01-06-05 12:19

Tak for svarene allsammen. Jeg må tage mig sammen

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 01-06-05 22:56

Tak Miritdk jeg prøver at rette det til her, det jo være Wilde alligevel kunne bruge det til at tage sig sammen >englesmil :0). Alt godt Wilde, det er ikke så svært som du tror http://www.klarsynsk.webbyen.dk/

Der er efter velkommen og krystaller længere ned på sitet links til :
Lær af kærligheden - Lær dit liv - go for it.

Kærlighed udholder alt, tilgiver alt for størst af alt er kærligheden. Citat fra biblen kan ikke lige huske hvor det står, men det står der.Hilsen Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 01-06-05 22:57

Har tjekket det virker.Hej kandit