/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Den er gal med min mave ??
Fra : jeanet0707
Vist : 539 gange
20 point
Dato : 31-05-05 14:11

Hej
Jeg er en pige på 21 år, jeg er meget aktiv, spiser sundt, drikker meget vand, ja alt det man nu skal hvis man vil være slank. Og jeg er da også ”ok slank” det er ikke der mit problem er.
Men mit problem er: min mave er stor, det ser ud som jeg er gravid, (jeg har fået et tjek og jeg er ikke gravid) jeg har haft det i ca. et år nu, prøvet alt!! (synes jeg selv) håber der er en ude som har haft samme problem som kan hjælpe mig….

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-05 14:28

Først og fremmest, hvad mente lægen om problemet?
Jeg mener, vedkommende ville sikkert have sagt, om det så "unormalt" ud, og så have undersøgt om der var noget i vejen.

Hvis der ikke er konstateret noget sygeligt der er til grund for det, er det måske bare problemet, at acceptere at sådan ser du ud.

Mange har jo desværre en tendens til at stirre sig blind på forskellige legemsdele og se alverdens fejl på dem

mvh dova

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 14:35

Men er det for meget fedt på maven?
for ellers er der ikke andet at gøre end at gå yderligere ned i vægt.
Har du fået målt din fedt procent?

Ellers vil jeg give dova ret:

[/citat]
Mange har jo desværre en tendens til at stirre sig blind på forskellige legemsdele og se alverdens fejl på dem
[citat]

Og hvor slemt er det?
Som mand vil jeg sige at jeg godt kan li lidt top mave til kvinder. Det er dejligt at se på.

Min kæreste er helt slank. Hun træner også 6 gange om ugen. Hun siger selv at når hun er slank så skal der stadigvæk masser af mave træning til for at holde maven flad.

Men nu ved jeg jo ikke om det bare er top mave eller om det virkelig ser ud som om du er gravid som du skriver?
Er det virkelig så slemt?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 31-05-05 14:35

Hovsa

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 31-05-05 15:02

måske spiser du alligevel lidt forkert, så din mave bliver oppustet? Nogen kan fx ikke tåle hvedemel?

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 31-05-05 15:37

Måske virker det bare sådan fordi du er lidt eller meget svajrygget, er du det ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-05-05 15:40

Jeg har samme problem - Nu bærer jeg det jo godt
Nej men jeg har et lille råd til at gøre mavemusklerne stærke. : Lig på ryggen og hæv bene sænk og hæv, til du føler det i musklerne, du vil opdage at du kan hæve og sænke flere gange dag for dag , og dine mavemuskler bliver hårdere/stærkere og maven skrumper en lille smule. Ved afmagring/diæt kan man sgtens risikere at tabe sig alle andre steder kun ikke på maven

Accepteret svar
Fra : Thai_dk

Modtaget 30 point
Dato : 31-05-05 15:57

Har selv haft det samme problem i et par år. fulgte for et stykke tid siden min kæreste der var på protein kuren. jeg var dog ikke så ekstrem, men undgik al brød, ris, pasta, gulerødder - og selvfølgelig al slik og søde sager samt sodavand/lightsodavand, saft, m.m..
min mave er nu flad og lækker, så jeg tror som der tidligere er blevet nævnt at der har været en irritation i tarmene.
hvad du end finder ud af så held og lykke

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-05-05 17:31

min første tanke er - ligesom flere andre herinde - at du ikke tåler hvede, måske korn generelt, særligt godt.
Jeg vil anbefale dig at undgå alt hvede i en måneds tid og desuden skære ned på sukker.
Desuden skal du selvfølgelig træne dine mavemuskler - det ser også godt ud

Jeg vil dog ikke anbefale dig at bruge Valdes metode, hvis du har den mindste smule problemer/utrænede muskler i din ryg. Metoden er meget hård for ryggen. Gode gammeldags mavebøjninger mener jeg er bedre. For at få de nederste mavemuskler med, kan du trække dine ben op så de er 90 grader i forhold til din krop - og strakte - og så bruge maven til at løfte benene og rumpen opad..

Vaxen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-05-05 18:19

Vaxen
Ja folk er forskellige, Jeg lærte den meto på en specialafdeling på kommunehospitalet i Århus, På grund af rygproblemer.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-05-05 18:48

Valde>> Det lyder ihvertfald brutalt! Jeg er på det kraftigste blevet anbefalet at undlade den metode... Selv de "kloge" er uenige
De blideste rygøvelser, jeg kender er rent faktisk at sidde med en pude i skødet og så presse den med underarmene ned mod benene... Den giver bemærkelsesværdigt godt!

Vaxen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-05-05 19:33

Professor Malmrose var nok ikke for klog så!

Kommentar
Fra : jeanet0707

Dato : 31-05-05 22:47

Tak for alle de gode svar det er helt sikkert noget jeg vil tage til mig,
Især det med hvedemel, der bliver spurt til om lægen ikke har sagt noget til det, og det har han (men intet af det hjælp mig) og har ikke været i dk i et halt år pt. så har ikke haft mulighed for gode råd for hans side af. Men så er det godt at komme her ind og få nogle gode råd 1000 tak

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 31-05-05 22:53

så lidt, og held og lykke...

Kommentar
Fra : Annebonde

Dato : 02-06-05 20:41

Hvis jeg var dig ville jeg prøve med en udrensningskur - Eller en ordentlig omgang fiber, så du kan få gang i mave og tarme igen. Det lyder til, det er der problemet ligger! Held og lykke

Kommentar
Fra : Annebonde

Dato : 02-06-05 20:41

Hvis jeg var dig ville jeg prøve med en udrensningskur - Eller en ordentlig omgang fiber, så du kan få gang i mave og tarme igen. Det lyder til, det er der problemet ligger! Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : jeanet0707

Dato : 14-06-05 13:21

Tak for svaret Thai_dk. synes det er blivet meget beder nu.. så helt sikkert en protein kur hjælp